ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 18

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,755
bullet.png Najnowszy użytkownik: ewagra33@

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Blisko połowa uczniów doświadczyła wyśmiewania i poniżania
 


Blisko połowa uczniów doświadczyła wyśmiewania i poniżania


Jak czytamy w artykule "Rzeczpospolitej", badanie pod nazwą "Jak było w szkole" zlecił dziecięcy kanał telewizyjny Cartoon Network w związku z piątą edycją kampanii społecznej "Bądź kumplem, nie dokuczaj", która startuje 5 listopada. Objęło rodziców dzieci w wieku od 6 do 15 lat.
Aż 70 proc. rodziców przyznało, że w szkole często dochodzi do zachowań, przez które cierpią ich dzieci - donosi dziennik.
I tak najwięcej uczniów doświadcza ośmieszania, wyśmiewania i poniżania - tego typu przykrości dotknęły 45 proc. dzieci. Niewiele mniej z nich spotkało się z obgadywaniem, izolowaniem, wyzywaniem czy obrażaniem - czytamy.
Widoczna gołym okiem przemoc fizyczna - bicie, potrącanie czy celowe zamykanie np. w szatni - spotkała 25 proc. dzieci. Z kolei co piąte odczuło agresję polegającą na tym, że szkolny kolega zniszczył czy zabrał mu jakieś rzeczy - kiedyś był to piórnik, dziś coraz częściej jest to smartfon - podaje "Rz".
Jak zaznacza również dziennik, "sondaż potwierdza, że coraz powszechniejszym zjawiskiem jest cyberprzemoc, hejt i agresja elektroniczna - ją odczuł co trzeci uczeń".
Według ekspertów, na których powołuje się "Rzeczpospolita", programy antyprzemocowe, poradniki czy kampanie społeczne to właściwe działania, ale "nic nie zastąpi czujności rodziców" dbających o dobry codzienny kontakt z dziećmi.


Źródło:www.rmf24.pl


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | anin dnia 04. listopada 2019
A gdyby zadać odwrotne pytanie - ośmieszałeś, wyśmiewałeś, poniżałeś? itd. Ciekawa jestem odpowiedzi.
#2 | taanna30 dnia 04. listopada 2019
Anin, super refleksja!!!!
#3 | Kazimierz dnia 04. listopada 2019
Też tak uważam. Ponadto, warto by spytać rodzica na czym polegało "ośmieszanie", "poniżanie" i "wyśmiewanie". Po latach pracy - a szczególnie ostatnimi czasy - spotykam się z takimi zarzutami rodziców (co do form dokuczania ich pociechom), że nikt o zdrowych zmysłach by tego nie wymyślił.
Przykład? Proszę bardzo - cytuję dosłownie:
"mój syn miał traumatyczne przeżycie i nie spał całą noc, bo jak nie odbił piłki w czasie gry w siatkówkę, to kolega zrobił kwaśną minę".
#4 | anin dnia 05. listopada 2019
może nie do końca w temacie, ale...
klasa 4 uczeń idzie do tablicy rozwiązać zadanie, nie udaje mu się, nauczyciel mówi "źle, może ktoś inny spróbuje". Uczeń siada w ławce, ale nauczyciel wspomagający (do innego ucznia) zauważa, że chłopiec mocno się naburmuszył, podchodzi więc do niego i pyta co się stało. Uczeń cyt. "bo Pan mnie zwyzywał, obraził i upokorzył"
I takie opowieści trafiają do domów rodzinnychShock pozdrawiam serdecznie
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

19. listopada 2025 22:41
lis - od dawna poradnie już nie wypowiadają się wprost ad. egzaminów; stwierdzają "tylko" czy ma dys-, itp. Więc zapisu być nie musi, ale powinien być wdrożony.

19. listopada 2025 19:40
Doradźcie proszę czy w opinii o dysgrafii musi być wprost zapis że uczeń może pisać egzamin E8 na komputerze? Uczeń nie wdrożony do komputera rodzice naciskają a ja nie mam pewności

18. listopada 2025 09:10
Dzień dobry, Czy może się ktoś podzielić doświadczeniami w pracy z uczniem zdolnym z matematyki klasa 2 SP, chodzi mi o kwestię realizacji indywidualnego programu czy też toku nauki. Dzięku

13. listopada 2025 10:31
Mogą mieć przedłużony czas do 195 minut (z j. polskiego). To decyzja Rady Pedagogicznej.

13. listopada 2025 09:44
Dzień dobry, czas trwania E8 dla dylektyów np z języka polskiego to 150 minut czy 150 minut plus 45minut>

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
bullet.png szkolenia l-learning
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum