ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 7

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,699
bullet.png Najnowszy użytkownik: ankahab

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Konferencja prasowa szefowej MEN - 28.04.2017
 


Konferencja prasowa szefowej MEN - 28.04.2017

1. W ciągu najbliższych trzech lat zwiększenie wynagrodzenia dla nauczycieli o 15 procent. Decyzje ws. podwyżek podjęli już premier Beata Szydło i minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki.
Zaczynamy od 2018 r. To są bardzo duże pieniądze, bo to są pieniądze do subwencji oświatowej - powiedziała minister Zalewska.
Na pytanie o harmonogram podwyżek, pani minister odpowiedziała, ze to jest właśnie harmonogram.

2. Rozpoczęto prace nad nowymi rozwiązaniami dotyczącymi opieki stomatologicznej dla uczniów oraz posiłkami w szkołach.

3. Ujednolicenie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli: psychologów, pedagogów, logopedów, doradców zawodowych, terapeutów pedagogicznych do 22 godzin.

4. Uelastyczniony zostanie przebieg ścieżki awansu zawodowego (możliwość skrócenia lub wydłużenia ścieżki awansu w zależności od jakości pracy nauczyciela) oraz wprowadzony nowy mechanizm motywacyjny dla nauczycieli dyplomowanych - dodatek do wynagrodzenia po otrzymaniu najwyższej oceny pracy (nauczyciel, po uzyskaniu stopnia nauczyciela dyplomowanego, będzie obligatoryjnie oceniany co 5 lat). Z kolei zamiast rozmowy przed komisją kwalifikacyjną odbędzie się egzamin zewnętrzny dla nauczyciela stażysty ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego (wydłużenie stażu z 9 miesięcy do 1 roku i 9 miesięcy).




Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#21 | kate76 dnia 29. kwietnia 2017
Dla mnie to niedobre rozwiazanie gdyż mimo,iż mam 650 uczniow,OP tnie moj etat bez uzasadnienia-oszczędności i znikąd pomocy wiec mnie to nie ratuje,nadal będę uzupełniać etat. I ktoś ma 200 uczniow i etat,a ja 3 razy tyle i 3/4. Obłęd.
#22 | mucha27 dnia 29. kwietnia 2017
Rzeczywiście liczba etatów pedagoga uzależniona od liczby uczniów zazwyczaj nie oddaje rangi problemów w danych szkołach.

Weźmy pod uwagę np. stypendia - ja mam ponad 1000 uczniów i ok. 50 stypendiów, moja siostra 400 i ponad 100 stypendiów.
#23 | reszta dnia 29. kwietnia 2017
Przestańcie z tymi limitami - były tylko u nadgorliwych i oszczędnych, wprowadzane jakimiś uchwałami, zarządzeniami i innymi "mi", bez umocowania w aktach wyższych. Jak będziecie wałkować jakiś głupol przeczyta i stwierdzi, że to fajne i wprowadzi.
#24 | kate76 dnia 29. kwietnia 2017
Teraz minister obiecała wycenić nas czyli ilu uczniow na jeden etat. I tak to wprowadza i tak bo padły takie słowa dlatego pytam czy coś już wiadomo. Nie może być rozbieżności i dowolności pomiędzy rożnymi miastami i szkołami. I proszę nas nie mitygowac i nie zmuszać do milczeniaSmile)
#25 | NaN dnia 29. kwietnia 2017
Kate27, pedagog nie powinien rozliczać stypendiów, w obowiązującym rozporządzeniu nie ma takiego zadania, jak organizowanie pomocy materialnej. (POPRAWIAM SIĘ - powinno być do muchy )
#26 | kate76 dnia 29. kwietnia 2017
Ale ja ani słowa nie pisze o stypendium. Zależy mi na tym,żeby otrzymać odpowiedz czy przy wpisaniu do KN pensum, OP nadal będzie mógł mi obniżyć wymiar etatu jak teraz,czyli zamiast całego obcięli na 3/4 bez powodu. Czy ktoś zna odpowiedz???
#27 | Kazimierz dnia 29. kwietnia 2017
W zasadzie jedno nie ma nic wspólnego z drugim. To dyrektor decyduje, czy chce pedagoga czy nie i na jaką część etatu. Oczywiście jest kwestia pieniędzy. O ile np. bibliotekarze mają - zdaniem minister - zapewnione finansowanie w subwencji, to co do specjalistów toczą się nadal dyskusje jak ich finansować. Gdyby też zapewniono pełne finansowanie z subwencji, to dyrektor nie byłby uzależniony od widzimisie (patrz - dołożenie pieniędzy) samorządów i zatrudniałby na pełne etaty.
#28 | Zetka dnia 29. kwietnia 2017
Ciągle nie wiem dlaczego dotąd mogliśmy być w subwencji, a teraz nie możemy. Czy MEN może wreszcie przestać dzielić środowisko?
#29 | belferka2 dnia 29. kwietnia 2017
Ja się cieszę z obniżenia pensum i owszem z 32 h, jak w moim przypadku, do 22 h - to jest super. Jeśli jednak będziemy finansowani poza subwencją nic się nie zmieni. Ilość pracy się nie zmieni dla żadnego z nas i dalej będziemy ciągnęli te same zadania, które mieliśmy, tyle tylko, że za połowę lub jeszcze mniejsze uposażenie. Samorządy zatrudnią pedagoga w szkole i owszem, żeby pochwalić się, że dbają o uczniów. Żaden z samorządowców nie zainteresuje się na czym nasza praca polega i ile mamy "nawrzucane" do obowiązków, bo przecież do tej pory całymi dniami byliśmy w pracy. Jeśli pedagog jest ogarnięty - robi wszystko. Dla dyrektora ktoś taki jest wygodny. Niech mi jednak ktoś odpowie: czy my jesteśmy ulepieni z innej gliny, że wszyscy nauczyciele, włącznie z bibliotekarzami, są w subwencji a nad nami nadal się debatuje. Dlaczego tak jest. Gdzie jest elementarna sprawiedliwość?
#30 | belferka2 dnia 29. kwietnia 2017
Mam już dosyć tego zamartwiania się czy będę miała pracę w przyszłym roku, czy nie. Pracuję w szkole już ponad 20 lat. Pracuję dobrze, bo jestem doceniana przez szefa. Potrzebuję stabilizacji i spokoju. Wszyscy doskonale wiemy, że to nie od dyrektora zależy na jaką część etatu zatrudni pedagoga. Wszystkie tego typu decyzje leżą po stronie samorządów i jaśnie "oświeconych" wójtów i burmistrzów. Nikt nie liczy się z nami pedagogami i specjalistami z małych miasteczek i gmin z prostej przyczyny - jest nas w takiej gminie kilku. Najlepszym przykładem było to, że nikt nawet nie stanął w naszej obronie kiedy z dnia na dzień zwiększano nam pensum o 1/3 z równoczesnym obniżeniem wymiaru zatrudnienia. Nie zmniejszyła się ani liczba dzieci w szkole, ani liczba oddziałów. Po co mam się dokształcać i kończyć kolejne studia podyplomowe za własne, niemałe pieniądze, skoro jedynym tego wynikiem są dodatkowe obowiązki w ramach tego samego pensum?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]