- odpowiedź na pytanie czym jest płciowość człowieka i jaką pełni wartość w naszym życiu
Cele operacyjne:
- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie,
- zapoznanie z technikami twórczego myślenia.
- umiejętność komunikacji
- poznanie pojęć związanych z płciowością człowieka: męskość, kobiecość, miłość, rodzina, rodzicielstwo
- znaczenie odpowiedzialności w przeżywaniu własnej płciowości i budowaniu emocjonalnych więzi
Metody i formy pracy:
- praca w grupie
- praktyczna (praca w grupach z elementami pracy indywidualnej)
1. Część organizacyjna :
- sformułowanie tematu i określenie celów lekcji,
- wyjaśnienie na czym będzie polegała praca na lekcji metodą WebQuest,
- podział uczniów na cztery grupy i wybór liderów grup,
- przedstawienie sposobu oceniania - proponuje nagrodę dla najwyżej ocenionej grupy: bilety do kina zafundowane przez Radę Rodziców;
2. Część zasadnicza:
- grupy udają się do stolików, liderzy pobierają zadania,
- uczniowie w grupach rozwiązują kolejne zadania z poszczególnych stacji (według instrukcji),
- liderzy grup przedstawiają nauczycielowi wyniki wykonanych zadań.
Zadania dla grup:
Grupa 1
TEMAT
"Dzieci pouczają dorośli. Nastolatków rówieśnicy. Dorosłych dzieci." - Andrzej Majewski
CELE
- analizuje i interpretuje cytat,
- zna wartość pojęcia rodziny i rodzicielstwa,
- rozumie rolę rodzica w wychowaniu dziecka,
- rozumie i akceptuje kryteria dojrzałości biologicznej, wie, na czym polega rola matki i ojca;
DZIAŁANIA
- praca w zespołach, analiza cytatu, interpretacja cytatu, wyszukiwanie informacji (mogą być zdjęcia) w internecie pozwalające na obrazową interpretację cytatu, przygotowanie prezentacji multimedialnej lub e-mapy myślowej na pulpicie komputera, z przykładami zachowań przedstawionych w cytacie i ich skutkami;
PREZENTACJA - prezentacja na forum klasy,
Grupa 2
TEMAT "Każdy młody człowiek wcześniej czy później dokonuje zdumiewającego odkrycia, że także rodzice mają niekiedy rację."- Andre Malraux
CELE
- analizuje i interpretuje cytat, zna wartość pojęcia rodziny i rodzicielstwa,
- rozumie rolę rodzica w wychowaniu dziecka,
- rozumie i akceptuje kryteria dojrzałości biologicznej,
- wie, na czym polega rola matki i ojca;
DZIAŁANIA
- praca w zespołach, analiza cytatu, interpretacja cytatu, wyszukiwanie informacji (mogą być zdjęcia) w internecie pozwalające na obrazową interpretację cytatu, przygotowanie prezentacji multimedialnej lub e-mapy myślowej na pulpicie komputera, z przykładami zachowań przedstawionych w cytacie i ich skutkami;
PREZENTACJA - prezentacja na forum klasy,
Grupa 2
TEMAT "Związek matki z dzieckiem jest paradoksalny i w pewnym sensie tragiczny. Wymaga jak najintensywniejszej miłości ze strony kobiety, a miłość ta ma dziecku pomóc wyswobodzić się od niej, aby stać się w pełni niezależnym osobnikiem."- Erich Fromm
CELE
- analizuje i interpretuje cytat,
- zna wartość pojęcia rodziny i rodzicielstwa,
- rozumie rolę rodzica w wychowaniu dziecka,
- rozumie i akceptuje kryteria dojrzałości biologicznej, wie, na czym polega rola matki i ojca;
DZIAŁANIA
- praca w zespołach, analiza cytatu, interpretacja cytatu, wyszukiwanie informacji (mogą być zdjęcia) w internecie pozwalające na obrazową interpretację cytatu, przygotowanie prezentacji multimedialnej lub e-mapy myślowej na pulpicie komputera, z przykładami zachowań przedstawionych w cytacie i ich skutkami;
PREZENTACJA - prezentacja na forum klasy,
Grupa 2
TEMAT "Ojcem zostać łatwo, znacznie trudniej nim być."- Erns Busch
CELE
- analizuje i interpretuje cytat,
- zna wartość pojęcia rodziny i rodzicielstwa,
- rozumie rolę rodzica w wychowaniu dziecka,
- rozumie i akceptuje kryteria dojrzałości biologicznej,
- wie, na czym polega rola matki i ojca;
DZIAŁANIA
- praca w zespołach, analiza cytatu, interpretacja cytatu, wyszukiwanie informacji (mogą być zdjęcia) w internecie pozwalające na obrazową interpretację cytatu, przygotowanie prezentacji multimedialnej lub e-mapy myślowej na pulpicie komputera, z przykładami zachowań przedstawionych w cytacie i ich skutkami;
PREZENTACJA - prezentacja na forum klasy.
Część podsumowująca:
- prezentacja wyników pracy poszczególnych grup,
- omówienie pracy grup i uzyskanych wyników,
- odpowiedź na pytanie "płciowość to dar czy zadanie?", burza mózgów, element .
Konspekt zajęć bardzo spodobał mi się. W tym roku nie zdążę już zajęć poprowadzić, ale zaplanuję takie zajęcia w przyszłym roku szkolnym.
Dziękuję bardzo.
Joanna
Tak wpisali sobie do Stand. Ochr. Małol. Sprawdzić w rejestrze seksualnych może dyr. od ręki, gorzej jak wpisali o niekaralności. Wyłączyć z tego pracow. instyt. publicznych.
Czy to nie absurd, że szkoły żądają od strażników miejskich, policjantów, pracowników poradni zaświadczenia, że nie są w rejestrze pedofilów, gdy przychodzą na zajęcia do szkół?
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 55,057,874 unikalne wizyty