ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 26

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Nauczyciela do indywidualnej pracy z uczniem można zatrudnić na umowę-zlecenie
 


Nauczyciela do indywidualnej pracy z uczniem można zatrudnić na umowę-zlecenie

Szkoły mogą już realizować za pieniądze UE programy indywidualnego nauczania uczniów najmłodszych klas szkół podstawowych. Dodatkowe zajęcia mogą organizować dla dzieci, które m.in. mają trudności w nauce czytania i pisania oraz matematyki.
Organy prowadzące szkoły nie wiedzą jednak, w jaki sposób zatrudniać i wynagradzać nauczycieli do realizacji tych zadań. Ministerstwo Edukacji Narodowej (MEN) przekazało projekt do realizacji samorządom bez niezbędnych wytycznych. Gminy chciały wykorzystać unijne środki do zwiększenia wynagrodzeń nauczycieli. Samorządy mogą podwyższać pensje nauczycieli ponad średnie, ale tylko z pieniędzy, które stanowią ich dochód własny.
MEN w najnowszym stanowisku przypomina, że środki przeznaczone na realizację programów unijnych nie są dochodem własnym gminy. Nie jest możliwe zatem finansowanie nimi wynagrodzeń średnich ani podwyższanie pensji nauczycieli. Ministerstwo stoi na stanowisku, że gminy powinny dokonać zakupu usługi edukacyjnej polegającej za zorganizowaniu i przeprowadzeniu zajęć indywidualizujących proces nauczania.
Nie odpowiedziało jednak na wątpliwości, w jaki sposób zgodnie z zasadami prawa pracy zakupić tę usługę od własnych nauczycieli. Gminy i dyrektorzy szkół sami muszą zdecydować, jaki rodzaj umowy z nimi podpiszą.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego zaleca, aby do unijnych projektów nie zatrudniać pracowników na podstawie umowy cywilnoprawnej do wykonywania tych samych zadań, które wchodzą w zakres ich obowiązków wykonywanych na podstawie umowy o pracę. Dlatego Urząd Miasta w Opolu zwrócił się z prośbą o interpretację do tamtejszego oddziału Państwowej Inspekcji Pracy. Ta stoi na stanowisku, że szkoły mogą zatrudniać do projektu własnych nauczycieli na podstawie umów cywilnoprawnych.
– Jednak PIP twierdzi, że zakres działań wykonywanych w ramach projektu nie może pokrywać się z zakresem ich podstawowych czynności, które realizują na co dzień. Będziemy pilnować, żeby dodatkowe zajęcia nie pokrywały się z podstawą programową – mówi Bartłomiej Ciepaj z Urzędu Miasta w Opolu.
Na przykład nauczyciel matematyki będzie mógł podczas dodatkowych zajęć rozwijać umiejętność logicznego myślenia poprzez grę w szachy, ale nie będzie mógł zorganizować zajęć wyrównawczych dla uczniów, którzy nie radzą sobie z tym przedmiotem. Jak podkreśla Bartłomiej Ciepaj, muszą to być całkowicie odrębne programy pracy z uczniem.
Na zorganizowanie indywidualnej pracy z uczniem samorządy otrzymają do 2013 roku ponad 600 mln zł z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
30 tys. zł z UE otrzyma szkoła na zorganizowanie indywidualnej pracy z uczniem

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]