ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 6

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,699
bullet.png Najnowszy użytkownik: ankahab

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Kto zapłaci za zajęcia dodatkowe dla uczniów?
 


Kto zapłaci za zajęcia dodatkowe dla uczniów?

Od 1 września 2017 roku zacznie obowiązywać nowy zapis w Karcie Nauczyciela:
Art. 42 ustęp 2d
W ramach zajęć i czynności, o których mowa w ust. 2 pkt 2, nauczyciel nie prowadzi zajęć świetlicowych oraz zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

W ust.2 pkt 2, o którym mowa powyżej, czytamy co następuje:
Art. 42.
1. Czas pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć nie może przekraczać 40 godzin na tydzień.
2. W ramach czasu pracy, o którym mowa w ust. 1, oraz ustalonego wynagrodzenia nauczyciel obowiązany jest realizować:
1) zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, prowadzone bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, w wymiarze określonym w ust. 3 lub ustalonym na podstawie ust. 4a albo ust. 7;
2) inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych szkoły, w tym zajęcia opiekuńcze i wychowawcze uwzględniające potrzeby i zainteresowania uczniów;

Z zapisów tych w sposób oczywisty wynika, że nauczyciele w ramach innych zadań statutowych nie prowadzą ani zajęć świetlicowych, ani tych z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

W rozporządzeniu w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej w paragrafie 6 zostało określone, co należy rozumieć przez zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
Jest tam mowa między innymi o zajęciach: rozwijających uzdolnienia, rozwijających umiejętność uczenia się, dydaktyczno - wyrównawczych , specjalistycznych (korekcyjno - kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno - społeczne oraz inne o charakterze terapeutycznym).

Czy nauczyciele mogą nadal te zajęcia prowadzić? Oczywiście, ale jako zajęcia dodatkowo płatne.



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | Piotunia07 dnia 24. sierpnia 2017
Skoro zmienią ten zapis, to przydałby się i wpis o naszym pensum.Grin
#2 | Dzwoneczek dnia 24. sierpnia 2017
I zapis, że zajęć specjalistycznych nie można wrzucać w etat pedagoga...
#3 | Kazimierz dnia 24. sierpnia 2017
Nigdy nie można było "wrzucać". "Wrzucający" łamali już wcześniej istniejące przepisy.
#4 | Tomek dnia 24. sierpnia 2017
Łamali, będą łamać (?). Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, kompensacyjne, itd. można inaczej nazwać i dalej je "zlecać" nauczycielom. Jak dyrektor będzie chciał być "na czysto" to wpisze w dokumenty, że pomoc p-p realizowana jest tylko jako bieżąca praca z uczniem. Te inaczej nazwane zajęcia teoretycznie dzienników nie potrzebują, ale jak to tak bez dziennika, itd. Będzie zależeć od szkoły - tak jak do tej pory (?). :-/
#5 | Kazimierz dnia 24. sierpnia 2017
Podczas bieżącej pracy z uczniem, tzn. w systemie lekcyjnym (dostosowanie form i metod, itp.). Nie ma innej interpretacji.
Oczywiście można inaczej obejść zapis, o którym rozmawiamy, ale z oczywistych względów nie będę o tym pisał.
#6 | reszta dnia 24. sierpnia 2017
#7 | Buka dnia 25. sierpnia 2017
inne czynności i zajęcia wynikające z zadań szkoły to również pomoc psychologiczno -pedagogiczna uczniowi, więc jak to jest nauczyciel nie może ale obowiązany jest ...to co robić, jak żyć
#8 | kasiareed dnia 25. sierpnia 2017
Przepisy wyraźnie wyłączają pomoc pp, pomimo, że jest tak jak piszesz, więc jak ja to rozumiem : ,, inne czynności i zajęcia oprócz pp i świetlicy"
#9 | Kazimierz dnia 25. sierpnia 2017
Ano tak. Np. dyżury podczas przerw.
#10 | taanna30 dnia 27. sierpnia 2017
To co konkretnie kryje się " inne czynności "?
Dyżury jak mówi Kazimierz i..? Wyobraźnia dyr jest ogromna
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

12. września 2025 09:32
Kantylena IPET powinien być dokumentem spójnym i aktualnym – dlatego wprowadzając zmiany najlepiej je nanieść bezpośrednio w treści IPET-u (np. nowa wersja dokumentu, podpisana przez d

12. września 2025 08:40
Tomku, dziękuję Smile

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]