ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 15

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Dodatkowe oceny z egzaminów
 


Dodatkowe oceny z egzaminów

Wynik centylowy pojawi się przy wynikach z egzaminów na koniec podstawówki, gimnazjum i na maturze – ogłosiła wczoraj minister edukacji Katarzyna Hall podczas podsumowania wyników egzaminów w 2010 r.
– To jakby pokazanie miejsca w szeregu danego ucznia – tłumaczy„Rz” Hall. – Uczeń dowie się, ilu uczniów jest od niego słabszych, a ilu lepszych. Wskaźnik centylowy będzie też umożliwiał uczniowi porównanie swojego wyniku po szkole podstawowej i po gimnazjum, bo będzie mógł np. sprawdzić, w jakiej umiejętności się poprawił. Porównywać będą się też mogły szkoły.
Pierwsi takie nowe oceny otrzymają uczniowie, którzy we wrześniu tego roku zaczynają drugą klasę gimnazjum. Wyniki centylowe dostaną na zaświadczeniach o wynikach z egzaminu gimnazjalnego – obok wyniku podawanego w procentach – kiedy w roku szkolnym 2011/2012 będą kończyć szkołę. Od 2015 r. tak też oceniani będą uczniowie podstawówek, liceów i techników.
Ministerstwo Edukacji zapowiada, że nowe oceny pozwolą badać efekty kształcenia w szkołach na przestrzeni lat.
– Obecnie nie da się na podstawie wyników egzaminów powiedzieć, czy w edukacji jest regres czy progres, bo zadania testów są tak konstruowane, że nie da się porównywać wyników z ich rozwiązań – mówi „Rz” dr Jerzy Lackowski, dyrektor Studium Pedagogicznego UJ.
Na razie na podstawie wczoraj omawianych wyników wiemy, że uczniowie – od szkoły podstawowej po liceum – mają kłopoty z podobnym typem zadań – z takimi, które wymagają rozwiązania złożonych problemów.
Tę słabość dobrze widać, gdy się porówna umiejętności matematyczne uczniów. Na pierwszym w tym roku po 27 latach egzaminie maturalnym z matematyki uczniom największą trudność sprawiły zadania, w których mieli się wykazać umiejętnością przeprowadzenia rozumowania składającego się z kilku etapów.
Kłopot sprawiały np. zadania, w których mieli przeprowadzić krótki dowód geometryczny albo wykazać prawdziwość nierówności. – Podobne trudności obserwujemy na sprawdzianie po szóstej klasie szkoły podstawowej – mówi Barbara Andrzejewska z wydziału matur Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Maturzyści, tak jak młodsi uczniowie, mają też skłonność do bezkrytycznego akceptowania złego wyniku, jeśli uważają, że dobrze podstawili dane do wzoru.
Również w języku polskim najwięcej kłopotu zdającym – czy to szóstoklasistom, czy maturzystom – przysparza napisanie własnego tekstu. Maturzyści w 2010 r. mieli np. problem z kompozycją wypowiedzi pisemnej.

Raporty z egzaminów w 2010 r.

Źródło: Rzeczpospolita

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]