ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 29

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,765
bullet.png Najnowszy użytkownik: Karin

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Dodatkowe oceny z egzaminów
 


Dodatkowe oceny z egzaminów

Wynik centylowy pojawi się przy wynikach z egzaminów na koniec podstawówki, gimnazjum i na maturze – ogłosiła wczoraj minister edukacji Katarzyna Hall podczas podsumowania wyników egzaminów w 2010 r.
– To jakby pokazanie miejsca w szeregu danego ucznia – tłumaczy„Rz” Hall. – Uczeń dowie się, ilu uczniów jest od niego słabszych, a ilu lepszych. Wskaźnik centylowy będzie też umożliwiał uczniowi porównanie swojego wyniku po szkole podstawowej i po gimnazjum, bo będzie mógł np. sprawdzić, w jakiej umiejętności się poprawił. Porównywać będą się też mogły szkoły.
Pierwsi takie nowe oceny otrzymają uczniowie, którzy we wrześniu tego roku zaczynają drugą klasę gimnazjum. Wyniki centylowe dostaną na zaświadczeniach o wynikach z egzaminu gimnazjalnego – obok wyniku podawanego w procentach – kiedy w roku szkolnym 2011/2012 będą kończyć szkołę. Od 2015 r. tak też oceniani będą uczniowie podstawówek, liceów i techników.
Ministerstwo Edukacji zapowiada, że nowe oceny pozwolą badać efekty kształcenia w szkołach na przestrzeni lat.
– Obecnie nie da się na podstawie wyników egzaminów powiedzieć, czy w edukacji jest regres czy progres, bo zadania testów są tak konstruowane, że nie da się porównywać wyników z ich rozwiązań – mówi „Rz” dr Jerzy Lackowski, dyrektor Studium Pedagogicznego UJ.
Na razie na podstawie wczoraj omawianych wyników wiemy, że uczniowie – od szkoły podstawowej po liceum – mają kłopoty z podobnym typem zadań – z takimi, które wymagają rozwiązania złożonych problemów.
Tę słabość dobrze widać, gdy się porówna umiejętności matematyczne uczniów. Na pierwszym w tym roku po 27 latach egzaminie maturalnym z matematyki uczniom największą trudność sprawiły zadania, w których mieli się wykazać umiejętnością przeprowadzenia rozumowania składającego się z kilku etapów.
Kłopot sprawiały np. zadania, w których mieli przeprowadzić krótki dowód geometryczny albo wykazać prawdziwość nierówności. – Podobne trudności obserwujemy na sprawdzianie po szóstej klasie szkoły podstawowej – mówi Barbara Andrzejewska z wydziału matur Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Maturzyści, tak jak młodsi uczniowie, mają też skłonność do bezkrytycznego akceptowania złego wyniku, jeśli uważają, że dobrze podstawili dane do wzoru.
Również w języku polskim najwięcej kłopotu zdającym – czy to szóstoklasistom, czy maturzystom – przysparza napisanie własnego tekstu. Maturzyści w 2010 r. mieli np. problem z kompozycją wypowiedzi pisemnej.

Raporty z egzaminów w 2010 r.

Źródło: Rzeczpospolita

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

08. grudnia 2025 23:15
Kochani, uczeń z NI (bez opinii,orzeczenia o KS) -plan pracy prowadzących zdalne. Czy jakaś dokumentacja PP?

01. grudnia 2025 23:23
Dziękuję Wam za odpowiedzi❤️. W poradni do której dzwoniłam były one sprzeczne . Nauczyciele stwierdzili, że pismo brzydkie lecz czytelne . Dostosowania z komputerem RP nie uchwaliła.

21. listopada 2025 20:58
Poza tym kryterium powinno być to, czy rzeczywiście jego grafia jest tak zaburzona, że nie można absolutnie odczytać tego co napisał.

21. listopada 2025 20:56
Zgadzam się z Tomaszem. 8 lat pracował w szkole bez komputera, a tu nagle przy egzaminie musi. Rodzice mogą sobie naciskać. To jest decyzja rady pedagogicznej.

19. listopada 2025 22:41
lis - od dawna poradnie już nie wypowiadają się wprost ad. egzaminów; stwierdzają "tylko" czy ma dys-, itp. Więc zapisu być nie musi, ale powinien być wdrożony.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png jakie programy profi...
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum