ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 7

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,699
bullet.png Najnowszy użytkownik: ankahab

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Kuratorium Oświaty w Szczecinie - odpowiedź na pytanie dyrektorów
 


Kuratorium Oświaty w Szczecinie - odpowiedź na pytanie dyrektorów

Odpowiedź szczecińskiego kuratorium na pytanie dyrektorów szkół/placówek przesłane drogą e-mailową:

Czy pedagog szkolny pracujący na pełnym etacie posiadający kwalifikacje do prowadzenia zajęć z rewalidacji może realizować (nie łamiąc przepisów) takie zajęcia w ramach swojego tygodniowego pensum?

Zakres zadań pedagoga w szkole określa § 23 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2013 r. poz. 532). Do form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o których mowa w § 23 pkt 3 zalicza się warsztaty, porady i konsultacje. Nie zalicza się do nich prowadzenia: zajęć w klasach terapeutycznych, zajęć rozwijających uzdolnienia, zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, zajęć specjalistycznych (korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym) oraz zajęć związanych z wyborem kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej - w przypadku uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych. Zajęcia w klasach terapeutycznych, zajęcia rozwijające uzdolnienia oraz zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze prowadzą nauczyciele właściwych zajęć edukacyjnych, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym - terapeuci pedagogiczni, zajęcia logopedyczne - logopedzi, zaś zajęcia związane z wyborem kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej - doradcy zawodowi.
Do zadań pedagoga nie należy zatem prowadzenie zajęć rewalidacyjnych - są to obowiązkowe zajęcia dydaktyczne, które prowadzą nauczyciele zajęć rewalidacyjnych.
W opinii tut. Kuratorium pedagog szkolny w ramach swojego tygodniowego pensum nie może prowadzić zajęć rewalidacyjnych.


Źródło:www.kuratorium.szczecin.pl

(co prawda w odpowiedzi jest odwołanie do starszego rozporządzenia - pytanie było zadanie jakiś czas temu - ale nie ma to znaczenia, bo zakres naszych obowiązków znacząco się nie zmienił od tego czasu).


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#11 | Kazimierz dnia 06. października 2017
Smile
#12 | kwooda233 dnia 06. października 2017
DZIĘKUJĘ!
#13 | julka1 dnia 07. października 2017
W naszej gminie są szkoły które dały godziny z doradztwa zawodowego wychowawcom, a tu czarno na białym Smile
#14 | Dzwoneczek dnia 07. października 2017
Reszto, miałas racje, na OSKKO nadal niektórzy nie zrozumieli. Dzieki ergo za udostępnienie, może znajdą się tacy dyrektorzy, którym da to do myślenia.
#15 | Kazimierz dnia 07. października 2017
Ale też "niektórzy" na OSKKO rozumieją to bardzo dobrze i przez myśl im nie przechodzi, że może być inaczej. BRAWO ONI. Nad panią rzewą spuszczam już zasłonę miłosierdzia. Nie mam dzisiaj nastroju do pastwienia się.Smile
#16 | kwooda233 dnia 11. października 2017
W dniu dzisiejszym pani z kuratorium oświaty w Koszalinie na szkoleniu dyrektorów i inspektorów oświaty z pełnym przekonaniem uświadomiła ich , że rewalidacja może być w naszym pensum!!! Shock
#17 | Kazimierz dnia 11. października 2017
1. A jaką przedstawiła podstawę prawną? A nie mówiła też czasem, że matematyk w swoim pensum też może mieć rewalidację, albo polonista, albo konserwator, albo pani księgowa?Smile
2. Niech pani z Koszalina przedstawi swoje stanowisko (tak jak kuratorium szczecińskie) na piśmie. Wtedy podyskutujemy, bo inaczej, to jest coś na zasadzie "jedna rzewa, drugiej rzewie" - o..... sorry "jedna pani, drugiej pani".Smile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

12. września 2025 09:32
Kantylena IPET powinien być dokumentem spójnym i aktualnym – dlatego wprowadzając zmiany najlepiej je nanieść bezpośrednio w treści IPET-u (np. nowa wersja dokumentu, podpisana przez d

12. września 2025 08:40
Tomku, dziękuję Smile

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]