ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
bullet.png Strona główna
bullet.png Charakterystyka zawodu
bullet.png Warunki zatrudnienia
bullet.png Wymagane kwalifikacje
bullet.png Dokumentacja
bullet.png Awans zawodowy
bullet.png Pomoc materialna
bullet.png Pomoc psych-ped.
bullet.png Diagnoza
bullet.png Dostosowanie wymagań
bullet.png Problemy w nauce-ćwiczenia
bullet.png Sprawdzian/egzamin
bullet.png Odpowiedzialność nieletnich
bullet.png Placówki specjalistyczne
bullet.png Książki
bullet.png Inne

bullet.png Artykuły i scenariusze zajęć
bullet.png News
bullet.png Linki
bullet.png Forum
bullet.png Pliki do pobrania
bullet.png Akty prawne

bullet.png Szukaj
bullet.png Kontakt

Aktualnie online
bullet.png Gości online: 10

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 21,213
bullet.png Najnowszy użytkownik: Magdass
Ostatnie komentarze  
 
Komunikat ZNP
 
Różne


Komunikat ZNP

4 kwietnia w Centrum Partnerstwa Społecznego „Dialog” odbyło się spotkanie podsumowujące pracę Zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty oraz działających w ramach tego Zespołu grup roboczych.
W spotkaniu wzięła udział minister edukacji Anna Zalewska, przedstawiciele innych resortów, korporacji samorządowych oraz Związku Nauczycielstwa Polskiego, nauczycielskiej „Solidarności” i Forum Związku Zawodowych.
Minister Anna Zalewska przedstawiła propozycje zmian ustawowych dotyczących wynagrodzeń nauczycieli, czasu pracy, awansu zawodowego i oceny pracy nauczyciela, a także nowego sposobu finansowania oświaty. Propozycje te spotkały się z wdzięcznością i poparciem ze strony „Solidarności” i Forum, natomiast wzbudziły zastrzeżenia korporacji samorządowych, zwłaszcza w zakresie sposobu finansowania oświaty i terminu wejścia w życie proponowanych zmian.
Podziękowań za przedstawione propozycje nie złożył minister przedstawiciel ZNP. Wskazał, że nie zostały przedstawione żadne konkrety dotyczące zwiększenia środków w subwencji oświatowej, a także zwiększenia środków na wynagrodzenia.
Bardzo krytycznie przedstawiciel ZNP odniósł się do przesunięcia środków z dodatku wiejskiego, mieszkaniowego i na zagospodarowanie na wzrost wynagrodzeń zasadniczych – co w praktyce oznacza ich likwidację - a także do likwidacji pojęcia średnich wynagrodzeń, co będzie skutkowało zmniejszeniem odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Takie przesunięcie środków, zdaniem ZNP, oznacza, że nauczyciele sami sfinansują swoje „podwyżki” płac. Minister poinformowała o braku możliwości przywrócenia uprawnień emerytalnych nauczycieli wynikających z art. 88 Karty Nauczyciela.
Ponadto, przedstawiciel ZNP odniósł się do trybu prac powołanych grup roboczych. To, co miało miejsce na ośmiu spotkaniach nie ma nic wspólnego z wypracowaniem wspólnych rozwiązań, a co za tym idzie osiągnięciem konsensusu w zakresie proponowanych zmian. Spotkania grup roboczych ograniczały się bowiem wyłącznie do wymiany poglądów, przedstawiania stanowisk, bez jakiejkolwiek konkluzji.
Projekt ustawy zmieniającej ustawę – Karta Nauczyciela, a także nowa ustawa o finansowaniu oświaty, mają być przedstawione do końca kwietnia. Przedstawiciel ZNP wnioskował o zorganizowanie kolejnych spotkań przed skierowaniem tych projektów ustaw do konsultacji społecznych.
Minister ogłosiła zakończenie prac zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty.

Źródło: www.znp.edu.pl

Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

29/05/2017
czy wiecie coś o pensum? ja dziś usłyszałam że jest podpisane 22 godz od września Smile
26/05/2017
Chodziło mi raczej o podstawę prawną Smile
26/05/2017
http://serwisy.gaz
etaprawna.pl/eduka
cja/artykuly/10455
60,nauczyciele-wie
cej-czasu-spedza-w
-szkole.html
25/05/2017
Skąd ten cytat?
25/05/2017
"Nauczyciele dłużej w szkole dla uczniów i rodziców" Co myślicie o tym?
25/05/2017
https://oko.press/
pomysl-zalewskiej-
szkola-jako-poradn
ia-psychologiczna-
nauczyciel-jako-te
rapeuta-bez-zgody-
rodzicow/ czy to możliwe???
25/05/2017
czy nie widzę... Frown
25/05/2017
bo...miało nie być przedm. do wyboru dla roczników z mieszanych podstaw
25/05/2017
czy tam jest okres przejściowy czy nie potrafię czytać ze zrozumieniem
25/05/2017
projekt egz. po 8 klasie
25/05/2017
25/05/2017
beata100, proszę : ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli
25/05/2017
25/05/2017
Możesz podać źródło?
24/05/2017
Tak
24/05/2017
czy tzn, że klasa może powstać nawet gdy jest jeden uczeń z orzeczeniem???
24/05/2017
Dziękuję za informację.
24/05/2017
Dobrze rozumiesz. Tak samo też jest z minimalną liczbą wszystkich uczniów w klasie integracyjnej.
24/05/2017
Czy dobrze rozumiem, że wg nowych przepisów przy tworzeniu klas integracyjnych nie ma podanej minimalnej liczby uczniów z orzeczeniami a tylko maksymalna?
22/05/2017
Jeden z niewielu ludzi łączących profesjonalizm z wielką kulturą osobistą, dystansem do siebie, rewelacyjnym poczuciem humoru. I jeszcze do tego wszystkiego rodowity Krakus.
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png reforma
bullet.png orzeczenie - ważność
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png innowacja pedagogiczna
bullet.png Niebieska Karta
Najciekawsze tematy
bullet.png Projekt nowego ro... [1162]
bullet.png reforma [657]
bullet.png godziny pedagoga ... [604]
bullet.png petycja- wysyłamy... [577]
bullet.png zajęcia rewalidac... [539]
Ostatnie artykuły
Brak artykułów


17,624,517 Unikalnych wizyt