ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 11

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,166
bullet.png Najnowszy użytkownik: mmoniass

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Program indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych
 


Program indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych


Na systemowy projekt "Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych", przeznaczono 150 milionów € (około 624 mln zł).
Z pieniędzy tych finansowane są doposażenie bazy dydaktycznej szkół oraz organizacja zajęć dodatkowych:
- dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
- dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych;
- zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy;
- zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej;
- gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy;
- specjalistyczne zajęcia terapeutyczne (np. hipoterapia, muzykoterapia czy dogoterapia) dla dzieci niepełnosprawnych;
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych (np. prowadzenie obserwacji przyrodniczych).



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | klacka dnia 28. grudnia 2012
Fajna sprawa, tylko jak z tego programu skorzystać??? Może ktoś podrzuci stronkę????
#2 | Kazimierz dnia 28. grudnia 2012
Już po herbacie, ale informacja powinna przez OP dotrzeć do każdej szkoły!!! Dziwne, że do Was nie dotarła.
#3 | klacka dnia 29. grudnia 2012
Dotarła, ale dyrekcja postawiła tylko na rozwijanie uzdolnień. Projekt był pisany przez gminę i nauczyciele nie zostali nawet zapoznani z jego założeniami i nie mieli na niego wpływu. Nie mamy żadnych zajęć z uczniem słabym i potrzebującym, a szkoda. Chyba, że tych projektów było więcej, a gmina postawiła na ucznia zdolnego. No trudno.
#4 | Kazimierz dnia 29. grudnia 2012
To jakaś dziwna sprawa. W szkołach powinna być przeprowadzona diagnoza rzeczywistych potrzeb uczniów i na tej podstawie powinno się zaplanować wprowadzenie konkretnych zajęć (logopedia, socjoterapia itd.).
#5 | biedroneczka dnia 30. grudnia 2012
No właśnie 2 lata temu miałam od dyr. propozycję prowadzenie niektórych zajęć i (głupia!) nie wzięłam (z różnych powodów, a zresztą i tak prowadziłam takie w ramach pensum), a później okazało się, że były one baardzo ładnie płatneSad
Kazimierzu, no ależ oczywiście - diagnoza, tylko, że jak w grę wchodzi kasa, to często planuje się pod n-li, nie pod potrzeby dzieci. U mnie poszło to na zajęcia, których w szkole brakuje, ale wiem od znajomych, że nie wszędzie tak było...
#6 | kajetana dnia 30. grudnia 2012
W ubiegłym roku szkolnym mieliśmy kilka rodzajów zajęć z tego projektu, ja prowadziłam zajęcia wg metody W. Sherborne dla dzieci nadpobudliwych i zahamowanych. Było sporo papierkowej roboty, ale fakt- wszystkim się to opłaciło
#7 | Kazimierz dnia 30. grudnia 2012
U nas powołano konsorcja nauczycielskie do organizacji i prowadzenia tych zajęć. Sami nauczyciele określili ile chcą zarobić.... I przeszło.
#8 | Ina dnia 31. grudnia 2012
a ja jak o tym słyszę - szlag mnie trafia, od 2 lat nasz OP pisze wniosek i nie może skończyć. Przekładają termin, zmieniają nazwę projektu. Ile ja już papierów musiałam powypisywać i nic...podobno od przyszłego roku to już na pewno - dziady jedne...
#9 | MonaMi dnia 01. stycznia 2013
U nas w szkole, również prowadzone są te zajęcia, nauczyciele pracują bezpłatnie. Program prowadzony jest od września, a szkoła nie dostała żadnych pomocy.Choć przed diagnozą już trzeba było wybrać pomoce. Roboty papierkowej jest bardzo dużo. Uczniowie są zadowoleni, nauczyciele- nie.
#10 | Kazimierz dnia 01. stycznia 2013
Bardzo dziwne. Była masa pieniędzy i na pomoce i na opłacenie zajęć (do końca roku szkolnego 2012/2013 - o ile się nie mylę). To musi być jawne zaniedbanie OP.
Co znaczy, że nauczyciele pracują dodatkowo za darmo? No chyba, że w ramach karcianych, ale to inna sprawa niż program indywidualizacji, o którym piszemy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png baza narzędzi diagn...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png baza narzędzi di... [30]