ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 17

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,767
bullet.png Najnowszy użytkownik: spustelnik

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Program indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych
 


Program indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych


Na systemowy projekt "Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych", przeznaczono 150 milionów € (około 624 mln zł).
Z pieniędzy tych finansowane są doposażenie bazy dydaktycznej szkół oraz organizacja zajęć dodatkowych:
- dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
- dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych;
- zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy;
- zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej;
- gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy;
- specjalistyczne zajęcia terapeutyczne (np. hipoterapia, muzykoterapia czy dogoterapia) dla dzieci niepełnosprawnych;
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych (np. prowadzenie obserwacji przyrodniczych).



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | klacka dnia 28. grudnia 2012
Fajna sprawa, tylko jak z tego programu skorzystać??? Może ktoś podrzuci stronkę????
#2 | Kazimierz dnia 28. grudnia 2012
Już po herbacie, ale informacja powinna przez OP dotrzeć do każdej szkoły!!! Dziwne, że do Was nie dotarła.
#3 | klacka dnia 29. grudnia 2012
Dotarła, ale dyrekcja postawiła tylko na rozwijanie uzdolnień. Projekt był pisany przez gminę i nauczyciele nie zostali nawet zapoznani z jego założeniami i nie mieli na niego wpływu. Nie mamy żadnych zajęć z uczniem słabym i potrzebującym, a szkoda. Chyba, że tych projektów było więcej, a gmina postawiła na ucznia zdolnego. No trudno.
#4 | Kazimierz dnia 29. grudnia 2012
To jakaś dziwna sprawa. W szkołach powinna być przeprowadzona diagnoza rzeczywistych potrzeb uczniów i na tej podstawie powinno się zaplanować wprowadzenie konkretnych zajęć (logopedia, socjoterapia itd.).
#5 | biedroneczka dnia 30. grudnia 2012
No właśnie 2 lata temu miałam od dyr. propozycję prowadzenie niektórych zajęć i (głupia!) nie wzięłam (z różnych powodów, a zresztą i tak prowadziłam takie w ramach pensum), a później okazało się, że były one baardzo ładnie płatneSad
Kazimierzu, no ależ oczywiście - diagnoza, tylko, że jak w grę wchodzi kasa, to często planuje się pod n-li, nie pod potrzeby dzieci. U mnie poszło to na zajęcia, których w szkole brakuje, ale wiem od znajomych, że nie wszędzie tak było...
#6 | kajetana dnia 30. grudnia 2012
W ubiegłym roku szkolnym mieliśmy kilka rodzajów zajęć z tego projektu, ja prowadziłam zajęcia wg metody W. Sherborne dla dzieci nadpobudliwych i zahamowanych. Było sporo papierkowej roboty, ale fakt- wszystkim się to opłaciło
#7 | Kazimierz dnia 30. grudnia 2012
U nas powołano konsorcja nauczycielskie do organizacji i prowadzenia tych zajęć. Sami nauczyciele określili ile chcą zarobić.... I przeszło.
#8 | Ina dnia 31. grudnia 2012
a ja jak o tym słyszę - szlag mnie trafia, od 2 lat nasz OP pisze wniosek i nie może skończyć. Przekładają termin, zmieniają nazwę projektu. Ile ja już papierów musiałam powypisywać i nic...podobno od przyszłego roku to już na pewno - dziady jedne...
#9 | MonaMi dnia 01. stycznia 2013
U nas w szkole, również prowadzone są te zajęcia, nauczyciele pracują bezpłatnie. Program prowadzony jest od września, a szkoła nie dostała żadnych pomocy.Choć przed diagnozą już trzeba było wybrać pomoce. Roboty papierkowej jest bardzo dużo. Uczniowie są zadowoleni, nauczyciele- nie.
#10 | Kazimierz dnia 01. stycznia 2013
Bardzo dziwne. Była masa pieniędzy i na pomoce i na opłacenie zajęć (do końca roku szkolnego 2012/2013 - o ile się nie mylę). To musi być jawne zaniedbanie OP.
Co znaczy, że nauczyciele pracują dodatkowo za darmo? No chyba, że w ramach karcianych, ale to inna sprawa niż program indywidualizacji, o którym piszemy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

08. grudnia 2025 23:15
Kochani, uczeń z NI (bez opinii,orzeczenia o KS) -plan pracy prowadzących zdalne. Czy jakaś dokumentacja PP?

01. grudnia 2025 23:23
Dziękuję Wam za odpowiedzi❤️. W poradni do której dzwoniłam były one sprzeczne . Nauczyciele stwierdzili, że pismo brzydkie lecz czytelne . Dostosowania z komputerem RP nie uchwaliła.

21. listopada 2025 20:58
Poza tym kryterium powinno być to, czy rzeczywiście jego grafia jest tak zaburzona, że nie można absolutnie odczytać tego co napisał.

21. listopada 2025 20:56
Zgadzam się z Tomaszem. 8 lat pracował w szkole bez komputera, a tu nagle przy egzaminie musi. Rodzice mogą sobie naciskać. To jest decyzja rady pedagogicznej.

19. listopada 2025 22:41
lis - od dawna poradnie już nie wypowiadają się wprost ad. egzaminów; stwierdzają "tylko" czy ma dys-, itp. Więc zapisu być nie musi, ale powinien być wdrożony.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png jakie programy profi...
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum