Kacper - chłopiec w świetlicy środowiskowej
Beata Okuniewska-Kryskowiak
KACPER
Opisuję chłopca , który uczęszcza na zajęcia świetlicy środowiskowej.
Maciek
Główny administrator
MACIEK
Są dzieci hiperaktywne, nieufne, skłonne do bójek i innych agresywnych zachowań, sprzeciwiające się wszelkim normom i zasadom, które mimo stosowania różnorodnych oddziaływań w sposób rażący zaburzają ład klasowy i szkolny nie osiągając jednocześnie wyników w nauce na poziomie współmiernym ze zdolnościami.
Mateusz - pełnoletni uczeń
zk
MATEUSZ
Analiza zajścia pomiędzy nauczycielem a pełnoletnim uczniem szkoły zawodowej oraz sposób rozwiązania konfliktu w drodze mediacji.
Studium przypadku
Anna Rózga
Studium przypadku
Opis i analiza przypadku dziecka przejawiającego trudności w zachowaniu.
Tomek
Główny administrator
TOMEK
Większość zachowań stwarzających problemy w klasie zachodzi na poziomie drobnych (pomimo to bardzo stresujących dla wielu nauczycieli) nieprzyjemności.
Zachowania te traktowane w izolacji i pojawiające się sporadycznie mogą nie wydawać się szczególnie istotne lecz ich kumulacja burzy właściwie rozumianą dyscyplinę w klasie, wpływając zdecydowanie negatywnie na proces edukacyjny. Szczególnego znaczenia nabiera problem przestrzegania dyscypliny u ucznia cieszącego się wśród kolegów dużym prestiżem.
|