ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 9

bullet.png Użytkowników online: 1
kastub

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,709
bullet.png Najnowszy użytkownik: napio6

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Program wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dla uczniów i nauczycieli w pandemii
 


Program wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dla uczniów i nauczycieli w pandemii

Długotrwała pandemia wymusiła zmianę formy kształcenia dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach oświatowych. Widoczne są tego negatywne skutki. Pogarszanie się kondycji psychicznej uczniów i przeciążenie nauczycieli prowadzeniem lekcji zdalnych. Uczniowie są zmęczeni, apatyczni, odizolowani od bezpośrednich kontaktów rówieśniczych. Skutkuje to trudnościami w nauce, a także wzrostem zachowań ryzykownych czy nadużywaniem korzystania z mediów elektronicznych. Trzeba natychmiast temu przeciwdziałać.

Źródło:www.gov.pl


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | mucha27 dnia 13. marca 2021
Czytałam, że podobno na tę pomoc planują przeznaczyć 15 milionów, co daje jakieś 3zł. na ucznia.
#2 | null dnia 13. marca 2021
1200 szkół, na szkołę przypadnie ok 80 godzin pomocy do zrealizowania od kwietnia do grudnia, do tego średnio 8 godzin szkoleń dla nauczycieli. Czy kilka godzin tygodniowo wsparcia załatwi problemy, które mamy i bez pandemii, bo psychiatria jest w zapaści? Dodatkowo nie bardzo wiadomo jak to wsparcie ma wyglądać. Obawiam się, że wspierani (finansowo) będą głównie "naukowcy". Każdy uczeń otrzyma pomoc - dobre propagandowe hasło, które nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Pieniądze trafią zaś tam, gdzie trafić mają. Nie mam złudzeń.
#3 | Kazimierz dnia 14. marca 2021
Siedzę teraz nad arkuszem organizacyjnym na nowy rok szkolny i jednocześnie nad podziałem godzin.
Przykładowo uczniowie klas VII mają 36 godzin lekcyjnych. Do tego dochodzą godziny dyrektorskie (1 godzina na klasę na koła zainteresowań - no nie dla wszystkich, ale jednak). To mamy 37 godzin tygodniowo. Dalej, godziny z pomocy psychologiczno - pedagogicznej od OP - 1 godzina dla klasy. Mamy 38 godzin tygodniowo. Do tego liczymy na SKS. Kolejna godzin. Czyli w sumie 39 godzin tygodniowo.
Czy te dzieci będą miały czas i ochotę na jakieś dodatkowe zajęcia????
Jeśli nie będzie jakiejś strategicznej zmiany systemowej, to tą całą planowaną pomoc będzie można o kant d... potłuc.
Pozostanie nam wziąć sprawy w swoje ręce, mieć w nosie realizację podstawy programowej i skupić się nad autentyczną pomocą podczas bieżącej pracy z dziećmi.
Krótko mówiąc, trzeba będzie poświęcić dydaktykę (w pewnym zakresie) na rzecz próby nawiązania na nowo relacji z dziećmi - na pewne na innym poziomie, niż przed pandemią.
#4 | Aneta25 dnia 15. marca 2021
To Kazimierzu jesteś dyrektorem szkoły??? Skoro siedzisz nad arkuszem organizacyjnym. Nie wiem, czy gratulować, czy współczuć.
#5 | null dnia 15. marca 2021
Pedagodzy w szkołach robią różne rzeczy niekoniecznie związane z ich obowiązkami - mam koleżanki, które zajmują się zastępstwami i rozliczaniem godzin ponadwymiarowych.
#6 | Kazimierz dnia 15. marca 2021
Przede wszystkim jestem szkolnym pedagogiemSmile
#7 | null dnia 15. marca 2021
Nasz kolega został wicedyrektoremSmile Gratulacje
#8 | Kazimierz dnia 16. marca 2021
Jak to mówił Lechu? Nie chcem, ale muszemSmile
#9 | Tomek dnia 17. marca 2021
Gratulacje! Smile
#10 | taanna30 dnia 18. marca 2021
GRATULACJESmile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dziennik
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png nauczyciel wspomagaj...
bullet.png dostosowania
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1500]
bullet.png dziennik [791]
bullet.png mam te kwalifikacje? [481]
bullet.png nauczyciel wspoma... [405]
bullet.png dostosowania [181]