ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 11

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,166
bullet.png Najnowszy użytkownik: mmoniass

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
KOMUNIKAT z posiedzenia Zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty 13 czerwca 2017 r. w Warszawie.
 


KOMUNIKAT z posiedzenia Zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty 13 czerwca 2017 r. w Warszawie.

Nie ma zgody Solidarności na te zmiany w ustawie Karta Nauczyciela, przedstawione do konsultacji w projekcie ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, które są niekorzystne dla środowiska, odbierają mu szereg uprawnień i godzą w jego żywotne interesy. Związek zaakceptuje tylko takie propozycje Ministerstwa Edukacji Narodowej, które korzystnie wpłyną na poprawę poziomu kształcenia, warunki pracy i sytuację materialną pracowników oświaty.
Przewodniczący Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” Ryszard Proksa oraz zastępcy przewodniczącego Henryk Ślusarski i Zbigniew Świerczek przedstawili ocenę i stanowisko Prezydium KSOiW w stosunku do projektu ustawy o finansowaniu zadań oświatowych na spotkaniu Zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty w CPS „Dialog” w Warszawie. Szczegółowe stanowisko zawarte będzie w opinii Związku do ww. projektu i zostanie przedstawione na koniec czerwca br.
Uszczelnienie systemu finansowania szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez inne podmioty niż jednostki samorządu terytorialnego, dofinansowanie małych szkół, które pozwoli samorządom na ich utrzymanie i rozwój, wprowadzenie ograniczenia w wysokości wynagrodzeń dla pracowników szkół niesamorządowych ze środków publicznych oraz wprowadzenie w nich wszystkich zapisów Karty Nauczyciela - takie działania nasz Związek będzie popierał.
Nie zgodzimy się na likwidację dodatku wiejskiego oraz średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu bez wprowadzenia nowego systemu zapewniającego godne zarobki nauczycieli. Jednakowe pensum tzw. nauczycieli specjalistów i wpisanie ich do ustawy Karta Nauczyciela oraz określenie standardów ich zatrudnienia na poziomie krajowym w celu zapewnienia właściwej pomocy psychologiczno-pedagogicznej i orientacji zawodowej dzieci i młodzieży w szkole, uporządkowanie zasad udzielania urlopu wypoczynkowego i nawiązywania, zmiany i rozwiązania stosunku pracy z nauczycielem – to według Solidarności dobry kierunek zmian.

Zmiany w zakresie awansu zawodowego nauczycieli i związanego z tym nowego systemu oceniania ich pracy, rozszerzenie skali ocen o ocenę bardzo dobrą, brak powiązania awansu ze zmianą systemu wynagrodzeń nauczycieli, ograniczenie ilości chorób, z przyczyny których można udzielić nauczycielowi urlopu dla poratowania zdrowia, likwidacja tzw. funduszu zdrowia dla nauczycieli - uważamy za działania oszczędnościowe i manipulacyjne, których nasz Związek nie zaaprobuje.

Zbigniew Świerczek

Zastępca Przewodniczącego

KSOiW NSZZ „Solidarność”


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png baza narzędzi diagn...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png baza narzędzi di... [30]