ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 13

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,767
bullet.png Najnowszy użytkownik: spustelnik

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Zespół do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty – spotkanie grup roboczych w MEN
 


Zespół do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty – spotkanie grup roboczych w MEN

We wtorek, 21 marca br. w gmachu ministerstwa edukacji odbyło się spotkanie grup roboczych pracujących w ramach Zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty.
W pracach Zespołu biorą udział przedstawiciele reprezentatywnych związków zawodowych zrzeszających nauczycieli, ogólnopolskich organizacji jednostek samorządu terytorialnego, wchodzących w skład Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, oraz przedstawiciele ministerstw.
Minister Anna Zalewska, przewodnicząca Zespołu powołała cztery grupy robocze, których zadaniem jest przedyskutowanie kierunków zmian w zakresie finansowania oświaty i statusu zawodowego pracowników oświaty, w związku z tym, że obecne rozwiązania oceniane są jako nieadekwatne do współczesnych warunków społecznych, ekonomicznych, demograficznych.
Na kolejnych spotkaniach grup roboczych analizowano możliwość wdrożenia rozwiązań optymalizujących zasady finasowania zadań oświatowych przez jednostki samorządu terytorialnego, zracjonalizowania systemu wynagradzania nauczycieli, aktualizacji zasad awansu zawodowego nauczycieli w odpowiedzi na potrzeby szkoły i rozwoju zawodowego nauczyciela, a także uporządkowania przepisów regulujących czas pracy nauczycieli.
zące się rozmowy, wymiana opinii, propozycje kierunków rozważań w chwili obecnej mają charakter roboczy, podlegają dalszej szerokiej dyskusji i odnoszą się do części z zaplanowanych obszarów tematycznych prac Zespołu.
Na tym etapie prac, celem Zespołu jest wypracowanie mechanizmów prawnych stwarzających optymalne, racjonalne warunki rozwoju zawodowego nauczycieli, a w zakresie finansowania – podział środków w sposób bardziej dostosowany do zadań realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego.
Dyskutowane rozwiązania nie przewidują wyłączenia żadnej z grup nauczycieli spod unormowań Karty Nauczyciela.
Podsumowanie pierwszego etapu prac Zespołu planowane jest w kwietniu br.
Przypomnijmy, że w tym roku, po raz pierwszy od pięciu lat, dokonana zostanie waloryzacja wynagrodzeń nauczycieli. Natomiast już w kwietniu br., zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, pokażemy harmonogram podwyżek dla nauczycieli.

Źródło: men.gov.pl



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

08. grudnia 2025 23:15
Kochani, uczeń z NI (bez opinii,orzeczenia o KS) -plan pracy prowadzących zdalne. Czy jakaś dokumentacja PP?

01. grudnia 2025 23:23
Dziękuję Wam za odpowiedzi❤️. W poradni do której dzwoniłam były one sprzeczne . Nauczyciele stwierdzili, że pismo brzydkie lecz czytelne . Dostosowania z komputerem RP nie uchwaliła.

21. listopada 2025 20:58
Poza tym kryterium powinno być to, czy rzeczywiście jego grafia jest tak zaburzona, że nie można absolutnie odczytać tego co napisał.

21. listopada 2025 20:56
Zgadzam się z Tomaszem. 8 lat pracował w szkole bez komputera, a tu nagle przy egzaminie musi. Rodzice mogą sobie naciskać. To jest decyzja rady pedagogicznej.

19. listopada 2025 22:41
lis - od dawna poradnie już nie wypowiadają się wprost ad. egzaminów; stwierdzają "tylko" czy ma dys-, itp. Więc zapisu być nie musi, ale powinien być wdrożony.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png jakie programy profi...
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum