ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 7

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,709
bullet.png Najnowszy użytkownik: napio6

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Blisko połowa uczniów doświadczyła wyśmiewania i poniżania
 


Blisko połowa uczniów doświadczyła wyśmiewania i poniżania


Jak czytamy w artykule "Rzeczpospolitej", badanie pod nazwą "Jak było w szkole" zlecił dziecięcy kanał telewizyjny Cartoon Network w związku z piątą edycją kampanii społecznej "Bądź kumplem, nie dokuczaj", która startuje 5 listopada. Objęło rodziców dzieci w wieku od 6 do 15 lat.
Aż 70 proc. rodziców przyznało, że w szkole często dochodzi do zachowań, przez które cierpią ich dzieci - donosi dziennik.
I tak najwięcej uczniów doświadcza ośmieszania, wyśmiewania i poniżania - tego typu przykrości dotknęły 45 proc. dzieci. Niewiele mniej z nich spotkało się z obgadywaniem, izolowaniem, wyzywaniem czy obrażaniem - czytamy.
Widoczna gołym okiem przemoc fizyczna - bicie, potrącanie czy celowe zamykanie np. w szatni - spotkała 25 proc. dzieci. Z kolei co piąte odczuło agresję polegającą na tym, że szkolny kolega zniszczył czy zabrał mu jakieś rzeczy - kiedyś był to piórnik, dziś coraz częściej jest to smartfon - podaje "Rz".
Jak zaznacza również dziennik, "sondaż potwierdza, że coraz powszechniejszym zjawiskiem jest cyberprzemoc, hejt i agresja elektroniczna - ją odczuł co trzeci uczeń".
Według ekspertów, na których powołuje się "Rzeczpospolita", programy antyprzemocowe, poradniki czy kampanie społeczne to właściwe działania, ale "nic nie zastąpi czujności rodziców" dbających o dobry codzienny kontakt z dziećmi.


Źródło:www.rmf24.pl


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | anin dnia 04. listopada 2019
A gdyby zadać odwrotne pytanie - ośmieszałeś, wyśmiewałeś, poniżałeś? itd. Ciekawa jestem odpowiedzi.
#2 | taanna30 dnia 04. listopada 2019
Anin, super refleksja!!!!
#3 | Kazimierz dnia 04. listopada 2019
Też tak uważam. Ponadto, warto by spytać rodzica na czym polegało "ośmieszanie", "poniżanie" i "wyśmiewanie". Po latach pracy - a szczególnie ostatnimi czasy - spotykam się z takimi zarzutami rodziców (co do form dokuczania ich pociechom), że nikt o zdrowych zmysłach by tego nie wymyślił.
Przykład? Proszę bardzo - cytuję dosłownie:
"mój syn miał traumatyczne przeżycie i nie spał całą noc, bo jak nie odbił piłki w czasie gry w siatkówkę, to kolega zrobił kwaśną minę".
#4 | anin dnia 05. listopada 2019
może nie do końca w temacie, ale...
klasa 4 uczeń idzie do tablicy rozwiązać zadanie, nie udaje mu się, nauczyciel mówi "źle, może ktoś inny spróbuje". Uczeń siada w ławce, ale nauczyciel wspomagający (do innego ucznia) zauważa, że chłopiec mocno się naburmuszył, podchodzi więc do niego i pyta co się stało. Uczeń cyt. "bo Pan mnie zwyzywał, obraził i upokorzył"
I takie opowieści trafiają do domów rodzinnychShock pozdrawiam serdecznie
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png nauczyciel wspomagaj...
bullet.png dostosowania
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1501]
bullet.png dziennik [791]
bullet.png mam te kwalifikacje? [481]
bullet.png nauczyciel wspoma... [405]
bullet.png dostosowania [181]