ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 3

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,653
bullet.png Najnowszy użytkownik: Elrafa7

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Pensum specjalistów
 


Pensum specjalistów



Komunikat z obrad Grupy roboczej do spraw czasu i warunków pracy nauczycieli - powołanej przez Zespół do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty Warszawa, 3 lutego 2017 r.



[...]
Po dokonaniu wprowadzenia przez przedstawicieli MEN zaproponowane zostały wstępne koncepcje dotyczące pensum dydaktycznego tzw. nauczycieli specjalistów, tj. psychologów, pedagogów, doradców zawodowych, logopedów i nauczycieli wspomagających. Najbardziej sporne było w czasie dyskusji dojście do ustalenia proporcji między pensum a pozostałym czasem pracy. Po długiej i emocjonalnej dyskusji wywołanej przez przedstawicieli korporacji samorządowej (ZPP) i zbliżonych poglądach MEN ze stanowiskiem strony społecznej, wydaje się, że jest szansa na 20-godzinne ustalenie czasu pracy z uczniami. Naturalnie z wpisem do art. 42 ust. 3 KN. Ale należy doprecyzować pojęcia: praca z dzieckiem a praca na rzecz dziecka.
[...]
Kolejna część spotkania dotyczyła przeredagowania nieszczęsnego art. 42 (by w sposób jednoznaczny uniknąć wątpliwości), dotyczącego realizacji przez nauczycieli dodatkowych zajęć i czynności w ramach ustalonego wynagrodzenia w zakresie nieprzekraczającym 40 godzin czasu pracy tygodniowo. Wiele kontrowersji wzbudzały sformułowania: w ramach ustalonego wynagrodzenia, zajęcia i czynności... W trakcie dyskusji zaprezentowana została następująca propozycja brzmienia art. 42 ust. 2d (który wejdzie w życie od 1 września 2017 r.) Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność": 2d. W ramach zajęć i czynności, o których mowa w ust. 2 pkt 2 nauczyciel nie prowadzi zajęć świetlicowych, zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, dodatkowych zajęć edukacyjnych, dla których nie została ustalona podstawa programowa oraz zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów, będących odrębną formą działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły.
[...]


Źródło: www.solidarnosc.org.pl



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#11 | Kazimierz dnia 09. lutego 2017
Dzwoneczku, dziękuję za ten wpis Smile
Powtórzę, co napisałem w shoutboxie.
Pedagog szkolny, to nie logopeda, nie terapeuta pedagogiczny, nie socjoterapeuta itd.
Działania przypisane do tych stanowisk nie leżą w obowiązkach przypisanych rozporządzeniem pedagogowi szkolnemu!!!!!
Jeśli przydzielano takie zajęcia pedagogowi w ramach jego etatu szkolnego pedagoga, to bez żadnego prawnego umocowania.
Rozporządzenie o kwalifikacjach jednoznacznie odróżnia pedagoga szkolnego od terapeuty pedagogicznego, logopedy itd. Również w rozporządzeniu o pomocy psychologiczno pedagogicznej takie jednoznaczne rozróżnienie występuje.
Nie dajmy się zwariować.
Wiem, że w niektórych szkołach takie anomalie występują - ale są to właśnie anomalie i trzeba z nimi walczyć.
Ciekawe czy księgowy, który został wójtem prowadzi w w ramach swoich obowiązków finanse gminy i nie zatrudnia księgowej?
Czy matematyk, który nabył uprawnienia do prowadzenia logopedii będzie ją prowadził w ramach swojego etatu matematyka?
#12 | taanna30 dnia 09. lutego 2017
Dzwoneczek u mnie mają do 17
#13 | taanna30 dnia 09. lutego 2017
Dziękuję Kazimierzu za ten głos rozsądku... wyważenie.. W tych czasach dobrej zmiany można zwariować. Mnie martwi, co przyniesie "uszczegolowienie" praca z dzieckiem.. Na rzecz...
#14 | kwooda233 dnia 10. lutego 2017
A u nas ostatni autobus odjeżdża o 15 i co wtedy?? A dzieci z zajęć zabierać nie można. Kiedy rozmowy z wychowawcami, dziećmi , rodzicami i instytucjami? Kiedy profilaktyka, zawodoznastwo, SU, wolontariat, zespół interdyscyplinarny, zebrania zespołów (wychowawczy, rekrutacyjny,ewaluacyjny)? Kiedy szkolenia i rady? Czy ktoś się z tym liczy?
#15 | NaN dnia 10. lutego 2017
Rozmowy z dziećmi to są przecież bezpośrednie zajęcia z uczniami.
#16 | Madalena dnia 10. lutego 2017
Kochani !
20 godzinne pensum a pozostałe czynności taj jak innych nauczycieli, tych z 18 godzinnym pensum. Najważniejsze jest to co musi być ewidencjonowane czyli 20 godz. Z planów MEN wynika, że Roz MEN. o pomocy psychologiczno - pedagogicznej nie ulegnie zmianie, zatem nasze obowiązki też nie.
Wprowadzenie jednolitego pensum 20 godzinnego jest spełnieniem naszych marzeń. O to przecież walczyliśmy i walczymy. Pozdrawiam.
#17 | Buka dnia 12. lutego 2017
no tak..to co robi nauczyciel w pozostałe 22 godziny tygodniowo?
Bo nie wiem ?
#18 | Aszko dnia 13. lutego 2017
Witam. Dołączam do dyskusji. Uważam, że całe to zamieszanie jest stratą czasu. Bo czyż pedagodzy szkolni nie udzielają pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach? Przecież wystarczy w KN Art. 42.3. w zamieszczonej tabeli , w ostatnim poziomie dopisać: "[...] oraz specjaliści: pedagog szkolny, psycholog szkolny, logopeda, doradca zawodowy, pracujący w szkołach". I byłoby po problemie. Przecież i tak obowiązuje nas 40 godzinny czas pracy w tygodniu tak jak i pozostałych nauczycieli. Tylko 20 godzin (jak jeszcze do niedawna funkcjonowało) z uczniem, rodzicem, opiekunem lub innym nauczycielem - dla dobra ucznia. Pozostałe godziny to również jak inni nauczyciele - praca na rzecz ucznia, profilaktyka, analiza dokumentacji, ankiet, szkolenia, spotkania profilaktyczne z rodzicami... Przecież tego jest tyle, że szok. A w pracy pedagoga - czy to szkolnego, czy uczącego fizyki - nie da się wyjść ze szkoły i zamknąć za sobą drzwi i zapomnieć o pracy do następnego dnia do np. 8 rana. Pracuję już 36 rok i z doświadczenia wiem, iż najprostsze rozwiązania są najlepsze. Pozdrawiam wszystkich.
#19 | Aszko dnia 13. lutego 2017
Powyżej to oczywiście był mój głos w sprawie tzw. "pensum". Co do specjalisty terapeuty w szkołach całkowicie zgadzam się z Kazimierzem. Jeśli jakiś dyrektor jest niedouczony to należy mu delikatnie położyć na biurku dokument mówiący, kto może prowadzić np. terapię pedagogiczną (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne), socjoterapię, itd. I wszystko na ten temat. Smile
#20 | joanna dnia 15. lutego 2017
Nie jest problemem co należy do naszych obowiązków, ile to czasu zajmuje, tylko to ile godzin mamy przebywać w szkole. Kocham tę pracę za to, że sama decyduję co jest ważne. Mam poczucie odpowiedzialności za wszystko co się w szkole dzieje. Za uczniów, nauczycieli, rodziców... klimat szkoły. Decyzje organów zewnętrznych psują naszą pracę. Ukonkretnić, nakazać = zniszczyć.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

02. lipca 2025 21:09
Czy to Wasza prośba o wgląd w sytuację rodziny, czy to odpowiedź na monit sądu......

02. lipca 2025 21:08
To zależy w jakiej sprawie, to pismo, z czyjej inicjatywy itd.

02. lipca 2025 17:18
Witam. Jakie informacje o dziecku w szkole powinny być zawarte w piśmie do sądu. Jak wygląda szablonowo takie pismo?

16. czerwca 2025 07:52
zajęcia - 45 min

13. czerwca 2025 21:39
Ile wynosi etat terapeuty pedagogicznego? Praca 45 min czy 60 min?

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zastępstwa realizow...
bullet.png awans pedagoga
bullet.png nauczanie indywidualne
bullet.png dzieco w kl.3 pisze ...
bullet.png poszukuję pracy - s...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum