ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 9

bullet.png Użytkowników online: 3
nicolai0, betaped64, Agulka 1

bullet.png Łącznie użytkowników: 23,010
bullet.png Najnowszy użytkownik: stokrotka37
Ostatnie komentarze
bullet.png Brawo i tylko szkoda...
bullet.png Jak nas postrzegają?...
bullet.png Nie wyobrażam sobie,...
bullet.png Jak znajo sie na ort...
bullet.png Dlatego TA reforma j...
bullet.png Macie dobrze bo Wam ...
bullet.png Dyplomowany, 30 lat ...
bullet.png U mnie 140. 25 lat ...
bullet.png U mnie 139 zł (dyplo...
bullet.png Kontraktowy - nieste...
 
To warto przeczytać!!!
 


To warto przeczytać!!!

Prof. Anna Firkowska-Mankiewicz, wypowiadając się na temat integracji w szkole dla portalu niepelnosprawni.pl, powiedziała: "W edukacji włączającej chodzi o to, aby dziecko niepełnosprawne czuło się pełnoprawnym członkiem społeczności". Mnie to przekonuje. Inaczej pozamykamy się w gettach.

A.S.: Kiedy słyszę takie wypowiedzi, to ogarnia mnie zwątpienie w postępującą mądrość rodzaju ludzkiego. Oczywiście doceniam szlachetne pobudki i dobre chęci, ale obawiam się, że mamy tu do czynienia z egzemplifikacją niegdysiejszego twierdzenia, że jeśli fakty mówią nam co innego niż teoria, to tym gorzej dla faktów. Ciągle mam w pamięci rozmowę z jedną mamą. Kiedy jej dziecko było malutkie, święcie wierzyła w ideę integracji. Po jakimś czasie zadzwoniła do mnie i zapytała o najlepszą szkołę specjalną. Mówię: "Przecież zależało pani na integracyjnej". A ona: "Tak, ale to było dawno". Dzieciaki z zespołem Downa w szkołach integracyjnych są po prostu bardzo samotne. Ostatnio nawet Iwona Wojtczak-Grzesińska, wiceprezes stowarzyszenia "Otwarte drzwi", osoba świetnie znająca środowisko osób niepełnosprawnych intelektualnie, zwolenniczka idei "włączania", przyznała: "Może i osoby wychodzące z placówek integracyjnych intelektualnie stoją wyżej od tych ze specjalnych, ale społecznie to jest dramat. Wokół nich jest pustka".


Gorąco polecał lekturę całego wywiadu (uwaga na temat "Korony królów" wprawiła mnie w dobry nastrój na cały weekend).

Źródło: weekend.gazeta.pl

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | Zetka dnia 17. marzec 2018
Bardzo dobry artykuł. Zgadzam się z Państwem Suchcickich całkowicie. Od prawie 10 lat mamy klasy integracyjne w ponadgimnazjalnej i widzimy jak to działa. Są spektakularne sukcesy, ale są też samotni i smutni o nieadekwatnej samoocenie.
#2 | Michal L dnia 17. marzec 2018
Świetny tekst - wart wykorzystania
#3 | mucha27 dnia 17. marzec 2018
Warto przeczytać!
A jakby jeszcze polską rzeczywistość zestawić z tą islandzką, to dopiero niezły gejzer z tego wyjdzie.

https://parenting...a-dlaczego
#4 | Tomek dnia 17. marzec 2018
Wystarczy porozmawiać z praktykami - ze szkół integracyjnych, specjalnych, a także (niektórymi) rodzicami, wnioski będą bardzo zbliżone z tezą artykułu.

Oprócz samotności dochodzą czasami też inne problemy. Upraszczając, np. dziecko niewidome nie trafiło do specjalistycznej placówki tylko do integracyjnej i teraz jest niesamodzielne życiowo.
#5 | Kazimierz dnia 17. marzec 2018
Mam wrażenie, że rodzice wysyłają często dzieci niepełnosprawne do placówek ogólnodostępnych, a nie specjalnych nie z troski o ich samopoczucie, a bardziej o swoje własne.
#6 | adola dnia 24. marzec 2018
Ja od wielu lat mam raczej taką "pewność". A już szczególne nadużycie w tej sprawie widzę u rodziców z naszej "branży". Takie mam doświadczenia za sobą niestety.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

23. kwiecień 2018 11:18
Witam. "Obcinają" mi etat do 1/2. Pytanie: czy zaplanowana w arkuszu rewalidacja może być liczona do etatu , czy dostanę jednak wypowiedzenie obecnych warunków i zmianę na etat z powrotem w

23. kwiecień 2018 10:09
Wymagania możecie dostosować również na podstawie własnych obserwacji. Jeśli potwierdzą one dane zawarte w "ocenie", to może wystarczy?

22. kwiecień 2018 22:36
Niepubliczna poradnia. Szkoła przyjęła ocenę, jednak żeby dostosować wymagania (szczególnie chodzi o wf) prosi o opinie z poradni a nie ocenę.

22. kwiecień 2018 21:26
A kto dokonał tej oceny?

22. kwiecień 2018 20:40
Czy szkoła powinna dostosować się do dostarczonej przez rodzica oceny rozwoju integracji sensorycznej?czy powinna być to opinia?

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png sześciolatki w szkole
bullet.png kształcenie specjalne
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png doradztwo zawodowe
bullet.png reforma
Najciekawsze tematy
bullet.png reforma [1727]
bullet.png pomoc pp - po "no... [745]
bullet.png wymiar czasu peda... [257]
bullet.png mam te kwalifikacje? [247]
bullet.png doradztwo zawodowe [170]