ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 13

bullet.png Użytkowników online: 1
elakow

bullet.png Łącznie użytkowników: 27,786
bullet.png Najnowszy użytkownik: iza81

Ostatnie komentarze
bullet.png Dziękuję Wam bardz...
bullet.png GRATULACJE:)
bullet.png Gratulacje! :)
bullet.png Jak to mówił Lechu...
bullet.png Nasz kolega został ...
bullet.png Przede wszystkim jes...
bullet.png Pedagodzy w szkołac...
bullet.png To Kazimierzu jeste...
bullet.png Siedzę teraz nad ar...
bullet.png 1200 szkół, na szk...
 
Pandemia obnażyła problemy wychowawcze w wielu rodzinach
 


Pandemia obnażyła problemy wychowawcze w wielu rodzinach

Dyrektorzy szkół coraz częściej zwracają się do sądów o wgląd w sytuację rodzinną uczniów – mówi Marek Pleśniar z Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty.
Potwierdzają to kuratorzy.
– Wnioski dotyczą nie tylko niewywiązywania się z obowiązku szkolnego i nielogowania na zajęcia, ale też relacji w rodzinie, konfliktów rówieśniczych i przemocy domowej –mówi Anna Kamińska, kurator zawodowy. Zwraca też uwagę na inny problem: czasem to szkoła powinna być bardziej aktywna.

Źródło:www.rp.pl

 
Ósmoklasiści i maturzyści wracają do szkoły?
 


Ósmoklasiści i maturzyści wracają do szkoły?

Minister zdrowia Adam Niedzielski pytany na antenie Radia Zet, czy w marcu uczniowie, a przynajmniej ósmoklasiści lub maturzyści wrócą do nauczania stacjonarnego powiedział: "od początku marca to na pewno się nie wydarzy, natomiast w marcu wydarzyć się może, bo zadajemy sobie pytanie, gdzie będzie szczyt tej trzeciej fali".

Źródło:www.onet.pl


 
Nauczyciele się szczepią
 


Nauczyciele się szczepią

"Dziś w drugim dniu trwania zapisów na szczepienia dla nauczycieli mamy już ponad 215 tys. zarejestrowanych osób. To połowa uprawionych do zaszczepienia nauczycieli. Zainteresowanie jest bardzo duże. Rejestracja potrwa do jutra, 10 lutego, do końca dnia" - poinformowała rzeczniczka prasowa MEiN.


Źródło:www.portalsamorzadowy.pl

 
10 sposobów manipulowania społeczeństwem
 


Dziesięć sposobów manipulowania społeczeństwem


Żaden to news, kto jednak nie zna, to sądzę, że warto poczytać i odszukać przykłady w naszej rzeczywistości (także oświatowej). Miłej zabawy.

Dziesięć sposobów manipulowania społeczeństwem wg. Noama Chomskiego*

1 – ODWRÓĆ UWAGĘ

Kluczowym elementem kontroli społeczeństwa jest strategia polegająca na odwróceniu uwagi publicznej od istotnych spraw i zmian dokonywanych przez polityczne i ekonomiczne elity, poprzez technikę ciągłego rozpraszania uwagi i nagromadzenia nieistotnych informacji. Strategia odwrócenia uwagi jest również niezbędna aby zapobiec zainteresowaniu społeczeństwa podstawową wiedzą z zakresu nauki, ekonomii, psychologii, neurobiologii i cybernetyki. „Opinia publiczna odwrócona od realnych problemów społecznych, zniewolona przez nieważne sprawy. Spraw, by społeczeństwo było zajęte, zajęte, zajęte, bez czasu na myślenie, wciąż na roli ze zwierzętami (cyt. tłum. za „Silent Weapons for Quiet Wars”).

2 – STWÓRZ PROBLEMY, PO CZYM ZAPROPONUJ ROZWIĄZANIE

Ta metoda jest również nazywana „problem – reakcja – rozwiązanie”. Tworzy problem, „sytuację”, mającą na celu wywołanie reakcji u odbiorców, którzy będą się domagali podjęcia pewnych kroków zapobiegawczych. Na przykład: pozwól na rozprzestrzenienie się przemocy, lub zaaranżuj krwawe ataki tak, aby społeczeństwo przyjęło zaostrzenie norm prawnych i przepisów za cenę własnej wolności. Lub: wykreuj kryzys ekonomiczny aby usprawiedliwić radykalne cięcia praw społeczeństwa i demontaż świadczeń społecznych.

3 – STOPNIUJ ZMIANY

Akceptacja aż do nieakceptowalnego poziomu. Przesuwaj granicę stopniowo, krok po kroku, przez kolejne lata. W ten sposób przeforsowano radykalnie nowe warunki społeczno-ekonomiczne (neoliberalizm) w latach 1980. i 1990.: minimum świadczeń, prywatyzacja, niepewność jutra, elastyczność, masowe bezrobocie, poziom płac, brak gwarancji godnego zarobku – zmiany, które wprowadzone naraz wywołałyby rewolucję.

4 – ODWLEKAJ ZMIANY

Kolejny sposób na wywołanie akceptacji niemile widzianej zmiany to przedstawienie jej jako „bolesnej konieczności” i otrzymanie przyzwolenia społeczeństwa na wprowadzenie jej w życie w przyszłości. Łatwiej zaakceptować przyszłe poświęcenie, niż poddać się mu z miejsca. Do tego społeczeństwo, masy, mają zawsze naiwną tendencję do zakładania, że „wszystko będzie dobrze” i że być może uda się uniknąć poświęcenia. Taka strategia daje społeczeństwu więcej czasu na oswojenie się ze świadomością zmiany, a także na akceptację tej zmiany w atmosferze rezygnacji, kiedy przyjdzie czas.

5 – MÓW DO SPOŁECZEŃSTWA JAK DO MAŁEGO DZIECKA

Większość treści skierowanych do opinii publicznej wykorzystuje sposób wysławiania się, argumentowania czy wręcz tonu protekcjonalnego, jakiego używa się przemawiając do dzieci lub umysłowo chorych. Im bardziej usiłuje się zamglić obraz swojemu rozmówcy, tym chętniej sięga się po taki ton. Dlaczego? „Jeśli będziesz mówić do osoby tak, jakby miała ona 12 lat, to wtedy, z powodu sugestii, osoba ta prawdopodobnie odpowie lub zareaguje bezkrytycznie, tak jakby rzeczywiście miała 12 lub mniej lat” (zob. Silent Weapons for Quiet War).

6 – SKUP SIĘ NA EMOCJACH, NIE NA REFLEKSJI

Wykorzystywanie aspektu emocjonalnego to klasyczna technika mająca na celu obejście racjonalnej analizy i zdrowego rozsądku jednostki. Co więcej, użycie mowy nacechowanej emocjonalnie otwiera drzwi do podświadomego zaszczepienia danych idei, pragnień, lęków i niepokojów, impulsów i wywołania określonych zachowań.

7 – UTRZYMAJ SPOŁECZEŃSTWO W IGNORANCJI I PRZECIĘTNOŚCI

Spraw, aby społeczeństwo było niezdolne do zrozumienia technik oraz metod kontroli i zniewolenia. „Edukacja oferowana niższym klasom musi być na tyle uboga i przeciętna na ile to możliwe, aby przepaść ignorancji pomiędzy niższymi a wyższymi klasami była dla niższych klas niezrozumiała (zob. Silent Weapons for Quiet War).

8 – UTWIERDŹ SPOŁECZEŃSTWO W PRZEKONANIU, ŻE DOBRZE JEST BYĆ PRZECIĘTNYM

Spraw, aby społeczeństwo uwierzyło, że to „cool” być głupim, wulgarnym i niewykształconym.

9 – ZAMIEŃ BUNT NA POCZUCIE WINY

Pozwól, aby jednostki uwierzyły, że są jedynymi winnymi swoich niepowodzeń, a to przez niedostatek inteligencji, zdolności, starań. Tak więc, zamiast buntować się przeciwko systemowi ekonomicznemu, jednostka będzie żyła w poczuciu dewaluacji własnej wartości, winy, co prowadzi do depresji, a ta do zahamowania działań. A bez działań nie ma rewolucji!

10 – POZNAJ LUDZI LEPIEJ NIŻ ONI SAMYCH SIEBIE

Przez ostatnich 50 lat szybki postęp w nauce wygenerował rosnącą przepaść pomiędzy wiedzą dostępną szerokim masom a tą zarezerwowaną dla wąskich elit. Dzięki biologii, neurobiologii i psychologii stosowanej „system” osiągnął zaawansowaną wiedzę na temat istnień ludzkich, zarówno fizyczną jak i psychologiczną. Obecnie system zna lepiej jednostkę niż ona sama siebie. Oznacza to, że w większości przypadków ma on większą kontrolę nad jednostkami, niż jednostki nad sobą.

Źródło oryginalne:Découvrez l’Alchimiste en Vous


*Avram Noam Chomsky (ur. 7 grudnia 1928 w Filadelfii w USA) – amerykański lingwista, filozof, działacz polityczny i społeczny. Profesor lingwistyki w Massachusetts Institute of Technology (katedra lingwistyki i filozofii), współtwórca (wraz z Morrisem Halle) gramatyki transformacyjno-generatywnej, wniósł duży wkład w rozwój psycholingwistyki, informatyki (w zakresie teorii języków programowania, lingwistyki komputerowej).
Jego poglądy polityczne są określane często jako „radykalnie lewicowe”. Sam Chomsky deklaruje się jako wolnościowy socjalista i sympatyk anarchosyndykalizmu. Jest uważany za rzecznika alterglobalistów. Wydaje mi się jednak, że nie ma to większego znaczenia w kontekście przytoczonego tekstu.


Umieściłem to w newsach jakieś 7 lat temu. Uznałem, że warto przypomnieć.




 
Ministerstwo Edukacji pracuje nad zmianami w szkolnictwie specjalnym
 


Ministerstwo Edukacji pracuje nad zmianami w szkolnictwie specjalnym

Dyrektorzy krakowskich przedszkoli, szkół i placówek szkolnictwa specjalnego oraz poradni psychologiczno-pedagogicznych po zapoznaniu się z planami MEN napisali oświadczenie, w którym wyrażają "stanowczy sprzeciw".
Zapewniają, że bardzo doceniają ideę edukacji włączającej, ale według nich powinna ona funkcjonować na równi ze szkolnictwem specjalnym czy integracyjnym. Piszą, że planowane zmiany są de facto odebraniem rodzicom prawa decydowania o wyborze szkoły dla dziecka i zmuszaniem ich do posłania go do szkoły ogólnodostępnej. Wyrażają też zdziwienie, że szkoły te nic nie wiedzą o planach ministerstwa.

Żródło: krakow.wyborcza.pl

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

16. kwiecień 2021 19:15
Zawsze trzeba się kierować dobrem dziecka, a nie obawą przed jakimiś tam zaleceniami. Oczywiście trzeba umieć (trzeba mieć sensowne argumenty) bronić swoich decyzji.

16. kwiecień 2021 18:31
Kaziu, ale kontrolujący sprawdza jakie zajęcia są zalecane przez poradnię dziecku i sprawdza, czy się realizuje to co wypisane. Jeśli nie, zaleconko.

14. kwiecień 2021 20:59
https://docs.goog.
..g/viewform
Bardzo proszę o pomoc w wypełnieniu powyższego wywiadu. Z góry dziękuję za pomoc

14. kwiecień 2021 16:28
Umiar i rozwagą ponad wszystko. No i przede wszystkim własne rozumienie (w uzgodnieniu z rodzicem) potrzeb dziecka.

14. kwiecień 2021 16:26
Tylko żebyście nie "zajechali" młodego człowieka. Gdybym chciał realizować wszystkie zajęcia rekomendowane przez PPP, to wracalibyśmy nad ranem do domu Smile

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png tatuaże na nauczyci...
bullet.png zmiana warunków zat...
bullet.png nauczanie zdalne - b...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png Prezentacja
Najciekawsze tematy
bullet.png nauczanie zdalne ... [579]
bullet.png zmiana warunków ... [82]
bullet.png tatuaże na naucz... [43]