ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 11

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 27,660
bullet.png Najnowszy użytkownik: Evtoj

Ostatnie komentarze
bullet.png Skąd my to znamy?
bullet.png Najpierw powiedzieli...
bullet.png "Informuję, że nie...
bullet.png To żart? Czyli doce...
bullet.png Nie dajmy się zwari...
bullet.png W mojej szkole do kl...
bullet.png Żadne hasło nie je...
bullet.png A jakie jest hasło?...
bullet.png Kształcenie specjal...
bullet.png I znowu się zaczyna...
Myśli o wychowaniu i edukacji
W wychowaniu nie tyle dają się ocenić korzyści dobrej edukacji, ile następstwa złej - Adolf Dygasiński

Zapraszam do współtworzenia strony. Do dodawania newsów, linków, artykułów i scenariuszy (po zalogowaniu, zakładki: dodaj link, dodaj artykuł lub scenariusz, dodaj newsa) oraz do odpowiedzi na pytania pojawiające się na forum.

FORUM DLA RODZICÓW

Ostatnio poruszane tematy
  Temat Wyświetleń Odpowiedzi Ostatni post
ankietowanie przez Internet
diagnoza
418 15 mucha27
28. luty 2021 14:19
ponadwymiarowe/nadliczbowe
prawo oświatowe
10559 205 Kazimierz
27. luty 2021 21:39
tatuaże na nauczycielskich...
ani słowa o pracy
968 35 mucha27
24. luty 2021 23:13
pomoc pp - po "nowszemu"
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
91032 1337 angmat18
24. luty 2021 12:31
nauczyciel wspomagający
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
15147 358 beata100
24. luty 2021 11:12
kara dyscyplinarna dla nauc...
prawo oświatowe
290 5 jols
21. luty 2021 08:33
semestralna analiza pedagoga
dokumentacja
6772 72 kasia7
19. luty 2021 18:39
wyposażenie gabinetu pedag...
różności
2908 51 Majka123
19. luty 2021 09:30
fobia społeczna - szkolna
profilaktyka
2134 49 wosiu
18. luty 2021 12:34
nowy model kształcenia ucz...
zatrudnienie
1496 23 reszta
16. luty 2021 14:05
problem z uczniem
wychowanie
7540 170 reszta
16. luty 2021 14:00
WWRD
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
5312 51 Tomek
10. luty 2021 00:03
zwolnienia lekarskie/uspraw...
Tematy dawno zapomniane lub zamknięte
683 21 anna maria smutna twarz
09. luty 2021 12:59
zajęcia rewalidacyjne
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
51225 1030 Kazimierz
08. luty 2021 22:19
prosba o wypelnienie ankiety
samopomoc - proszę o..
4535 105 Kazimierz
07. luty 2021 21:34
stan psychiczny dzieci w cz...
Problemy dziecka w szkole
529 5 Indu
07. luty 2021 01:50
zespół Aspergera
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
10574 199 poziomka2
06. luty 2021 08:24
dostosowania
dydaktyka
8628 135 Kazimierz
04. luty 2021 21:29
emerytura nauczyciela
różności
1495 17 jols
04. luty 2021 12:12
upośledz. umiarkowane
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
5480 151 alam36
02. luty 2021 22:31
 
Ósmoklasiści i maturzyści wracają do szkoły?
 


Ósmoklasiści i maturzyści wracają do szkoły?

Minister zdrowia Adam Niedzielski pytany na antenie Radia Zet, czy w marcu uczniowie, a przynajmniej ósmoklasiści lub maturzyści wrócą do nauczania stacjonarnego powiedział: "od początku marca to na pewno się nie wydarzy, natomiast w marcu wydarzyć się może, bo zadajemy sobie pytanie, gdzie będzie szczyt tej trzeciej fali".

Źródło:www.onet.pl


 
Nauczyciele się szczepią
 


Nauczyciele się szczepią

"Dziś w drugim dniu trwania zapisów na szczepienia dla nauczycieli mamy już ponad 215 tys. zarejestrowanych osób. To połowa uprawionych do zaszczepienia nauczycieli. Zainteresowanie jest bardzo duże. Rejestracja potrwa do jutra, 10 lutego, do końca dnia" - poinformowała rzeczniczka prasowa MEiN.


Źródło:www.portalsamorzadowy.pl

 
10 sposobów manipulowania społeczeństwem
 


Dziesięć sposobów manipulowania społeczeństwem


Żaden to news, kto jednak nie zna, to sądzę, że warto poczytać i odszukać przykłady w naszej rzeczywistości (także oświatowej). Miłej zabawy.

Dziesięć sposobów manipulowania społeczeństwem wg. Noama Chomskiego*

1 – ODWRÓĆ UWAGĘ

Kluczowym elementem kontroli społeczeństwa jest strategia polegająca na odwróceniu uwagi publicznej od istotnych spraw i zmian dokonywanych przez polityczne i ekonomiczne elity, poprzez technikę ciągłego rozpraszania uwagi i nagromadzenia nieistotnych informacji. Strategia odwrócenia uwagi jest również niezbędna aby zapobiec zainteresowaniu społeczeństwa podstawową wiedzą z zakresu nauki, ekonomii, psychologii, neurobiologii i cybernetyki. „Opinia publiczna odwrócona od realnych problemów społecznych, zniewolona przez nieważne sprawy. Spraw, by społeczeństwo było zajęte, zajęte, zajęte, bez czasu na myślenie, wciąż na roli ze zwierzętami (cyt. tłum. za „Silent Weapons for Quiet Wars”).

2 – STWÓRZ PROBLEMY, PO CZYM ZAPROPONUJ ROZWIĄZANIE

Ta metoda jest również nazywana „problem – reakcja – rozwiązanie”. Tworzy problem, „sytuację”, mającą na celu wywołanie reakcji u odbiorców, którzy będą się domagali podjęcia pewnych kroków zapobiegawczych. Na przykład: pozwól na rozprzestrzenienie się przemocy, lub zaaranżuj krwawe ataki tak, aby społeczeństwo przyjęło zaostrzenie norm prawnych i przepisów za cenę własnej wolności. Lub: wykreuj kryzys ekonomiczny aby usprawiedliwić radykalne cięcia praw społeczeństwa i demontaż świadczeń społecznych.

3 – STOPNIUJ ZMIANY

Akceptacja aż do nieakceptowalnego poziomu. Przesuwaj granicę stopniowo, krok po kroku, przez kolejne lata. W ten sposób przeforsowano radykalnie nowe warunki społeczno-ekonomiczne (neoliberalizm) w latach 1980. i 1990.: minimum świadczeń, prywatyzacja, niepewność jutra, elastyczność, masowe bezrobocie, poziom płac, brak gwarancji godnego zarobku – zmiany, które wprowadzone naraz wywołałyby rewolucję.

4 – ODWLEKAJ ZMIANY

Kolejny sposób na wywołanie akceptacji niemile widzianej zmiany to przedstawienie jej jako „bolesnej konieczności” i otrzymanie przyzwolenia społeczeństwa na wprowadzenie jej w życie w przyszłości. Łatwiej zaakceptować przyszłe poświęcenie, niż poddać się mu z miejsca. Do tego społeczeństwo, masy, mają zawsze naiwną tendencję do zakładania, że „wszystko będzie dobrze” i że być może uda się uniknąć poświęcenia. Taka strategia daje społeczeństwu więcej czasu na oswojenie się ze świadomością zmiany, a także na akceptację tej zmiany w atmosferze rezygnacji, kiedy przyjdzie czas.

5 – MÓW DO SPOŁECZEŃSTWA JAK DO MAŁEGO DZIECKA

Większość treści skierowanych do opinii publicznej wykorzystuje sposób wysławiania się, argumentowania czy wręcz tonu protekcjonalnego, jakiego używa się przemawiając do dzieci lub umysłowo chorych. Im bardziej usiłuje się zamglić obraz swojemu rozmówcy, tym chętniej sięga się po taki ton. Dlaczego? „Jeśli będziesz mówić do osoby tak, jakby miała ona 12 lat, to wtedy, z powodu sugestii, osoba ta prawdopodobnie odpowie lub zareaguje bezkrytycznie, tak jakby rzeczywiście miała 12 lub mniej lat” (zob. Silent Weapons for Quiet War).

6 – SKUP SIĘ NA EMOCJACH, NIE NA REFLEKSJI

Wykorzystywanie aspektu emocjonalnego to klasyczna technika mająca na celu obejście racjonalnej analizy i zdrowego rozsądku jednostki. Co więcej, użycie mowy nacechowanej emocjonalnie otwiera drzwi do podświadomego zaszczepienia danych idei, pragnień, lęków i niepokojów, impulsów i wywołania określonych zachowań.

7 – UTRZYMAJ SPOŁECZEŃSTWO W IGNORANCJI I PRZECIĘTNOŚCI

Spraw, aby społeczeństwo było niezdolne do zrozumienia technik oraz metod kontroli i zniewolenia. „Edukacja oferowana niższym klasom musi być na tyle uboga i przeciętna na ile to możliwe, aby przepaść ignorancji pomiędzy niższymi a wyższymi klasami była dla niższych klas niezrozumiała (zob. Silent Weapons for Quiet War).

8 – UTWIERDŹ SPOŁECZEŃSTWO W PRZEKONANIU, ŻE DOBRZE JEST BYĆ PRZECIĘTNYM

Spraw, aby społeczeństwo uwierzyło, że to „cool” być głupim, wulgarnym i niewykształconym.

9 – ZAMIEŃ BUNT NA POCZUCIE WINY

Pozwól, aby jednostki uwierzyły, że są jedynymi winnymi swoich niepowodzeń, a to przez niedostatek inteligencji, zdolności, starań. Tak więc, zamiast buntować się przeciwko systemowi ekonomicznemu, jednostka będzie żyła w poczuciu dewaluacji własnej wartości, winy, co prowadzi do depresji, a ta do zahamowania działań. A bez działań nie ma rewolucji!

10 – POZNAJ LUDZI LEPIEJ NIŻ ONI SAMYCH SIEBIE

Przez ostatnich 50 lat szybki postęp w nauce wygenerował rosnącą przepaść pomiędzy wiedzą dostępną szerokim masom a tą zarezerwowaną dla wąskich elit. Dzięki biologii, neurobiologii i psychologii stosowanej „system” osiągnął zaawansowaną wiedzę na temat istnień ludzkich, zarówno fizyczną jak i psychologiczną. Obecnie system zna lepiej jednostkę niż ona sama siebie. Oznacza to, że w większości przypadków ma on większą kontrolę nad jednostkami, niż jednostki nad sobą.

Źródło oryginalne:Découvrez l’Alchimiste en Vous


*Avram Noam Chomsky (ur. 7 grudnia 1928 w Filadelfii w USA) – amerykański lingwista, filozof, działacz polityczny i społeczny. Profesor lingwistyki w Massachusetts Institute of Technology (katedra lingwistyki i filozofii), współtwórca (wraz z Morrisem Halle) gramatyki transformacyjno-generatywnej, wniósł duży wkład w rozwój psycholingwistyki, informatyki (w zakresie teorii języków programowania, lingwistyki komputerowej).
Jego poglądy polityczne są określane często jako „radykalnie lewicowe”. Sam Chomsky deklaruje się jako wolnościowy socjalista i sympatyk anarchosyndykalizmu. Jest uważany za rzecznika alterglobalistów. Wydaje mi się jednak, że nie ma to większego znaczenia w kontekście przytoczonego tekstu.


Umieściłem to w newsach jakieś 7 lat temu. Uznałem, że warto przypomnieć.




 
Ministerstwo Edukacji pracuje nad zmianami w szkolnictwie specjalnym
 


Ministerstwo Edukacji pracuje nad zmianami w szkolnictwie specjalnym

Dyrektorzy krakowskich przedszkoli, szkół i placówek szkolnictwa specjalnego oraz poradni psychologiczno-pedagogicznych po zapoznaniu się z planami MEN napisali oświadczenie, w którym wyrażają "stanowczy sprzeciw".
Zapewniają, że bardzo doceniają ideę edukacji włączającej, ale według nich powinna ona funkcjonować na równi ze szkolnictwem specjalnym czy integracyjnym. Piszą, że planowane zmiany są de facto odebraniem rodzicom prawa decydowania o wyborze szkoły dla dziecka i zmuszaniem ich do posłania go do szkoły ogólnodostępnej. Wyrażają też zdziwienie, że szkoły te nic nie wiedzą o planach ministerstwa.

Żródło: krakow.wyborcza.pl
 
AstraZeneca dla nauczycieli
 


AstraZeneca dla nauczycieli


Podanie szczepionki przeciw COVID-19 od firmy AstraZeneca w Polsce jest rekomendowane osobom poniżej 60. roku życia - takie stanowisko zaakceptowal rząd na podstawie rekomendacji Rady Medycznej ds. COVID-19 przy premierze. W konsekwencji tej decyzji, szczepienia dla nauczycieli mają rozpocząć się wcześniej.

Źródło: www.politykazdrowotna.com


Odpowiedzialna za dopuszczanie do obrotu leków w Szwajcarii, Agencja Produktów Terapeutycznych (Swissmedic), odmówiła w środę zatwierdzenia szczepionki firmy AstraZeneca. Jej zdaniem obecnie jest za mało danych, aby preparat ten mógł być stosowany skutecznie przeciwko Covid-19.
"Przesłane nam do tej pory dane zostały przeanalizowane. Są one nadal niewystarczające, aby wydać zezwolenie na stosowanie tej szczepionki. Potrzebne są dane z kolejnych badań do dalszej oceny bezpieczeństwa, skuteczności i jakości szczepionki" - napisała w komunikacie prasowym Swissmedic.

Źródło: forsal.pl



RODO
www.pedagogszkolny.pl dostosowało i wdrożyło procedury i środki niezbędne, by przetwarzanie danych w ramach www.pedagogszkolny.pl odbywało się zgodnie z RODO. Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych przez www.pedagogszkolny.pl pod następującym adresem: www.pedagogszkolny.pl/viewpage.php?page_id=195
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

02. marzec 2021 12:31
Jeśli mówimy o nauczycielu współorganizującym
kształcenie, to nigdzie nie jest napisane na jaką część etatu ma być zatrudniony. U mnie zazwyczaj dostajemy 10 godzin. Czasem 15.

01. marzec 2021 19:17
Kropelka, jaka niepełnosprawność?
O zatrudnienie jakiej osoby Ci chodzi?

01. marzec 2021 19:16
Dla mnie "ewaluacją do IPETu" jest kolejna WOPFU.

01. marzec 2021 17:20
Cześć. Powiedzcie proszę jak robić ewaluacje do IPETu?

01. marzec 2021 11:12
Dziecko z niepełnosprawności
ą - zatrudnienie drugiej osoby obligatoryjnie na cały etat?

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png ankietowanie przez I...
bullet.png ponadwymiarowe/nadli...
bullet.png tatuaże na nauczyci...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png nauczyciel wspomagaj...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1337]
bullet.png nauczyciel wspoma... [358]
bullet.png ponadwymiarowe/na... [205]
bullet.png tatuaże na naucz... [35]
bullet.png ankietowanie prze... [15]