ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 3

bullet.png Użytkowników online: 1
Dosiaczek37

bullet.png Łącznie użytkowników: 23,739
bullet.png Najnowszy użytkownik: Wikasty
Ostatnie komentarze
bullet.png Już "to" czytałem,...
bullet.png Czy wszyscy uczniowi...
bullet.png W mojej szkole solid...
bullet.png Rewelacyjnie opisane...
bullet.png Dokładnie [b]Tomasz...
bullet.png [size=12]No właśni...
bullet.png Był to świadomy za...
bullet.png Rewelacja!!! Szkoda,...
bullet.png Jestem nauczycielem,...
bullet.png Ostatni rok funkcjon...
 
Oświadczenie
 


Oświadczenie

Stanowisko Nadzwyczajnej Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" z dnia 26 czerwca 2018 r. w sprawie opiniowania regulaminów oceniania pracy nauczycieli.

W związku z nieuwzględnieniem postulatów Prezydium Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZ "Solidarność” i negatywnymi opiniami do rozporządzenia MEN z dnia 19 marca 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, Rada Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” apeluje do wszystkich struktur organizacyjnych naszej Sekcji, upoważnionych do opiniowania regulaminów, aby zrezygnowały z przysługującego im prawa i nie opiniowały ww. regulaminów.
Ryszard Proksa
przewodniczący KSOiW NSZZ „Solidarność”

-WZÓR-


OŚWIADCZENIE


Międzyzakładowa Organizacja Związkowa NSZZ "Solidarność" Pracowników Oświaty i Wychowania w K. uchyla się od skutków prawnych, jakie wiążą się z procedurą opiniowania regulaminu określającego wskaźniki oceny pracy nauczycieli w ........ Jednocześnie zastrzegamy sobie prawo do podjęcia wszelkich możliwych środków mających na celu przeciwdziałanie skutkom wydawanym od 1 września 2018 r. ocenom pracy jak również pozostałym przejawom dyskryminacji lub nierównego traktowania nauczycieli w placówkach oświatowych objętych naszym działaniem.


UZASADNIENIE


Uważamy, że zarówno przepisy Karty Nauczyciela dotyczące oceny pracy wprowadzone ustawą z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, jak i przepisy rozporządzenia wykonawczego dla tej nowelizacji nie gwarantują obiektywnej oceny pracy nauczyciela.
Proceder tworzenia regulaminów na poziomie szkół będzie rodzić nierówności i spowoduje skłócenie środowiska nauczycielskiego. Złym rozwiązaniem jest przede wszystkim to, by szczegółowe wskaźniki oceniania pedagogów określane były przez dyrektorów szkół w regulaminach, co oznacza, że nawet nauczyciele ze szkół znajdujących się na terenie tej samej gminy będą różnie oceniani.
Udział związków zawodowych w tym procesie legitymizowałby jedynie biurokratyczno-administracyjną metodę, zgodnie z którą dyrektor szkoły wystawia ocenę pracy według ustalonej przez siebie taryfy. Absurdalne wskaźniki, odnoszące się do poziomu spełniania poszczególnych kryteriów oceny pracy nauczycieli, przy tak rażąco niskich wynagrodzeniach będą rodzić ponadto frustrację, poczucie zaniżenia własnej wartości, jak również doprowadzą do niezdrowej rywalizacji wśród nauczycieli.
Zważywszy na powyższe argumenty, jak i na krytyczne głosy zdecydowanej większości środowiska oświatowego, w którym już obecnie panuje atmosfera buntu, oświadczamy jak powyżej.




Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

21. wrzesień 2018 12:00
Rozporządzenie MEN z 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli § 9.

21. wrzesień 2018 11:20
Proszę, kto z Was wie, gdzie jest zapisane, że w zerówce ma być 2 godziny rewalidacji po 30 min.

21. wrzesień 2018 09:07
Przeniosłam Cię do pomocy po nowszemu. tam pytaj i czytaj - pisaliśmy o scieżce

21. wrzesień 2018 08:30
Jak w waszej szkole jest realizowana indywidualna ścieżka nauczania? Mam ucznia kl.V z zaburzeniami schizofrenicznymi a badania idą w kierunku zaburzeń afektywno-dwubiegu
nowych.

20. wrzesień 2018 22:14
Też tak uważam.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png umowa na zastępstwo
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png ważnośc opinii
bullet.png Od głównego admini...
bullet.png Prezentacja
Najciekawsze tematy
bullet.png reforma [2007]
bullet.png pomoc pp - po "no... [841]
bullet.png zajęcia rewalida... [830]
bullet.png Od głównego adm... [484]
bullet.png Prezentacja [481]