ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 15

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Minister Hall odwołała dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej
 


Minister Hall odwołała dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej

Decyzją Ministra Edukacji Narodowej profesor Krzysztof Konarzewski 16 września 2010 roku został odwołany ze stanowiska dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej" - poinformował w komunikacie przesłanym w piątek PAP rzecznik MEN Grzegorz Żurawski.
"Doceniając merytoryczny wkład profesora Konarzewskiego w rozwój systemu egzaminów zewnętrznych podjęta została decyzja o potrzebie wprowadzenia bardziej efektywnych metod zarządzania Centralną Komisją Egzaminacyjną. Liczymy na to, że pan profesor swoją wiedzą i doświadczeniem nadal będzie wspierać działania MEN na rzecz usprawnienia systemu edukacji" - głosi komunikat.
Jak podał Żurawski, decyzją MEN do odwołania pełnienie obowiązków dyrektora CKE od 17 września 2010 r. przejął dr nauk humanistycznych Tadeusz Mosiek. Jest on pracownikiem komisji od 1999 r. Ostatnio pełnił funkcję kierownika zespołu ds. procedur egzaminacyjnych w CKE.

"Traktuję to oczywiście jako porażkę. Nie udało mi się osiągnąć tego, co zamierzyłem. Co dalej?"

W rozmowie z PAP prof. Konarzewski nie chciał komentować swojego odwołania. "Minister zrobił to, na co mu pozwalało prawo. A prawo pozwala mu odwołać dyrektora CKE z dnia na dzień bez podawania przyczyn. Ja tych przyczyn nie znam, nie dopytywałem się, podporządkowuję się decyzji zwierzchnika, bo na takich warunkach obejmowałem to stanowisko" - powiedział prof. Konarzewski.
Prof. Konarzewski był dyrektorem CKE od stycznia 2009 r. Jak mówił wówczas, jednym z głównych celów komisji będzie utrzymanie wysokiego poziomu wymagań wobec uczniów. "Chcemy zachęcić uczniów do staranniejszej pracy i do tego, aby na egzaminach myśleli, a nie jedynie odtwarzali wcześniej wyuczone wiadomości" - mówił wtedy. Podkreślał też, że komisja chce również poprawić jakość oceniania uczniów, a także spowodować, by szkoły przygotowywały uczniów do współczesnych wyzwań cywilizacyjnych. "Szkoła nie może stać się skansenem kanonicznej wiedzy" - akcentował.
"Traktuję to oczywiście jako porażkę. Nie udało mi się osiągnąć tego, co zamierzyłem. Co dalej? Wrócę do szkolnictwa wyższego, bo na szczęście jest jeszcze popyt na profesorów" - powiedział PAP prof. Konarzewski.
Do głównych zadań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, określonych w ustawie o systemie oświaty, należy opracowywanie wymagań egzaminacyjnych w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach średnich, przygotowywanie odpowiednich testów, zadań i pytań egzaminacyjnych oraz ich sprawdzanie.

Konarzewski jest pracownikiem Instytutu Psychologii PAN

Prof. dr hab. Krzysztof Konarzewski (ur. 1948 r.) jest specjalistą w dziedzinie pedagogiki. Ukończył studia na Wydziale Psychologii i Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego, na którym habilitował się, a w 1993 r. został profesorem nauk humanistycznych.
Jest pracownikiem Instytutu Psychologii PAN. Jest także członkiem Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. Był członkiem Rady Programowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Zasiada w Radzie Programowej Centrum Nauki Kopernik.
Był kierownikiem i krajowym koordynatorem projektów: "Monitorowanie reformy systemu edukacji" i "Podstawa programowa kształcenia ogólnego: stan obecny i pożądane kierunki zmian". Jest autorem publikacji poświęconych m.in. ocenianiu osiągnięć edukacyjnych.

Źródło: PAP



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]