ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 11

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,046
bullet.png Najnowszy użytkownik: Marteczka

Ostatnie komentarze
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
bullet.png Im niższy indeks ty...
bullet.png Proszę o podpowied...
bullet.png W punkt.:)
Atrykuł/scenariusz
Aby przeczytać artykuł/scenariusz musisz się zarejestrować
REJESTRACJA
Artykuły: Różne
Awans zawodowy
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansowy nauczyciela dyplomowanego

Dysleksja - Problem uczniów, rodziców i nauczycieli

Beata Standerska

DYSLEKSJA - PROBLEM UCZNIÓW, RODZICÓW I NAUCZYCIELI

Dysleksja jest jednym z wielu rodzajów trudności w uczeniu się. Przejawia się w niemożności opanowania przez dziecko czytania i poprawnego pisania, mimo co najmniej przeciętnego poziomu rozwoju umysłowego, prawidłowego rozwoju fizycznego, właściwej motywacji, prawidłowej metody nauczania, sprzyjających warunków socjoekonomicznych. Zaburzenia te spowodowane są zaburzeniami niektórych funkcji poznawczych (głównie językowych) i motorycznych oraz ich integracji, uwarunkowanymi nieprawidłowym funkcjonowaniem centralnego układu nerwowego. Dysleksji często towarzyszą: - dysgrafia - zaburzenie dotyczące techniki pisania objawiające się niskim poziomem graficznym pisma, - dysortografia - trudności w opanowaniu poprawnej pisowni.


Ewaluacja wewnętrzna

Teresa Zaręba

EWALUACJA WEWNĘTRZNA

Opis pracy nad ewaluacją wybranych aspektów pracy szkoły


IPET

Samoelle

IPET

IPET uczennica z niepełnosprawnością ruchową.


IPET

Samaelle

IPET

Uczeń zagrożony niedostosowaniem społecznym.


Jak ćwiczyć pamięć pierwszoklasisty na początku jego szkolnej drogi

Małgorzata Jabłońska - pedagog szkolny

JAK ĆWICZYĆ PAMIĘĆ PIERWSZOKLASISTY NA POCZĄTKU JEGO SZKOLNEJ DROGI

Nauka powinna być przyjemnością, szczególnie dla ucznia klasy I rozpoczynającego swoją szkolną drogę. Pierwszoklasista ma ogromny potencjał intelektualny, ale żeby skutecznie go wykorzystać potrzebne jest nieustanne ćwiczenie pamięci i wsparcie emocjonalne ze strony rodziców oraz nauczycieli. Pedagog szkolny Małgorzata Jabłońska, ekspert współpracujący z programem edukacyjnym rKlub Bezpiecznego Puchatkar1; radzi, w jaki sposób pracować z dzieckiem, aby mogło efektywnie rejestrować dużą ilość nowych informacji. Wskazuje jednocześnie techniki, dzięki którym nauka zasad bezpieczeństwa będzie nie tylko pożyteczna, ale także przyjemna.


Jak rozmawiać?

Joe77

JAK ROZMAWIAĆ

Kilka refleksji o tym dlaczego boimy się rozmawiać i jak rozmawiać, żeby rozmowa nie była dla nas stresem (nadesłane przez joe77)


Ochrona prawna nauczycieli

Główny Administrator

OCHRONA PRAWNA NAUCZYCIELA - NOWE UREGULOWANIA

Zgodnie ze znowelizowanym zapisem w Karcie Nauczyciela pedagodzy uzyskali gwarancję ochrony przewidzianą w kodeksie karnym dla funkcjonariuszy publicznych. W artykule 63 Karty Nauczyciela czytamy : 1. Nauczyciel, podczas lub w związku z pełnieniem obowiązków służbowych, korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz.U. Nr 88, poz. 553, z późn. zm). 2. Organ prowadzący szkołę i dyrektor szkoły są obowiązani z urzędu występować w obronie nauczyciela, gdy ustalone dla nauczyciela uprawnienia zostaną naruszone.


Oferta pedagoga

Is

OFERTA PEDAGOGA

Oferta zajęć, jakie pedagog może przeprowadzić dla uczniów, rodziców i nauczycieli.


Opinia PPP, a szkolna codzienność

zk

DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ - DZIAŁANIA SYSTEMOWE

Jak krok po kroku, kompleksowo wprowadzić w proces dydaktyczno - wychowawczy, systemowe działania, mające na celu dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych uczniów.


Opis faktów, a ocena rzeczywistości, czyli o tym, co utrudnia kontakt z innymi

Anna Radziszewska

OPIS FAKTÓW A OCENA RZECZYWISTOŚCI, CZYLI O TYM, CO UTRUDNIA KONTAKT Z INNYMI

To, w jaki sposób funkcjonujemy wśród ludzi w dużej mierze zależy od naszych kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej, rozumianej zarówno, jako zachowania werbalne jak i niewerbalne.


PDW

Izabela

PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH

Plan Działań Wspierających - propozycja


Plan rozwoju
Plan rozwju nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ Z
Mój plan rozwoju na cały okres stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego.

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ Z
Sławomir Grabalski - mój plan rozwoju na dyplomowanego

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

27. marca 2024 00:12
Tak, jeśli wynika to z realizacji zadań zawartych w orzeczeniu.

26. marca 2024 21:23
Czy zgodnym z przepisami jest zatrudnienie pomocy nauczyciela dla ucznia z autyzmem w szkole ogólnodostępnej w klasach 1-8?

21. marca 2024 09:36
Ktoś ma może "podzielić się " planem pracy pedagoga szkolnego szkół średnich ?

15. marca 2024 14:00
Witam! Może ktoś ma lub może pomóc co napisać w opinii mentora dla psychologa. Pozdrawiam.

12. marca 2024 17:38
Nie, nie może. Są osoby uprawnione do sprawdzania dzienników. Rodzice nimi nie są.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png pedagog szkolny i sp...
bullet.png specjaliści od 1 wr...
bullet.png jakie programy profi...
bullet.png POLECANY PRAWNIK - p...
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [437]