ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 12

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,084
bullet.png Najnowszy użytkownik: agata4523

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
MEN przedstawiło założenia do nowego systemu egzaminów końcowych
 


Egzaminy po nowemu - propozycje

"Uczniów, którzy od września rozpoczną naukę w szkole podstawowej i gimnazjum, będzie obowiązywała nowa podstawa programowa i nowe wymagania, w związku z tym ich nauka musi się zakończyć zupełnie nowymi egzaminami" - powiedziała Hall.
Jak zaznaczyła, pierwsze egzaminy w nowym systemie odbędą się w 2012 r. dla gimnazjalistów i w 2015 r. dla uczniów szkół podstawowych i szkół ponadgimnazjalnych. "Nie ma tutaj żadnej rewolucji. Uczniowie, którzy uczą się teraz na przykład w drugich klasach podstawówek i gimnazjów, będą zdawać egzaminy na starych zasadach" - uspokajała minister edukacji.
W jej opinii, jedną z najważniejszych zmian będzie to, że nowe egzaminy mają trzykrotnie, na każdym etapie edukacji (po szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej), "dokładnie i w podobny sposób sprawdzać wiedzę i umiejętności uczniów z języka polskiego, matematyki i języka obcego".
Egzamin po szkole podstawowej będzie się składał ze sprawdzianu poznawczego, a także, co jest nowością, ze sprawdzianu z języka obcego. W sprawdzianie poznawczym - tłumaczyła Hall - przewidziano testy polonistyczne i matematyczne, wypowiedź pisemną na podany temat oraz zadania matematyczne wymagające prezentacji toku rozumowania.
Egzamin gimnazjalny będzie się składał, tak jak dotychczas, z trzech części pisemnych w systemie zewnętrznym oraz dodatkowo z wewnętrznej części ustnej. "Ten egzamin będzie przypominał w dużej mierze obecny; też będzie miał część humanistyczną, matematyczno-przyrodniczą i egzamin z języka obcego, ale z tą różnicą, że egzamin humanistyczny będzie miał wynik podzielony na rezultat polonistyczny i historyczno-społeczny, a egzamin matematyczno-przyrodniczy będzie miał wyodrębniony wynik matematyczny i wynik przyrodniczy" - powiedziała minister.
Dodała, że egzamin z języka obcego "będzie podzielony na część podstawową dla tych, którzy dopiero zaczynają naukę w gimnazjum, oraz część rozszerzoną dla kontynuujących naukę".
Nowością przy egzaminie gimnazjalnym będzie obowiązkowy egzamin ustny polegający na ocenie projektu wykonanego zespołowo. "Każdy uczeń będzie musiał wspólnie z jakąś grupą kolegów na wybrany temat przygotować projekt, który będzie oceniany jako efekt pracy zespołowej" - zapowiedziała Hall i dodała, że egzamin ten będzie przeprowadzany zgodnie z regułami ustalonymi w każdej szkole.
Ponadto czas trwania pisemnych części egzaminów, zarówno po szkole podstawowej, jak i po gimnazjum, będzie dostosowany do potrzeb dyslektyków, bez wymagania odrębnych zaświadczeń.
W przypadku egzaminu po szkole ponadgimnazjalnej, świadectwo dojrzałości otrzymają ci, którzy "zdają na określonym poziomie egzaminy o wymaganiach podstawowych z języka polskiego, matematyki i wybranego języka obcego". Uczniowie będą musieli zdać egzaminy ustne z języka polskiego i języka obcego, zorganizowane zgodnie z precyzyjnie zdefiniowaną procedurą. Będzie obowiązywał egzamin pisemny na poziomie rozszerzonym z co najmniej dwóch przedmiotów spośród trzech: języka polskiego, matematyki i języka obcego.
Jednocześnie minister edukacji przypomniała, że od 2010 r. na maturze trzeba będzie obowiązkowo zdawać matematykę.
Nowa podstawa programowa, w związku z którą będą zmiany na egzaminach końcowych - jak wyjaśniała Hall - napisana jest w języku wymagań, co pozwoli zastąpić dotychczasowe standardy wymagań obowiązujące przy egzaminach. "Jest to bardzo konkretny wykaz wiadomości i umiejętności, które konieczne są na koniec każdego cyklu kształcenia" - tłumaczyła Hall.

Źródło: PAP


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | is dnia 28. sierpnia 2009
jak to dobrze,że moje dzieci już są praktycznie poza zasięgiem tych zmian...
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

26. kwietnia 2024 19:49
Dyrektor musi takie zajęcia zapewnić, a rodzic może złożyć oświadczenie, że dziecko nie będzie z nich korzystać i tyle.

26. kwietnia 2024 19:45
długa i niepewna.

26. kwietnia 2024 19:45
Niech teraz mądry wizytator i mądry dyrektor na to odpowiedzą. Oczywiście, że rodzic może zrezygnować z zajęć rewalidacyjnych. Jest droga, żeby próbować, go "przymusić", ale

26. kwietnia 2024 13:07
Mój Dyrektor twierdzi, że nie może. Wizytator tak jej powiedział. A Rodzic zrezygnował Angry i co teraz z tym zrobić?

26. kwietnia 2024 07:49
Może

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png warsztaty dla grona
bullet.png prawnik - prawo ośw...
bullet.png poszukuję pracy - s...
bullet.png specjaliści od 1 wr...
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [460]
bullet.png warsztaty dla grona [47]
bullet.png prawnik - prawo o... [1]