ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 5

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 28,681
bullet.png Najnowszy użytkownik: Kaja30

Ostatnie komentarze
bullet.png Tak właśnie nas ,,...
bullet.png Część dokumentacj...
bullet.png Na znanym forum dla ...
bullet.png Nie dało się równ...
bullet.png W wywiadach dla TVP ...
bullet.png Ministerstwo Finans...
bullet.png "Te pieniądze nie p...
bullet.png " Oświadczenie MEiN...
bullet.png Co miesiąc kwota zm...
bullet.png I facet od rurek zag...
 
Propozycja rządu dla nauczycieli - drastyczne pogorszenie warunków płacy w zasadzie nie wiadomo za co
 


Propozycja rządu dla nauczycieli - drastyczne pogorszenie warunków płacy w zasadzie nie wiadomo za co

Rzeczniczka Oświatowej Solidarności Monika Ćwiklińska: strona rządowa w ogóle nie zaproponowała nam niczego nowego, natomiast próbuje przekierować umowę o realizacji porozumienia z realizacją własnych propozycji dotyczących na przykład zwiększenia pensum czy tak zwanej dostępności w szkole. Rząd chciałby, żebyśmy zgodzili się na drastyczne pogorszenie warunków płacy w zasadzie nie wiadomo za co, ponieważ proponowane tak zwane podwyżki to na przykład dla nauczycieli dyplomowanych, których w naszym systemie oświaty jest dwie trzecie, tak naprawdę dodatkowa praca za tę samą płacę. Zatem nie ma mowy o żadnych podwyżkach.

Źródło:m.radiogdansk.pl

 
Jak Przemysław Czarnek nie zlikwidował biurokracji w szkole
 


Jak Przemysław Czarnek nie zlikwidował biurokracji w szkole

Od miesiąca w internecie krąży lista, którą Ministerstwo Edukacji i Nauki rozesłało do dyrektorów szkół. Zawiera ona spis dokumentów, które nie są wymagane prawem, a które były sporządzane w szkołach. Pismo jest jednym z elementów walki z biurokracją w szkole, ale czy realnie zmieni rzeczywistość w szkołach?

Źródło:serwisy.gazetaprawna.pl

 
Komunikat Zespołu negocjacyjnego i Prezydium Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność"
 


Komunikat Zespołu negocjacyjnego i Prezydium Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność"


Stan negocjacji KSOiW NSZZ „Solidarność” z MEiN pod patronatem Prezydenta RP


Prowadzone od 15 listopada 2021 r., pod patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej negocjacje KSOiW NSZZ „Solidarność” z Ministerstwem Edukacji i Nauki dotyczą wypracowania nowego systemu wynagrodzeń dla nauczycieli, które jest realizacją uzgodnień zawartych z rządem w 2019 r. Niestety, podczas kolejnych spotkań MEiN z uporem proponuje przyjęcie nowego systemu wynagrodzeń tylko pod warunkiem powiązania go z tzw. pragmatyką zawodu nauczyciela, która fundamentalnie zmieni jego status zawodowy. Na połączenie nowego systemu wynagrodzeń i pragmatyki zawodu nauczyciela -nie ma i nie będzie zgody NSZZ „Solidarność”!Z tego powodu zrezygnowaliśmy z udziału w spotkaniu zaplanowanym na 5 stycznia br., oczekując od ministerstwa jasnej deklaracji dotyczącej przedmiotu negocjacji. Powrót do rozmów jest możliwy pod warunkiem, że negocjacje będą dotyczyły tylko nowego systemu wynagrodzeń dla nauczycieli opartego o proporcje do przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej.

Stanowisko NSZZ „Solidarność” w sprawie zwiększenia pensum nauczycieli.


Nie ma i nie będzie zgody KSOiW NSZZ „Solidarność” na zwiększenie pensum dydaktycznego nauczycieli z 18 do 22 godzin tygodniowo, jak planuje MEiN. Takie rozwiązanie doprowadzi do zwolnienia z pracy co najmniej 50 tys. nauczycieli w całym kraju. Obrona miejsc pracy jest priorytetem Związku, dlatego protestujemy przeciwko propozycji zwiększenia pensum!

Stanowisko NSZZ „Solidarność” dotyczące nowego systemu wynagrodzeń dla nauczycieli


KSOiW NSZZ „Solidarność” od dawna postuluje zmianę systemu wynagradzania nauczycieli. Chcemy, by wynagrodzenie zasadnicze nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego było naliczane proporcjonalnie do przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w formule automatyzmu, tj. gdy zwiększa się za dany rok przeciętne wynagrodzenie w gospodarce narodowej, to automatycznie wzrasta wynagrodzenie zasadnicze nauczycieli. Krajowa Sekcja Oświaty i WychowaniaNSZZ

Przywrócenie art. 88 Karty Nauczyciela


KSOiW NSZZ „Solidarność” przyjmuje z zadowoleniem wielokrotnie zapowiadane przez Ministra Edukacji i Nauki przywrócenie zapisu art. 88 Karty Nauczyciela, dotyczącego możliwości przejścia na wcześniejsza emeryturę. Oczekujemy, że uszanowanie znanej w prawie zasady lex retro non agit (prawo nie działa wstecz) stanie się faktem. Nauczyciele rozpoczynający pracę przed 1999 r. mieli pewność wynikającą wprost z zapisu ustawy Karta Nauczyciela, że będą mogli skorzystać z możliwość wcześniejszego przejścia na emeryturę.

Waloryzacja wynagrodzeń od stycznia 2022 r.


W przypadku braku porozumienia z MEiN w sprawie nowego systemu wynagrodzeń dla nauczycieli opartego o proporcje do przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej, KSOiW NSZZ „Solidarność” będzie domagała się od ministerstwa waloryzacji wynagrodzenia nauczycieli od 1 stycznia 2022 r., która zrekompensuje skutki inflacji oraz zapobiegnie dalszej pauperyzacji pracowników szkół i placówek oświatowych.


Źródło:www.solidarnosc.org.pl

 
Pensje niższe nawet o 300 zł
 


Pensje niższe nawet o 300 zł

Rząd przez kilka ostatnich miesięcy promował Polski Ład jako reformę, która sprawi, że w portfelach milionów obywateli zostanie więcej pieniędzy. Trzy dni po wejściu w życie nowych przepisów podatkowych te zapowiedzi zderzyły się z rzeczywistością. Internet zalała fala informacji o tym, o ile niższe wypłaty otrzymali nauczyciele.

Źródło:businessinsider.com.pl

 
Jak to było, po kolei
 


Jak to było, po kolei

Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek zapowiedział, że zmiany w Karcie Nauczyciela muszą wejść w życie najpóźniej w kwietniu 2022 r., żeby można było zaplanować arkusze organizacyjne na rok szkolny 2022/2023. W związku z tym projekt nowelizacyjny trafi do konsultacji już w styczniu. To dość zaskakujące, jeśli się weźmie pod uwagę wyniki ostatnich rozmów między resortem a przedstawicielami związków zawodowych oraz korporacji samorządowych. Przypominamy więc, jakie negocjacje do tej pory prowadzano i z jakim skutkiem.

Źródło:www.portalsamorzadowy.pl

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

19. styczeń 2022 15:04
Ustna informacja o pozbawieniu praw drugiego rodzica nie jest wiążąca.

19. styczeń 2022 15:03
nie ma podstaw, aby nie informować go o postępach w nauce dziecka, nadal będzie wymagać zgody obojga rodziców na istotne kwestie itd., itp.

19. styczeń 2022 15:01
Według mojej wiedzy nie ma takiego obowiązku, ale niesie to za sobą istotne konsekwencje. Szkoła nie ma podstaw, aby nie wydawać dziecka rodzicowi pozbawionemu praw,

19. styczeń 2022 13:15
Mam pytanie, czy rodzic ma obowiązek przedstawienia w szkole wyroku sądu pozbawiającego drugiego rodzica praw rodzicielskich.

12. styczeń 2022 19:21
Czy ma ktoś może kwestionariusz ankiety na temat tego, jak uczniowie postrzegają oceny, ocenianie za pomocą ocen?

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dziennik
bullet.png promocja ucznia I-III
bullet.png Niebieska Karta
bullet.png zwolnienie z nauki d...
bullet.png dostosowania
Najciekawsze tematy
bullet.png dziennik [738]
bullet.png zwolnienie z nauk... [181]
bullet.png dostosowania [162]
bullet.png Niebieska Karta [157]
bullet.png prosba o wypelnie... [115]