ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 10

bullet.png Użytkowników online: 1
balbina05_ab

bullet.png Łącznie użytkowników: 24,268
bullet.png Najnowszy użytkownik: balbina05_ab
Ostatnie komentarze
bullet.png Moim zdaniem tak nal...
bullet.png Tak sobie wymyślił...
bullet.png U mnie w szkole nie ...
bullet.png To może związkowcy...
bullet.png Bardzo fajny scenari...
bullet.png [b]sawyer[/b] efekto...
bullet.png [b]Sawyer[/b], trafi...
bullet.png Reszta, nie krytykuj...
bullet.png a może te opasłe k...
bullet.png a może tych opasły...
 
Komunikat ZNP z rozmów z MEN 10 stycznia 2019 r.
 


Komunikat ZNP z rozmów z MEN 10 stycznia 2019 r.

10 stycznia 2019 r. w Centrum Partnerstwa Społecznego „Dialog” odbyły się rozmowy kierownictwa Ministerstwa Edukacji Narodowej i przedstawicieli reprezentatywnych związków zawodowych działających w oświacie: Związku Nauczycielstwa Polskiego, Forum Związków Zawodowych, oświatowej „Solidarności”. MEN reprezentowali minister Anna Zalewska i wiceminister Maciej Kopeć.
Związek Nauczycielstwa Polskiego reprezentowali członkowie Zarządu Głównego ZNP oraz grupa młodych nauczycieli.
Rozmowy rozpoczęły się od opuszczenia sali przez kierownictwo MEN, ponieważ według minister edukacji, reprezentacja ZNP była zbyt liczna. Razem z minister edukacji salę, w której miały się toczyć rozmowy, opuścili także przedstawiciele oświatowej „Solidarności”.
Minister edukacji najpierw prowadziła rozmowy z oświatową „Solidarnością”,a następnie wróciła do ZNP i FZZ. Podczas rozmów z ZNP i FZZ minister edukacji nie zaakceptowała naszego postulatu wzrostu wynagrodzeń nauczycieli i pracowników oświaty o 1000 zł od stycznia 2019 roku.
Minister nie zgodziła się także na wzrost wynagrodzenia zasadniczego w 2019 roku ponad stawki, które już zaproponowała w projekcie rozporządzenia ws. wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli (od 121 zł do 166 zł brutto).
Minister edukacji zaproponowała prowadzenie dalszych rozmów na tematy niezwiązane z postulatem płacowym ZNP. Minister chce rozmawiać o dodatku dla nauczycieli stażystów, dodatku za wyróżniającą pracę, uzgadnianiu regulaminów wynagrodzeń oraz o działaniach Instytutu Badań Edukacyjnych upraszczających biurokrację.Związek jest gotów podjąć rozmowy dotyczące wymienionych kwestii, traktujemy je jednak równolegle do tematu wzrostu wynagrodzeń zasadniczych.
Wobec braku konkretnych propozycji ministerstwa edukacji dotyczących możliwości realizacji postulatu płacowego ZNP i zapewnienia realnego wzrostu wynagrodzeń nauczycieli i pracowników oświaty, obradujący w późnych godzinach popołudniowych Zarząd Główny ZNP podjął uchwałę w sprawie sporu zbiorowego.

Źródło:znp.edu.pl


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

17. styczeń 2019 08:17
Dziękuję za odpowiedź. Smile

16. styczeń 2019 22:03
foch1982 - "z automatu" = żadne. Może być tak jak napisał Kazimierz, ale jeśli rzeczywiście tego potrzebuje.

16. styczeń 2019 19:18
Nieodpytywanie z czytania, czy recytacji przed całą klasą np.

16. styczeń 2019 18:30
Witam. Mam prośbę jakie dostosowania dla uczennicy kl. I SP mającej tylko zajęcia logopedyczne na wniosek nauczyciela? Pozdrawiam

16. styczeń 2019 17:13
Jeśli wpłyną znacząco, to może warto pomyśleć o nowym IPET, ewentualnie wprowadzeniu zmian do starego.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png reforma
bullet.png szkoła - pedagog - ...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png Niebieska Karta
bullet.png nauczyciel wspomagaj...
Najciekawsze tematy
bullet.png reforma [2247]
bullet.png pomoc pp - po "no... [1011]
bullet.png nauczyciel wspoma... [304]
bullet.png egz.-mianowanie o... [217]
bullet.png Niebieska Karta [105]