ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 14

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
MEN: Karta Nauczyciela nie zostanie zlikwidowana
 


MEN: Karta Nauczyciela nie zostanie zlikwidowana

"Ustawa regulująca pracę nauczycieli zawsze będzie, MEN nie chce likwidować Karty Nauczyciela. Ale po wielu latach funkcjonowania Karty i wielu regulacjach, Karta w wielu miejscach "zgrzyta" - mówiła m.in. Martynowicz do zgromadzonych w gdańskiej siedzibie "S" delegatów.
Jak zaznaczyła, od momentu powstania Karta Nauczyciela była zmieniania około 60 razy. "Jest w niej parę pól, które wymagają przemodelowania" - powiedziała. Wyjaśniła, że ma na myśli m.in. kwestie związane z wynagrodzeniami, awansem zawodowym nauczycieli czy określeniem czasu ich pracy.
"Karta będzie; pytanie tylko, w których sekwencjach się zmieni. Przyjrzyjmy się jej, podejdźmy do niej punkt po punkcie i jeśli trzeba, pokłóćmy się" - mówiła Martynowicz.

21 oświatowych postulatów

Na zakończenie sobotniej debaty delegaci Sekcji Krajowej Oświaty i Wychowania NSZZ "S" wręczyli przedstawicielowi ministerstwa (z prośbą o przekazanie szefowej resortu Katarzynie Hall) 21 oświatowych postulatów spisanych na dużej planszy stylizowanej na tablice, na których w 1980 roku spisano postulaty sierpniowe.
Wśród żądań stawianych resortowi przez oświatową "S" znalazły się m.in. postulaty dotyczące "zaprzestania niekorzystnych zmian w Karcie Nauczyciela i prób jej całkowitej likwidacji" oraz "podniesienie nakładów na polską edukację i zwiększenie wynagrodzeń nauczycieli do poziomu obowiązującego w Unii Europejskiej".
Związkowcy domagali się także doposażenia szkół, określenia maksymalnej liczby uczniów w klasie, zapewnienia opieki medycznej, psychologicznej i pedagogicznej w każdej szkole, bezpłatnej edukacji przedszkolnej dla każdego dziecka oraz budowy sal gimnastycznych i boisk w tych placówkach, gdzie ich nie ma.
Nauczyciele z "Solidarności" umieścili także wśród postulatów: "przywrócenie nauczycielom uprawnień do przechodzenia na wcześniejszą emeryturę bez względu na wiek, utrzymanie emerytury na poziomie zapewniającym godne życie oraz wyliczenie rzeczywistego czasu pracy nauczyciela przez niezależne instytucje".
Zakończone sobotnią debatą walne zebranie delegatów oświatowej "S" rozpoczęło się w czwartek. Delegaci wybrali m.in. nowe władze Sekcji Krajowej Oświaty i Wychowania NSZZ "S", w tym nową 50-cio osobową radę sekcji oraz przewodniczącego.
Dotychczasowego przewodniczącego oświatowej "S" Stefana Kubowicza zastąpił na tym stanowisku 56-letni Ryszard Proksa (szef świętokrzyskiej sekcji oświatowej "S" i przewodniczący zespołu płacowego krajowej oświatowej "S").
Kubowicz, który nie kandydował, został honorowym przewodniczącym krajowej sekcji oświatowej "S".
Proksa, zapytany o najważniejsze zdania, jakie chce zrealizować w swojej czteroletniej kadencji, powiedział, że zależy mu głównie na odmłodzeniu samych władz sekcji, ale też na przyciągnięciu do związku młodych nauczycieli.

Karta Nauczyciela reguluje status zawodowy nauczycieli w Polsce

Powstała w 1982 roku Karta Nauczyciela reguluje status zawodowy nauczycieli w Polsce. Od momentu wprowadzenia, mająca status ustawy Karta była przedmiotem wielokrotnych cząstkowych nowelizacji. Zdaniem MEN, w toku kolejnych zmian przepisy Karty traciły wewnętrzną spójność, a tym samym, jako całość, nie są dostosowane do wyzwań rozwojowych stojących przed nowoczesną edukacją.
Resort zaproponował powołanie Krajowego Zespołu ds. statusu zawodowego nauczycieli. Zespół ten, w którego skład mają wchodzić m.in. przedstawiciele nauczycielskich związków zawodowych, ma być ciałem opinio-doradczym, a jego celem będzie m.in. przedyskutowanie ewentualnych zmian w Karcie Nauczyciela.

Źródło: PAP



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]