ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 7

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,755
bullet.png Najnowszy użytkownik: ewagra33@

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
Atrykuł/scenariusz
Aby przeczytać artykuł/scenariusz musisz się zarejestrować
REJESTRACJA
Artykuły: Opieka
Dziecko krzywdzone - część I

Główny Administrator

Dziecko krzywdzone - część I

Krzywdzenie dzieci występuje w każdym kraju i dotyczy wszystkich grup kulturowych i społecznych. Przez wieki traktowane było jako oczywistość i aprobowane nie tylko przez normy kulturowe ale i prawne. Dzieci uważano za własność, której się nie szanuje, bo łatwo ją można mieć i łatwo stracić. Amerykański psychiatra Sander J. Breiner skonstatował, że krzywdzenie najmłodszych jest powszechne od czasu, kiedy ludzie zaczęli rejestrować swoją historię.


Dziecko krzywdzone - część II

Główny Administrator

Dziecko krzywdzone - część II

Krzywdzenie dzieci występuje w każdym kraju i dotyczy wszystkich grup kulturowych i społecznych. Przez wieki traktowane było jako oczywistość i aprobowane nie tylko przez normy kulturowe ale i prawne. Dzieci uważano za własność, której się nie szanuje, bo łatwo ją można mieć i łatwo stracić. Amerykański psychiatra Sander J. Breiner skonstatował, że krzywdzenie najmłodszych jest powszechne od czasu, kiedy ludzie zaczęli rejestrować swoją historię.


Przydatność Terapii Biofeedback w pracy z młodzieżą niedostosowa

Maciej Herwart, Tomasz Król

Przydatność Terapii Biofeedback w pracy z młodzieżą niedostosowaną społecznie

Praca w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym gdzie przebywa młodzież niedostosowana społecznie, jednocześnie upośledzona umysłowo w stopniu lekkim a nie rzadko umiarkowanym, jest pracą trudną. Trudność tej pracy polega przede wszystkim na doborze metod. Wszystkie metody pracy opisane w podręcznikach psychologicznych dostosowane są do osób z tzw. normą intelektualną. Jakakolwiek psychoterapia czy to jest terapia poznawczo-behawioralna, czy psychoanalityczna, humanistyczna, czy Gestalt wymaga od uczestnika samoświadomości, refleksji, przewidywania skutków, wyciągania logicznych wniosków. Osoby upośledzone choćby w lekkim stopniu mają olbrzymie trudności w tych sferach.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

19. listopada 2025 22:41
lis - od dawna poradnie już nie wypowiadają się wprost ad. egzaminów; stwierdzają "tylko" czy ma dys-, itp. Więc zapisu być nie musi, ale powinien być wdrożony.

19. listopada 2025 19:40
Doradźcie proszę czy w opinii o dysgrafii musi być wprost zapis że uczeń może pisać egzamin E8 na komputerze? Uczeń nie wdrożony do komputera rodzice naciskają a ja nie mam pewności

18. listopada 2025 09:10
Dzień dobry, Czy może się ktoś podzielić doświadczeniami w pracy z uczniem zdolnym z matematyki klasa 2 SP, chodzi mi o kwestię realizacji indywidualnego programu czy też toku nauki. Dzięku

13. listopada 2025 10:31
Mogą mieć przedłużony czas do 195 minut (z j. polskiego). To decyzja Rady Pedagogicznej.

13. listopada 2025 09:44
Dzień dobry, czas trwania E8 dla dylektyów np z języka polskiego to 150 minut czy 150 minut plus 45minut>

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
bullet.png szkolenia l-learning
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum