PRENUMERUJ
Logowanie
Rejestracja
0
Koszyk
0
Menu
O czasopiśmie
Prenumerata
Konferencja Neurodydaktyczna
Darmowy Numer
Artykuły
Wydania
Dokumenty
Księgarnia pedagoga
Pierwsza Pomoc
Kontakt
Więcej
O czasopiśmie
Prenumerata
Konferencja Neurodydaktyczna
Darmowy Numer
Artykuły
Wydania
Dokumenty
Księgarnia pedagoga
Pierwsza Pomoc
Kontakt
AKTUALNOŚCI
Artykuł sponsorowany
Edukacja to zmiana
Anna Machacz
14 marca 2024
Aktualności
Rewolucja w zarządzaniu dobrostanem pracowników szkół
Redakcja
1 lutego 2024
Artykuł sponsorowany
Szkolenia JEŻ o zdrowym stylu życia dla nauczycieli szkół podstawowych – wywiad z dietetykiem Baszarem El-Helou
JUNIOR EDU-ŻYWIENIE
6 listopada 2023
Artykuł sponsorowany
Wycieczki szkolne dla Twojej szkoły - językowe czy turystyczne?
ATAS
18 września 2023
Bezpieczeństwo w szkole
Co oferuje NNW szkolne dla dziecka?
Redakcja
29 sierpnia 2023
Otwarty dostęp
Edukacja i wychowanie
„Masz okres?” W jaki sposób oswajać temat miesiączki w szkole?
Małgorzata Iwanek
27 marca 2023
Edukacja i wychowanie
Zdrowa dieta to zdrowa głowa
Polska Izba Mleka
22 lutego 2023
Otwarty dostęp
Edukacja i wychowanie
Jak reagować, kiedy dziecko masturbuje się w szkole?
Małgorzata Iwanek
2 grudnia 2022
Edukacja i wychowanie
Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0 - jedyny taki program certyfikacyjno-rozwojowy dla szkół!
Redakcja
4 listopada 2022
Artykuł sponsorowany
Premiera nowego magazynu dla dzieci MindFul Kids!
Redakcja
5 września 2022
Artykuł sponsorowany
Inni to także my. Różnorodność jako potencjał społeczny i wyzwanie dla edukacji
Redakcja
11 lipca 2022
Artykuł sponsorowany
Ustawa „antyprzemocowa” 2.0. Nowe sposoby ochrony osób dotkniętych przemocą domową po blisko trzech latach doświadczeń
dr Jakub Kosowski
5 grudnia 2023
Przeszkody w budowaniu współpracy z rodzicami
Agnieszka Wiankowska
6 grudnia 2023
Jak przygotować szkolne Standardy ochrony małoletnich
Małgorzata Łoskot
5 grudnia 2023
Mózg nastolatka – burza myśli i emocji
Karolina Appelt
23 października 2023
W jakim celu zatrudnia się pedagoga szkolnego?
Małgorzata Łoskot
23 października 2023
PRACOWNIA PEDAGOGICZNA
Otwarty dostęp
Doświadczenie wypalenia u dzieci w wymiarze presji i stresu
Marta Majorczyk
20 kwietnia 2023
Otwarty dostęp
Jak rozmawiać z rodzicami na temat kar fizycznych?
Agnieszka Wiankowska
28 marca 2023
Poradnik pozytywnego wychowania
Jak prowadzić efektywne lekcje?
Olga Woj
18 maja 2023
Poradnik pozytywnego wychowania
Wirtualna rzeczywistość w edukacji – jak ją wykorzystać w pracy pedagoga?
Michalina Ignaciuk
18 maja 2023
Pracownia specjalisty
Autoewaluacja zajęć prowadzonych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Małgorzata Łoskot
5 czerwca 2020
Pracownia specjalisty
Rywalizacja na zajęciach z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Małgorzata Łoskot
8 maja 2020
Pracownia specjalisty
Jak rozmawiać z rodzicami nieprzekonanymi do pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Małgorzata Łoskot
8 maja 2020
Pracownia specjalisty
UDZIELANIE WSPARCIA RODZICOM W CZASIE OGRANICZENIA FUNKCJONOWANIA SZKÓŁ
Małgorzata Łoskot
8 kwietnia 2020
NAJNOWSZE WYDANIE
Nr 147
Kwiecień 2024
Rola pedagoga w indywidualizowaniu pracy z uczniem i dostosowaniu wymagań edukacyjnych
Małgorzata Łoskot
28 marca 2024
Kiedy błąd staje się lekcja, czyli jak nie zmarnować okazji do tego, żeby się nauczyć
Olga Woj
28 marca 2024
Pierwszy raz bez tabu. Film How to have sex, czyli edukacja seksualna w kinie
Jagoda Roszak
28 marca 2024
Wspieraj odporność psychiczną. Podstawowe praktyki uważności dostępne dla każdego
Joanna Nogaj
28 marca 2024
Przeglądaj
Prenumeruj
LEKCJA WYCHOWAWCZA Z POMYSŁEM
Lekcja wychowawcza z pomysłem
Wolność to nie znaczy zawsze to samo
Katarzyna Kamińska-Holc
2 kwietnia 2021
Lekcja wychowawcza z pomysłem
Wartości stale obecne. Jak wykorzystać książki na lekcjach wychowawczych?
Katarzyna Kamińska-Holc
21 grudnia 2020
Lekcja wychowawcza z pomysłem
Pozytywne wzmocnienie, czyli jak budować w uczniach poczucie własnej wartości i pewność siebie
Katarzyna Kamińska-Holc
8 kwietnia 2020
Lekcja wychowawcza z pomysłem
Uczeń wykluczony przez hejt w mediach społecznościowych
Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz
5 grudnia 2019
Lekcja wychowawcza z pomysłem
Obywatel wolontariusz
Katarzyna Kamińska-Holc
4 listopada 2019
Lekcja wychowawcza z pomysłem
Kształtowanie postawy tolerancji pozytywnej
Katarzyna Kamińska-Holc
25 września 2019
Lekcja wychowawcza z pomysłem
Jak dobrze spożytkować wakacje?
Magdalena Goetz
24 maja 2019
Lekcja wychowawcza z pomysłem
Poskromić wewnętrznego krytyka
Magdalena Goetz
24 kwietnia 2019
Lekcja wychowawcza z pomysłem
Wyrażanie siebie
Magdalena Goetz
4 kwietnia 2019
Lekcja wychowawcza z pomysłem
Uwaga na stereotypy!
Magdalena Goetz
26 lutego 2019
ZA DRZWIAMI GABINETU
Za drzwiami gabinetu
Uczeń z zespołem Tourette’a − jak dostosować formy i metody pracy do jego możliwości?
Dorota Zając
5 czerwca 2020
Za drzwiami gabinetu
Dziecko z zaburzeniami przywiązania
Dorota Zając
8 maja 2020
Za drzwiami gabinetu
Słuchaj wroga swego
Joanna Wieremiejewicz-Podkościelna
26 sierpnia 2019
Za drzwiami gabinetu
Zaburzenia odżywiania u współczesnych nastolatków
Kaja Funez-Sokoła
24 maja 2019
Za drzwiami gabinetu
Ciało w procesie dojrzewania dziewcząt
Barbara Czekaj
24 kwietnia 2019
Za drzwiami gabinetu
Uczeń w obliczu trudnej sytuacji życiowej
Magdalena Goetz
5 kwietnia 2019
Za drzwiami gabinetu
Mediacje szkolne i rówieśnicze
Joanna Wieremiejewicz-Podkościelna
28 lutego 2019
Za drzwiami gabinetu
Praca z uczniem z zespołem stresu pourazowego
Aleksandra Kubala-Kulpińska
11 stycznia 2019
Za drzwiami gabinetu
Bez emocji – kim są osoby z syndromem aleksytymii?
Aleksandra Kubala-Kulpińska
5 grudnia 2018
Za drzwiami gabinetu
Gdy nawarstwiają się zaległości…
Magdalena Goetz
14 listopada 2018
Za drzwiami gabinetu
Inicjacja seksualna, pornografia i mity dotyczące seksu – trudne tematy rozmów z młodzieżą
Marta Banout
12 października 2018
Za drzwiami gabinetu
Uczeń z objawami depresji
Małgorzata Łuba
29 sierpnia 2018
Pracownia pedagogiczna
Poznanie indywidualnych predyspozycji ucznia kluczem do jego zrozumienia
Aleksandra Kubala-Kulpińska
10 czerwca 2021
Pracownia pedagogiczna
Jak rozwijać kreatywność uczniów, wykorzystując nowoczesne technologie w edukacji?
Aleksandra Kubala-Kulpińska
10 czerwca 2021
Pracownia pedagogiczna
Jak wspomóc ucznia w rozwijaniu umiejętności zarządzania emocjami?
Aleksandra Kubala-Kulpińska
6 maja 2021
Pracownia pedagogiczna
Otwarty dostęp
Zaburzenia nastroju w wieku dojrzewania
Aleksandra Kubala-Kulpińska
2 kwietnia 2021
Pracownia pedagogiczna
Przygotowanie do egzaminów w warunkach pandemicznych – jak wspierać w tym uczniów?
Agnieszka Ludorowska
2 kwietnia 2021
Pracownia pedagogiczna
Bezpieczne przywiązanie w relacji uczeń−nauczyciel
Agnieszka Ludorowska
21 grudnia 2020
Pracownia pedagogiczna
Otwarty dostęp
Czym martwi się nastolatek?
Aleksandra Kubala-Kulpińska
21 grudnia 2020
Pracownia pedagogiczna
Kształtowanie umiejętności wykonawczych u nastolatka
Aleksandra Kubala-Kulpińska
28 września 2020
Pracownia pedagogiczna
Otwarty dostęp
Kryzys epidemiczny w szkole − dynamika i konsekwencje
Aleksandra Kubala-Kulpińska
27 sierpnia 2020
Pracownia pedagogiczna
Przepis na sukces ucznia
Agnieszka Ludorowska
27 sierpnia 2020
Pracownia pedagogiczna
„Wzór na ścisłe” − jak zaangażować młodzież w nauki ścisłe i budować atmosferę równości?
Justyna Zamojda
27 sierpnia 2020
Pracownia pedagogiczna
„Wzór na ścisłe”
Justyna Zamojda
27 lipca 2020
RELACJE I EMOCJE
Relacje i emocje
Samobójstwo w szkolnej społeczności – jak zadbać po tragedii o bezpieczeństwo i zdrowie psychiczne uczniów?
Anna Baran
,
Szymon Wojczakowski
22 sierpnia 2022
Relacje i emocje
W labiryncie dziecięcych uczuć
Maciej Wamka
2 czerwca 2022
Relacje i emocje
Błędne koło traumy
Jacek Bomba
27 kwietnia 2022
Relacje i emocje
Zadania pedagoga w budowaniu komunikacji i relacji z uczniami z Ukrainy i ich rodzinami
Dorota Zając
27 kwietnia 2022
Relacje i emocje
Dziecko za wcześnie dorosłe – negatywne skutki niewłaściwych ról w rodzinie
Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz
31 marca 2022
Relacje i emocje
Jak wspierać ucznia w sytuacji rozwodu rodziców?
Agnieszka Kozak
31 marca 2022
Relacje i emocje
Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? Wykorzystanie literatury do prowadzenia trudnych rozmów
Małgorzata Swędrowska
31 marca 2022
Relacje i emocje
Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie?
Małgorzata Swędrowska
1 marca 2022
Otwarty dostęp
Relacje i emocje
Empatyczne ścieżki komunikacji z rodzicami. W jaki sposób formułować komunikaty i przekazywać informacje o uczniu podczas spotkania i z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych?
Agnieszka Ludorowska
22 lutego 2022
Relacje i emocje
Kiedy izolacja zmienia się w osamotnienie? Wskazówki do rozpoznania uczniów wykluczonych ze społeczności szkolnej na podstawie case studies
Anna Krawczyk
22 lutego 2022
Relacje i emocje
Jak wykorzystać moc grupy rówieśniczej we wspieraniu zdrowia psychicznegouczniów?
Małgorzata Łoskot
22 lutego 2022
Otwarty dostęp
Relacje i emocje
Zaburzenia lękowe czy zaburzenia nastroju – jakie przejawy umożliwią ich rozpoznanie u ucznia i właściwą reakcję?
Anna Krawczyk
16 grudnia 2021
Relacje i emocje
W jaki sposób szkoła uczy dzieci odpowiedzialności za własne wybory?
Marcelina Wnęk
15 grudnia 2021
Relacje i emocje
Jak mądrze rozwijać w sobie zaufanie do dzieci, by wzmacniać w nich poczucie sprawstwa i wiarę w siebie?
Karolina Appelt
15 grudnia 2021
Relacje i emocje
Kształtowanie asertywności i rozwijanie empatii w komunikacji między uczniami – wskazówki do budowania dobrych relacji koleżeńskich
Agnieszka Ludorowska
15 grudnia 2021
Relacje i emocje
Jak przekazywać trudne informacje o dziecku, by rodzicowi łatwiej było je przyjąć?
Agnieszka Kozak
4 listopada 2021
Zamknij