ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 2

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,653
bullet.png Najnowszy użytkownik: Elrafa7

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Hall: szkoła musi być nastawiona na indywidualne potrzeby uczniów
 


Hall: szkoła musi być nastawiona na indywidualne potrzeby uczniów

Minister wzięła udział w szóstej takiej regionalnej konferencji, podczas której środowisku związanemu z edukacją prezentowane są i dyskutowane proponowane rozwiązania. W Białymstoku wzięło w niej udział kilkaset osób.
"Chcemy, żeby szkoła była bardziej nastawiona na indywidualne potrzeby uczniów, dzieci" - powiedziała minister Katarzyna Hall na konferencji prasowej. Dodała, że ma temu m.in. służyć nowa podstawa programowa, która funkcjonuje od tego roku w przedszkolach, pierwszych klasach szkół podstawowych i pierwszych klasach gimnazjów, która w ciągu sześciu lat ma objąć wszystkie roczniki uczniów. "Oczekujemy, żeby pracując zgodnie z tą podstawą programową właśnie nauczyciel był nastawiony na wychodzenie naprzeciw indywidualnym potrzebom dzieci" - mówiła Hall.
Dodała, że chodzi zarówno o pomoc uczniom w przezwyciężaniu trudności w nauce, pomoc dzieciom niepełnosprawnym, ale także pomoc dzieciom zdolnym i wybitnie zdolnym w jakiejś dziedzinie, indywidualne podejście np. do dzieci, które wracają do Polski po kilkuletnim pobycie za granicą. "Żeby na to w szkole był znajdowany i planowany odpowiedni czas" - mówiła.

"To takie ogólne zadania szkoły, które chcemy wpisać w ramowe statuty, w odpowiednie rozporządzenia"

Hall powiedziała, że chce, by zespoły nauczycieli pracujących w poszczególnych klasach przeprowadzały analizę indywidualnych potrzeb uczniów. W rozpoznaniu problemów i sposobach na ich rozwiązanie bardziej niż dotychczas mają nauczycielom pomagać specjaliści z poradni pedagogiczno-psychologicznych.
Uczniom miałyby być wręcz przygotowywane indywidualne programy edukacyjne.
Według Hall, przedszkole powinno być miejscem dobrego przygotowania dziecka do szkoły, szkoła podstawowa ma służyć pogłębieniu analiz w jakich aspektach dziecko wymaga wsparcia. Kolejne szczeble edukacji mają być natomiast ukierunkowane na pomoc uczniom w odkrywaniu i rozwijaniu pasji i zainteresowań, zdolności, predyspozycji oraz wybór drogi przyszłego kształcenia, zawodu. "To takie ogólne zadania szkoły, które chcemy wpisać w ramowe statuty, w odpowiednie rozporządzenia" - mówiła Hall.
Cykl regionalnych konferencji o planowanych zmianach w kształceniu zakończy się 26 kwietnia w Warszawie.

Źródło: PAP


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

16. czerwca 2025 07:52
zajęcia - 45 min

13. czerwca 2025 21:39
Ile wynosi etat terapeuty pedagogicznego? Praca 45 min czy 60 min?

12. czerwca 2025 15:42
1-3 w Polsce, 4 czyli 5 włoska i teraz 5 polska szkoła.

12. czerwca 2025 15:41
czy dziecku, które uczyło się rok we włoskiej szkole, przysługują godziny dla powracających z zagranicy? Wg mnie, nie, ale może przepisy mówią coś innego?

12. czerwca 2025 08:56
Kazimierz,dziękuję
!

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zastępstwa realizow...
bullet.png awans pedagoga
bullet.png nauczanie indywidualne
bullet.png dzieco w kl.3 pisze ...
bullet.png poszukuję pracy - s...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum