ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 11

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Spotkanie związków zawodowych ws. samorządowych propozycji
 


Spotkanie związków zawodowych ws. samorządowych propozycji


22 czerwca 2012 r. odbyło się w Warszawie spotkanie przedstawicieli dwóch oświatowych związków zawodowych - Związku Nauczycielstwa Polskiego oraz Sekcji Krajowej Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność”.
Spotkanie - zainicjowane przez oświatową „Solidarność” - poświęcone było samorządowym propozycjom zmian w ustawie o systemie oświaty i Karcie Nauczyciela.
Ze strony ZNP wzięli w nim udział Sławomir Broniarz, prezes ZNP oraz wiceprezesi ZG ZNP – Krzysztof Baszczyński, Jarosław Czarnowski oraz Grzegorz Gruchlik.
Oświatową „Solidarność” reprezentowali przewodniczący Sekcji Krajowej Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” Ryszard Proksa oraz Teresa Misiuk, zastępca przewodniczącego SKOiW NSZZ „Solidarność” i Ewa Roszyk, członek Prezydium SKOiW NSZZ „Solidarność”.
Podczas spotkania związkowcy omówili propozycje, jakie strona samorządowa przedstawiła 24 kwietnia br. Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu.
W ustawie o systemie oświaty strona samorządowa proponuje m.in. możliwość przekazywania szkół i placówek oświatowych innym osobom prawnym lub fizycznym bez względu na liczbę uczniów Natomiast w ustawie Karta Nauczyciela m.in.:
- objęcie zapisami ustawy tylko nauczycieli „tablicowych”,
- wyższe pensum dydaktyczne (20 + 2 godziny),
- skrócenie urlopu wypoczynkowego do 52 dni w placówkach feryjnych,
- ograniczenie systemu awansu zawodowego do stopnia nauczyciela mianowanego (nadawanego przez dyrektora), nauczyciel dyplomowany – tytuł honorowy,
- rezygnację z dodatku wiejskiego i mieszkaniowego,
- nowe zasady udzielania urlopu dla poratowania zdrowia (orzeka zespół, na rok szkolny).
Związkowcy krytycznie odnieśli się do samorządowych propozycji.


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | Kazimierz dnia 01. lipca 2012
Na początek dobre i to - wiemy jaką miłością darzą się centrale. "Na dole" nie zauważam nieporozumień.
#2 | joanna dnia 01. lipca 2012
Pojęcie nauczycieli tablicowych jest niejasne. Jeżeli prowadzimy zajęcia np. zawodoznawcze, integracyjne, profilaktyczne... z całymi klasami - to jesteśmy "tablicowi". Podział na nauczycieli zatrudnionych w szkole i poza nią miałby znacznie więcej sensu.
#3 | zochacha dnia 01. lipca 2012
Czy nauczyciel wychowania fizycznego byłby nauczycielem "tablicowym"?-On nie sprawdza klasówek w domu. Pfft
#4 | Slawek78 dnia 01. lipca 2012
Znająć realia zapewne o pedagogach szkolnych jak zawsze wszyscy zapomną!!!:|
#5 | NaN dnia 02. lipca 2012
No to przypominajmy o sobie albo załóżmy własny związek zawodowySmile
#6 | timon dnia 02. lipca 2012
Trafne pytanie o nauczyciela wychowania fizycznego, a wychowawca świetlicy? W końcu przychodzą do świetlicy dzieci, odrabia z nimi zadania domowe itp.....
#7 | blamag dnia 02. lipca 2012
No tak, wuefista przede wszystkim nie pracuje przy tablicy.Sad A za tablicowego nauczyciela, jak sama nazwa wskazuje, należałoby uznać tylko tego, który pracuje z uczniami przy tablicy. Wink A więc wuefiści, wychowawcy świetlic i pedagodzy łapcie za tablice!!!!!!!!Grin Czas zmienić narzędzia pracy(?!). Pfft
#8 | Zetka dnia 02. lipca 2012
A nauczyciel wspomagający? Tablicowy czy specjalista?
#9 | Kazimierz dnia 02. lipca 2012
Ja mam w gabinecie dwie tablice - korkowe. Jak rozmawiam z dziećmi, to siedzimy przy nich. Pracuję przy tablicy, czy nie pracuję przy tablicy?
#10 | timon dnia 02. lipca 2012
Kaziu- jakby nie patrzeć- pracujesz przy tablicy Grin a nawet przy dwóch Smile
Przy okazji nadmieniam, że ja też mam 2 tablice w gabinecie Wink
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]