|
|
|
Ostatnie tematy na forum |
|
Newsy |
Charakterystyka zawodu
- synteza
- zadania zawodowe
- zarobki
|
|
Warunki pracy i zatrudnienia
- pedagog w świetle prawa
- czas pracy
- limity etatów
- warunki pracy
- zarobki
|
Wymagane kwalifikacje |
|
Dokumentacja pedagoga |
Awans zawodowy |
Pomoc materialna
- stypendia i zasiłki
- podręczniki
- gorący posiłek
|
|
Pomoc psychologiczna
- dostosowanie wymagań
- egzamin
- kształcenie specjalne
- wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
- dysleksja
- ADHD
- uczeń upośledzony umysłowo w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej
|
Dysleksja
- etiologia
- symptomatologia
- wczesna diagnoza
- pomoc
- działania nauczyciela
|
|
Dysleksja - dodatki
- specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu w klasyfikacji ICD-10 i DSM - IV
- lista wskaźników dojrzałości szkolnej sześciolatka
- warunki egzaminu dla uczniów ze stwierdzonymi specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu
- jak pracować w domu z dzieckiem dyslektycznym ( wybór ćwiczeń )
- specjalistyczne procedury diagnozowania i opiniowania w kierunku dysleksji rozwojowej
- edukacyjne programy komputerowe rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Dysleksji
- wykaz - z objaśnieniami - niektórych pojęć związanych z problemem dysleksji
- dysleksja - bibliografia
|
ADHD
- kryteria diagnostyczne
- przyczyny, diagnoza
- zaburzenia zachowania
- działania nauczyciela
- rady dla rodziców
- nauczanie indywidualne
|
|
ADHD - dodatki
- kryteria diagnostyczne zespołu hiperkinetycznego według ICD - 10
- terapia farmakologiczna dzieci z ADHD
- ADHD - bibliografia
|
|
|
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania egzaminu do indywidualnych potrzeb uczniów |
Dostosowanie wymagań edukacyjnych w praktyce |
|
Specyficzne problemy w nauce - ćwiczenia
- doskonalenie motoryki małej
- doskonalenie motoryki dużej
- doskonalenie percepcji słuchowej
- doskonalenie percepcji wzrokowej
- doskonalenie umiejętności czytania
- doskonalenie umiejętności pisania
|
Kształcenie specjalne |
|
Nauczanie indywidualne |
Wczesnewspomaganie rozwoju dziecka |
|
Diagnoza |
|
Ankieta - charakterystyka klasy |
Ankieta dla rodziców |
|
Ankieta dla dzieci |
Badania socjometryczne
|
|
Mierzenie poziomu przemocy w klasach
|
Diagnoza rodziny : narzędzia |
|
Diagnoza sytuacji szkolnej ucznia |
Diagnoza środowiska wychowawczego tworzonego przez szkołę |
|
Diagnoza funkcjonowania dziecka w rolach szkolnych |
Diagnoza błędów wychowawczych |
|
Odpowiedzialność prawna nieletnich
- procedury postępowania
- działania interwencyjne
- współpraca z policją
|
Objawy wskazujące na możliwość używania narkotyków przez dzieci |
|
Telefony potrzebne w sytuacjach kryzysowych |
Filie MOPS w Krakowie |
|
Ciekawe książki |
Artykuły i scenariusze zajęć |
|
Ciekawe linki |
Pliki do ściągnięcia |
|
Akty prawne |
Zmiany w prawie |
|
Sprawdzian-egzamin |