ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 7

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,699
bullet.png Najnowszy użytkownik: ankahab

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Okulary wiedzy
 


Okulary wiedzy

Skąd biorą się różnice w postępach w nauce wśród dzieci już na początku szkoły podstawowej? Długo sądzono, że oprócz zdolności różnice te wynikają ze statusu społecznego i ekonomicznego rodzin uczniów. Ale okazało się, że w tej układance brakuje kluczowego elementu: okularów. Trzy lata temu badacze z Uniwersytetu Johna Hopkinsa przyjrzeli się kilkuset drugo- i trzecioklasistom z Baltimore. Przypadkowo postanowili, że dwóm z nich zafundują okulary. Wyniki dwóch „okularników” w ciągu jednego roku szkolnego poprawiły się niewiarygodnie (bo wreszcie widzieli, co jest napisane na tablicy). Rok temu Uniwersytet Johna Hopkinsa we współpracy z ratuszem Baltimor i sponsorami rozdali ponad 2 tys. Okularów. Opublikowane niedawno wyniki wykazały duży postęp „okularników” – tym razem na znacznie szerszą skalę . Okazało się, że w wielu przypadkach rodziców po prostu nie było stać na zakup okularów.

Źródło: Polityka nr 36



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#11 | mucha27 dnia 11. września 2017
Smile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

12. września 2025 09:32
Kantylena IPET powinien być dokumentem spójnym i aktualnym – dlatego wprowadzając zmiany najlepiej je nanieść bezpośrednio w treści IPET-u (np. nowa wersja dokumentu, podpisana przez d

12. września 2025 08:40
Tomku, dziękuję Smile

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]