ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 8

bullet.png Użytkowników online: 1
kajka32

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,164
bullet.png Najnowszy użytkownik: Kasia 13

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Gimnazjaliści będą zdawać egzamin z matematyki
 


Gimnazjaliści będą zdawać egzamin z matematyki


Na egzaminie gimnazjalnym zamiast jednego testu matematyczno-przyrodniczego uczniowie będą zdawać dwa. Matematyka zostanie wyodrębniona od 2012 roku. Ma być oddzielny arkusz matematyczny i przyrodniczy. Zwiększy się również liczba zadań. Dlatego Centralna Komisja Egzaminacyjna planuje, że test będzie trwał 150 minut, czyli będzie o 30 minut dłuższy niż dotychczas. Na sprawdzianie po szkole podstawowej także zostanie wyodrębniona część matematyczna. Wiedza z tego samego przedmiotu będzie zatem sprawdzana trzykrotnie, po szkole podstawowej, w gimnazjum oraz na maturze.

– W ten sposób zmobilizujemy uczniów do poważnego traktowania matematyki – mówi prof. Krzysztof Konarzewski, dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

Tamara Starachowska ze Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, dyrektor Gimnazjum nr 1 w Międzyzdrojach (woj. zachodniopomorskie) uważa, że to dobra zmiana, która ułatwi uczniom naukę i dobre przygotowanie się do egzaminów.
Wprowadzenie oddzielnych testów z matematyki ma również poprawić wyniki uzyskane na maturze. Tegoroczny próbny egzamin zdało tylko 76 proc. maturzystów.
Tamara Starachowska zauważa jednak, że uzyskiwane wyniki zależą nie tylko od formy egzaminu, ale również od przygotowania nauczycieli. Jej zdaniem należy zmienić system selekcji i kształcenia kandydatów na nauczycieli.
– W Polsce matematyki może uczyć i osoba po pięcioletnich studiach matematycznych i polonista pod dwuletnich studiach podyplomowych z matematyki – podkreśla.
Tomasz Zbierski, dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 6 w Gdańsku uważa, że wyniki nie zależą od systemu sprawdzania, ale jakości kształcenia. W liceach, w klasach o profilu ogólnym są tylko trzy godziny matematyki tygodniowo, a np. w Izraelu – siedem. Więcej godzin pozwala tworzyć bloki przedmiotowe, odchodzić od 45 minutowych zajęć, na których trudno jest dobrze zrealizować temat.
462 tys. uczniów zdawało w tym roku egzamin gimnazjalny

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
bullet.png Niebieska Karta
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]