ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 9

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Kuratoria oświaty nie opiniują arkuszy organizacyjnych szkół
 


Kuratoria oświaty nie opiniują arkuszy organizacyjnych szkół

Część środowiska oświatowego uważa, że kurator oświaty nadal powinien opiniować najważniejszy dokument organizacyjny szkoły. Krzysztof Baszczyński, wiceprezes Związku Nauczycielstwa Polskiego, podkreśla, że wizytatorzy sprawdzali m. in., czy dobrze są przydzielone godziny ponadwymiarowe, czy nauczyciele mają odpowiednie kwalifikacje, czy klasy realizują odpowiednią liczbę godzin.
– Teraz przepisy mogą być częściej łamane, bo dla organów prowadzących najważniejsze są koszty i to one decydują o tym, jak jest zorganizowana praca szkoły – podkreśla Krzysztof Baszczyński.
Robert Niemiec, dyrektor Zespołu Szkół nr 4 w Jaśle, potwierdza, że dzięki opinii kuratorium organy prowadzące (np. gminy, powiaty) rezygnowały z rozwiązań, które miały przynieść oszczędności, ale były niekorzystne dla uczniów, bo przewidywały np. brak podziałów klas na grupy czy niezatrudnianie nauczycieli wspomagających.
Ministerstwo Edukacji Narodowej zapewnia, że kuratoria będą sprawdzać poprawność arkuszy podczas kontroli. Ich liczba ma być zwiększona.
– To za mało, bo zamiast zapobiegać, będziemy poprawiać błędy, jakie się w nich znajdą – uważa Krzysztof Baszczyński.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]