ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 8

bullet.png Użytkowników online: 2
AlexKas, appee

bullet.png Łącznie użytkowników: 29,164
bullet.png Najnowszy użytkownik: Bukoweczka1

Ostatnie komentarze
bullet.png Czy dobrze interpret...
bullet.png Mam oligo, tyflo i s...
bullet.png Ot co.
bullet.png Tak. Także wrócili...
bullet.png Ale senat poprawkę ...
bullet.png Boję się, że u mn...
bullet.png Po to jest chroniony...
bullet.png 15 lat pracowałam j...
bullet.png [url]https://znp.edu...
bullet.png Dzień dobry, Chci...
Myśli o wychowaniu i edukacji
Większości przedmiotów na uniwersytecie studenci uczą się tylko po to, żeby ponownie ich uczyć, kiedy sami zostaną nauczycielami - Georg Christoph Lichtenberg

Zapraszam do współtworzenia strony. Do dodawania newsów, linków, artykułów i scenariuszy (po zalogowaniu, zakładki: dodaj link, dodaj artykuł lub scenariusz, dodaj newsa) oraz do odpowiedzi na pytania pojawiające się na forum.

FORUM DLA RODZICÓW

Ostatnio poruszane tematy
  Temat Wyświetleń Odpowiedzi Ostatni post
specjaliści od 1 września
zatrudnienie
14019 364 greenie
11. sierpień 2022 10:03
dodatkowe godz. pomocy pp
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
5530 90 sandras15
10. sierpień 2022 20:15
innowacja pedagogiczna
prawo oświatowe
1076 20 reszta
10. sierpień 2022 08:11
doradztwo zawodowe
różności
15147 292 AlexKas
08. sierpień 2022 23:04
kształcenie specjalne
Problemy dziecka w szkole
7851 189 AlexKas
08. sierpień 2022 08:08
nauczyciel wspomagający
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
17102 388 reszta
08. sierpień 2022 07:56
kontrola z kuratorium
dokumentacja
12255 125 Jolanta Urbaniec Molek
03. sierpień 2022 21:48
obowiązkowa lektura na wak...
prawo oświatowe
3288 46 reszta
02. sierpień 2022 10:45
rekrutacja
diagnoza
866 16 reszta
23. lipiec 2022 18:25
staż na dyplomowanego
awans zawodowy
7893 183 AnnaKaaa
21. lipiec 2022 18:06
upośledz. umiarkowane
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
6111 168 reszta
16. lipiec 2022 15:33
psycholog zatrudnienie kwal...
zatrudnienie
899 22 reszta
16. lipiec 2022 15:30
rozmowa kwalifikacyjna
zatrudnienie
121 5 Kazimierz
13. lipiec 2022 09:46
teczka ucznia wg nowego roz...
dokumentacja
14013 104 Kazimierz
10. lipiec 2022 17:27
dobra książka/nowa książka
literatura
8233 95 Kazimierz
06. lipiec 2022 18:46
uczennica ze schizofrenią
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
677 17 mucha27
05. lipiec 2022 23:47
szkoły oddziałami psychia...
opieka
425 8 WickyCassidy88
01. lipiec 2022 15:25
mam te kwalifikacje?
zatrudnienie
16284 403 Aneta25
21. czerwiec 2022 19:57
emerytura nauczyciela
różności
1767 19 reszta
12. czerwiec 2022 19:35
zasady odbioru dokumentów:...
dokumentacja
577 8 Bindolina
03. czerwiec 2022 16:30
 
Groch z kapustą
 


Groch z kapustą

Rozporządzenie MEiN z dnia 22 lipca 2022 r.
w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz przez nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli: pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych


Nauczyciele, o których mowa w § 1 pkt 2 [a są tu wymienieni pedagodzy, pedagodzy specjalni, psycholodzy, logopedzi, terapeuci pedagogiczni i doradcy zawodowi] z wyjątkiem nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych i pedagogów specjalnych, w ramach tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, realizują:
1) zajęcia w ramach zadań związanych z:
a) prowadzeniem badań i działań diagnostycznych dzieci i młodzieży, w tym badań przesiewowych, diagnozowaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży w celu określenia ich mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających im funkcjonowanie i uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki
b) udzielaniem uczniom lub wychowankom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej
c) dokonywaniem wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci i młodzieży objętych kształceniem specjalnym, w przypadku nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, specjalnych ośrodkach wychowawczych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych i ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych,
d) prowadzeniem działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży, w tym działań mających na celu przeciwdziałanie pojawianiu się zachowań ryzykownych związanych z używaniem przez nich środków odurzających, substancji psychotropowych, środków zastępczych i nowych substancji psychoaktywnych
2) zajęcia i działania w zakresie doradztwa zawodowego, w przypadku nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach i szkołach;
3) zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, w przypadku nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach podstawowych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodkach wychowawczych i ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych;
4) zajęcia z wychowankami, w przypadku nauczycieli zatrudnionych w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, specjalnych ośrodkach wychowawczych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych i ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych;
5) zajęcia oraz specjalne działania opiekuńczo-wychowawcze, w przypadku nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i w jednostkach pomocy społecznej.


Pedagodzy specjalni w ramach tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, realizują:
1) zajęcia w ramach zadań związanych z:
a) rekomendowaniem dyrektorowi przedszkola, szkoły lub placówki do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci i młodzieży w życiu przedszkola, szkoły i placówki oraz dostępności;
b) prowadzeniem badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów lub wychowanków w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów lub wychowanków oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów lub wychowanków, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia lub wychowanka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły lub placówki, we współpracy z nauczycielami,
c) wspieraniem nauczycieli w:
• rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów lub wychowanków, w tym barier i ograniczeń, utrudniających funkcjonowanie ucznia lub wychowanka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły lub placówki,
• udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem lub wychowankiem,
• dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia lub wychowanka oraz jego możliwości psychofizycznych,
• doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów lub wychowanków,
d) rozwiązywaniem problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów lub wychowanków,
e) dokonywaniem wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci i młodzieży objętych kształceniem specjalnym w przypadku nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, specjalnych ośrodkach wychowawczych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych i ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych,
f) określaniem niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia lub wychowanka,
g) udzielaniem uczniom lub wychowankom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej
h) prowadzeniem zajęć rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych;
2) zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, w przypadku nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach podstawowych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodkach wychowawczych i ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych;
3) zajęcia oraz specjalne działania opiekuńczo-wychowawcze, w przypadku nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i w jednostkach pomocy społecznej.

Projekt nowelizacji rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

Zgodnie z projektowanymi zmianami na stanowisku pedagoga specjalnego w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych będzie można zatrudnić nauczyciela posiadającego:
jednolite studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna lub
jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego lub drugiego stopnia, w zakresie pedagogiki specjalnej lub
jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia w zakresie pedagogiki oraz ukończony kurs kwalifikacyjny lub studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej lub w zakresie edukacji włączającej.
Do 31 sierpnia 2026 r. na stanowisku nauczyciela pedagoga specjalnego będzie można zatrudnić również osobę, która:
posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka – dotyczy to przedszkoli ogólnodostępnych i integracyjnych,
posiada kwalifikacje do pracy w przedszkolach, szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych określone w przepisach oraz ukończyła kurs kwalifikacyjny lub studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej.
Projekt nowelizacji rozporządzenia zmienia również wymagania dotyczące kwalifikacji nauczycieli przedszkoli, szkół i oddziałów specjalnych zorganizowanych w podmiotach leczniczych. Ta grupa nauczycieli nie będzie zobowiązana do posiadania kwalifikacji w zakresie pedagogiki leczniczej czy terapeutycznej.





 
Beczka śmiechu. To było oczywiście do przewidzenia, a pan minister zdziwiony, że trudno znaleźć specjalistów za płacę minimalną
 


Beczka śmiechu. To było oczywiście do przewidzenia, a pan minister zdziwiony, że trudno znaleźć specjalistów za płacę minimalną

Pieniądze (na zatrudnienie specjalistów - PAP) są dostępne od zaraz i już. Mówimy o 520 mln zł na dodatkowe 18 tys. etapów w szkołach. Natomiast, jeśli chodzi o konieczność, a nie możliwość, bo możliwość jest od 1 września, to przesuwamy ją w czasie z uwagi na to, że niektóre szkoły zgłosiły, że nie są w stanie w tak krótkim czasie temu sprostać" - odpowiedział Czarnek. "To jest możliwość, nie konieczność. Pieniądze są dostępne już na 18 tys. etatów specjalistów w szkołach od 1 września" - powtórzył.[...]
Senator Kazimierz Wiatr (PiS), zgłosił poprawkę do nowelizacji Karty Nauczyciela dotycząca standardów zatrudnienia specjalistów. Zgodnie nią wprowadzenie standardu zatrudnienia zostanie przesunięte o dwa lata i będzie obowiązywało dopiero od 1 września 2024 r.

Źródło:www.portalsamorzadowy.pl

 
Himalaje cynizmu
 


Himalaje cynizmu

Przemysław Czarnek obejmując tekę ministra edukacji zadeklarował, że jednym z jego najważniejszych celów jest przywrócenie prestiżu zawodowi nauczyciela tak, aby rekrutacja do tego zawodu nie była rekrutacją negatywną.[...]
Ostatnia podwyżka w wysokości 4,4 proc. była poprzedzona wielomiesięcznymi negocjacjami, zwrotami akcji i propozycjami. W efekcie, przyjęta nowelizacja wyceniła pracę nauczycieli stażystów i kontraktowych na mniej, niż będzie wynosiła przyszłoroczna płaca minimalna i niewiele więcej w przypadku nauczyciela mianowanego. To nowość, ponieważ do tej pory tylko wynagrodzenie stażystów bywało indeksowane do wynagrodzenia minimalnego.

Źródło:serwisy.gazetaprawna.pl

 
Zwolnienie z WF-u w szkole na nowych zasadach?
 


Zwolnienie z WF-u w szkole na nowych zasadach?

Kamil Bortniczuk był gościem "Rozmowy w południe" w RMF FM. Minister sportu został zapytany o wysoki odsetek uczniów, którzy nie uczestniczą w zajęciach z wychowania fizycznego w szkołach. Według danych nawet co trzeci uczeń nie chodzi na WF.
Jak się okazuje, polityk ma już plan na to, jak zmniejszyć liczbę uczniów, którzy nie biorą udziału w lekcjach WF-u. - Te statystyki nieobecności zostaną radykalnie zmniejszone, ponieważ tzw. zwolnienia z lekcji wf-u - semestralne czy dłuższe - będą respektowane tylko wówczas, gdy wystawi je lekarz specjalista, a nie tak jak dotychczas, lekarz rodzinny - powiedział Bortniczuk.

Źródło:wiadomosci.gazeta.pl

 
MEiN planuje wyższe podwyżki dla początkujących nauczycieli
 


MEiN planuje wyższe podwyżki dla początkujących nauczycieli

Ministerstwo Edukacji i Nauki zmierza do zdecydowanie wyższych podwyżek dla początkujących nauczycieli, aby w ten sposób przyciągnąć ich do zawodu – poinformował w środę w Radiu Kraków wiceminister edukacji i nauki Włodzimierz Bernacki.
"Nasze działania zmierzają w kierunku, aby młodych przyciągnąć do zawodu i planowane podwyżki będą wyższe dla poczatkujących nauczycieli. To kwestia podstawowa" – powiedział wiceminister edukacji i nauki Włodzimierz Bernacki w środę w Radiu Kraków.
Jak podkreślił, plan zdecydowanie wyższych podwyżek dla młodych nauczycieli nie oznacza spłaszczenia płac w zawodzie. Podwyżki mają otrzymać wszystkie grupy nauczycieli.

Źródło:serwisy.gazetaprawna.pl


RODO
www.pedagogszkolny.pl dostosowało i wdrożyło procedury i środki niezbędne, by przetwarzanie danych w ramach www.pedagogszkolny.pl odbywało się zgodnie z RODO. Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych przez www.pedagogszkolny.pl pod następującym adresem: www.pedagogszkolny.pl/viewpage.php?page_id=195
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

08. sierpień 2022 21:41
Nie ma nic na temat odroczenia na dwa lata zatrudniania specjalistów. Jest informacja na MEN o podwyżce dla początkujących n-li o awansie i o dodatkowej godzinie tekst poniżej.

08. sierpień 2022 21:40
40 godzin na tydzień oraz ustalonego wynagrodzenia nauczyciel będzie obowiązany do dostępności w szkole w wymiarze 1 godziny tygodniowo, a nauczyciel zatrudniony w wymiarze niższym niż 1/2 obow

06. sierpień 2022 19:54
Już się zacznie.Kwestia czasu.

06. sierpień 2022 19:53
U nas teraz dyr. informuje o problemach z etatem i o obniżaniu ich wymiaru od września.

06. sierpień 2022 10:49
Aneta25 Teraz nie można obniżyć, ale w marcu/kwietniu jak będzie nowy arkusz tak. W maju podpis zniżki godzin. Na pytanie dlaczego - odp.takie mamy prawo.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png specjaliści od 1 wr...
bullet.png dodatkowe godz. pomo...
bullet.png innowacja pedagogiczna
bullet.png doradztwo zawodowe
bullet.png kształcenie specjalne
Najciekawsze tematy
bullet.png nauczyciel wspoma... [388]
bullet.png specjaliści od 1... [364]
bullet.png doradztwo zawodowe [292]
bullet.png kształcenie spec... [189]
bullet.png dodatkowe godz. p... [90]