ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 9

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Program indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych
 


Program indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych


Na systemowy projekt "Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych", przeznaczono 150 milionów € (około 624 mln zł).
Z pieniędzy tych finansowane są doposażenie bazy dydaktycznej szkół oraz organizacja zajęć dodatkowych:
- dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
- dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych;
- zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy;
- zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej;
- gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy;
- specjalistyczne zajęcia terapeutyczne (np. hipoterapia, muzykoterapia czy dogoterapia) dla dzieci niepełnosprawnych;
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych (np. prowadzenie obserwacji przyrodniczych).



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#11 | MonaMi dnia 01. stycznia 2013
Nauczyciele pracują w ramach KN, jeszcze w roku szkolnym 2011/12 mieli do wyboru, albo pomoce albo zapłata, wybrali pomoce, choć do dzisiaj ich nie ma.
#12 | Kazimierz dnia 01. stycznia 2013
Pomoce to inna pula funduszy, wynagrodzenie inna. O ile się orientuję nie ma tu albo-albo.
#13 | biedroneczka dnia 01. stycznia 2013
Dziwne, jeśli piszemy o tym samym - u nas były i fundusze na pomoce (spore, razem z laptopem, specjalistycznym oprogramowaniem itp.), i na zapłatę dla n-li (o wieeele wyższą niż "stawka zaszeregowania"Wink. Coś ktoś "pokręcił" (oby niechcący...)...
#14 | kropelka dnia 02. stycznia 2013
Może być tylko opcja zakup pomocy dydaktycznych. U mnie w grudniu zakończono taki projekt w ramach tej indywidualizacji.
#15 | Kazimierz dnia 02. stycznia 2013
Myślę, że chyba jednak mówimy o różnych projektach, albo OP-y coś pokombinowały.
#16 | kotu23 dnia 02. stycznia 2013
U nas były pieniądze na pomoce i są na wynagrodzenia dla prowadzących. Program prowadzimy trzeci rok, szkoda, że tylko do wakacji.
#17 | nicolai0 dnia 03. stycznia 2013
U nas również był taki projekt, ale nauczyciele musieli startować w przetargach i nie każdy nauczyciel z naszej szkoły wygrał przetarg na konkretne zajęcia. Były takie, na które przyjeżdżał prowadzący z innej placówki, bo dał niższą cenę.
#18 | kropelka dnia 03. stycznia 2013
Pisałam ten projekt, więc wiem że mówimy o tych samych. To nie OP-Y tylko określony WUP zmienił zasady. Przyznam, że dużo łatwiejszy taki projekt w realizacji co wcale nie oznacza, że prosty.
#19 | sabmon dnia 04. stycznia 2013
W mojej szkole też jest realizowany taki projekt w związku z tym mam pytanie jak wygląda ewaluacja czy ew. kontrola teg projektu ?
#20 | KatarzynkaM dnia 07. stycznia 2013
U nas też pracujemy w ramach godzin karcianych, dostaliśmy pomoce. I jest to w ramach programu indywidualizacji
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]