ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 12

bullet.png Użytkowników online: 1
zirrael

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,453
bullet.png Najnowszy użytkownik: Anika246

Ostatnie komentarze
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
bullet.png :(
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
Atrykuł/scenariusz
Aby przeczytać artykuł/scenariusz musisz się zarejestrować
REJESTRACJA
Artykuły: Opieka
Dziecko krzywdzone - część I

Główny Administrator

Dziecko krzywdzone - część I

Krzywdzenie dzieci występuje w każdym kraju i dotyczy wszystkich grup kulturowych i społecznych. Przez wieki traktowane było jako oczywistość i aprobowane nie tylko przez normy kulturowe ale i prawne. Dzieci uważano za własność, której się nie szanuje, bo łatwo ją można mieć i łatwo stracić. Amerykański psychiatra Sander J. Breiner skonstatował, że krzywdzenie najmłodszych jest powszechne od czasu, kiedy ludzie zaczęli rejestrować swoją historię.


Dziecko krzywdzone - część II

Główny Administrator

Dziecko krzywdzone - część II

Krzywdzenie dzieci występuje w każdym kraju i dotyczy wszystkich grup kulturowych i społecznych. Przez wieki traktowane było jako oczywistość i aprobowane nie tylko przez normy kulturowe ale i prawne. Dzieci uważano za własność, której się nie szanuje, bo łatwo ją można mieć i łatwo stracić. Amerykański psychiatra Sander J. Breiner skonstatował, że krzywdzenie najmłodszych jest powszechne od czasu, kiedy ludzie zaczęli rejestrować swoją historię.


Przydatność Terapii Biofeedback w pracy z młodzieżą niedostosowa

Maciej Herwart, Tomasz Król

Przydatność Terapii Biofeedback w pracy z młodzieżą niedostosowaną społecznie

Praca w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym gdzie przebywa młodzież niedostosowana społecznie, jednocześnie upośledzona umysłowo w stopniu lekkim a nie rzadko umiarkowanym, jest pracą trudną. Trudność tej pracy polega przede wszystkim na doborze metod. Wszystkie metody pracy opisane w podręcznikach psychologicznych dostosowane są do osób z tzw. normą intelektualną. Jakakolwiek psychoterapia czy to jest terapia poznawczo-behawioralna, czy psychoanalityczna, humanistyczna, czy Gestalt wymaga od uczestnika samoświadomości, refleksji, przewidywania skutków, wyciągania logicznych wniosków. Osoby upośledzone choćby w lekkim stopniu mają olbrzymie trudności w tych sferach.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. listopada 2024 19:46
Ustawa z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (tekst jedn.: Dz.U. z 2024 r. poz. 167) - art. 56, art. 56a

20. listopada 2024 08:28
W którym rozporządzeniu jest mowa o możliwość przekroczenia 1,1/2 etatu?

19. listopada 2024 20:10
Dziękuję Tomku Smile

18. listopada 2024 16:25
greenie - nie, chodzi o specjalistyczne poradnie P-P greenie - musi być z poradni p-p

13. listopada 2024 21:46
Zapis w rozporządzeniu: (...) w tym innych poradni specjalistycznych - czy psychiatryczna się do nich zalicza?

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png egzamin ósmoklasist...
bullet.png zajęcia (nie)specja...
bullet.png doradztwo zawodowe
bullet.png ciekawe miejsca
bullet.png mam te kwalifikacje?
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum