ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 9

bullet.png Użytkowników online: 1
Kazimierz

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,709
bullet.png Najnowszy użytkownik: napio6

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Czy będą zmiany w zatrudnieniu szkolnych pedagogów?
 


Czy będą zmiany w zatrudnieniu szkolnych pedagogów?

MEN pracuje nad nowym modelem kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jego istotą jest konstatacja, że coraz więcej uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego uczęszcza do przedszkoli i szkół ogólnodostępnych (70%). Skutkuje to (zdanie projektodawców) potrzebą wsparcia przedszkoli i szkół ogólnodostępnych w odpowiadaniu na zróżnicowane potrzeby edukacyjne uczniów, w tym wynikające z niepełnosprawności w celu zapewnienia wysokiej jakości kształcenia i udzielanego wsparcia wszystkim uczniom (propozycja tworzenia tzw. Specjalistycznych Centrów Wspierania Edukacji Włączającej).
W modelu założono między innymi powołanie Koordynatora Edukacji Włączającej i pełnienie tej funkcji przez zatrudnionego w przedszkolu/szkole specjalistę. Koszty związane z realizacją zadań KEW będą składową kosztów związanych z zatrudnieniem specjalistów. Zgodnie z postulatami wpływającymi do MEN, zaproponowano w modelu określenie minimalnych standardów zatrudnienia specjalistów w przedszkolach i szkołach.
Liczba etatów zaproponowana przez ekspertów obejmuje łączny wymiar zatrudnienia różnych specjalistów w danym typie szkoły (nie tylko psychologa czy pedagoga szkolnego) – podział godzin na poszczególnych specjalistów miałby pozostać do decyzji na poziomie szkoły, zgodnie z potrzebami.

Na każdym etapie kształcenia zatrudniany jest psycholog i pedagog specjalny edukacji włączającej, a w szkołach dla dzieci i młodzieży również pedagog szkolny. Łączny minimalny wymiar etatów specjalistów jest różny na poszczególnych etapach kształcenia (co uzasadnione jest różnymi potrzebami rozwojowymi dzieci/uczniów) oraz liczebności osób uczących się. Zakłada się stopniowe dochodzenie do osiągnięcia wskaźnika docelowego (pięcioletni okres przejściowy).

Przedszkola i szkoły dla dzieci i młodzieży (do 100 uczniów):
Łączny minimalny wymiar etatów specjalistów – okres przejściowy: 1 etat
Łączny minimalny wymiar etatów specjalistów – wskaźnik docelowy: 2 etaty

Przedszkola i szkoły dla dzieci i młodzieży (powyżej 100 uczniów):
Łączny minimalny wymiar etatów specjalistów – okres przejściowy: 2 etaty
Łączny minimalny wymiar etatów specjalistów – wskaźnik docelowy: 3 etaty + 0,25 etatu na kolejnych 100 uczniów.



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | anin dnia 27. stycznia 2021
To żart? Czyli docelowo szkoła 800 uczniów 4,75 etatu? Jak potrzeba pedagoga, psychologa, terapeutów pedagogicznych, terapeuty SI, logopedów, nauczycieli wspomagających? Czy ja źle liczę po 36 latach od matury? W razie czego poprawcie mnie.Smile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dziennik
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png nauczyciel wspomagaj...
bullet.png dostosowania
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1500]
bullet.png dziennik [791]
bullet.png mam te kwalifikacje? [481]
bullet.png nauczyciel wspoma... [405]
bullet.png dostosowania [181]