ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 3

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,165
bullet.png Najnowszy użytkownik: Joanna EL

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
MEN: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna bliżej szkoły
 


MEN: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna bliżej szkoły

Odpowiadając na pytanie posłanek PO Ewy Wolak i Izabeli Katarzyny Mrzygłockiej, Włodkowski tłumaczył jak będzie funkcjonowała pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkołach po wejściu w życiu kilku rozporządzeń, przygotowywanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Głównym celem zmian, jak podkreślił, jest włączenie do procesu systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej nauczycieli, którzy najlepiej znają uczniów i najlepiej wiedzą jakie wsparcie jest im potrzebne. Chodzi o wsparcie dla różnych uczniów (niepełnosprawnych, sprawiających problemy wychowawcze, mających trudności w uczeniu się, szczególnie uzdolnionych lub kontynuujących naukę w Polsce po okresie edukacji za granicą). Dodał, że liczba dzieci potrzebujących pomocy rośnie.
- W 2008 r. poradnie psychologiczno-pedagogiczne objęły pomocą 12,4 proc. dzieci i młodzieży do 19 roku życia, natomiast w 2010 r. ten odsetek wzrósł już do 12,8. Musimy mieć też świadomość, że faktyczna liczba dzieci i młodzieży, którym pomoc psychologiczno-pedagogiczna powinna być udzielana jest jednak znacznie większa. Są to dzieci i młodzież, które nie trafiły do poradni oraz te, które ze względu na ograniczone możliwości organizacyjno-kadrowe poradni psychologiczno-pedagogicznych nie zostały w nich objęte stosowną terapią i powinny pomoc otrzymać w swoim przedszkolu lub w swojej szkole - powiedział Włodkowski. Jak dodał, samych uczniów z jakąś niepełnosprawnością jest w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych ok. 80 tys.
Żeby zapewnić wszystkim potrzebującym odpowiednie wsparcie MEN chce, aby bardziej zaangażowali się w jej udzielanie nauczyciele, w porozumieniu z rodzicami, a w razie potrzeby z pedagogami i psychologami. Nauczyciele będą określać jakiej pomocy potrzebuje uczeń, a później będą oceniać jej skuteczność. W tym celu np. nauczyciele będą prowadzić "kartę indywidualnych potrzeb ucznia". Na jej podstawie, jak mówił wiceminister edukacji, nauczyciel wychowawca zarekomenduje przydzielenie uczniowi dodatkowych godzin czy też odpowiedniego wyposażenia. - Nikt od nauczycieli pracujących na co dzień z uczniem nie wie, jakie przejawia on zdolności czy co sprawia mu najwięcej problemów - podkreślił.
Włodkowski dodał, że aby pomóc nauczycielom wywiązać się z nowych obowiązków, specjaliści w dziedzinie pomocy psychologiczno-pedagogicznej przygotowują 450 "liderów zmian", którzy w październiku i listopadzie przeprowadzą szkolenia w tej dziedzinie dla ok 4,5 tys. nauczycieli. - Szkolenia mają cel edukacyjno-informacyjny.
Przeszkoleni nauczyciele otrzymają materiały szkoleniowe i będą mogli nadal korzystać z konsultacji z liderami zmian. Wypracowane podczas szkoleń materiały będą również udostępnione na stronach ministerstwa edukacji. Na ten cel przeznaczamy ponad siedem milionów złotych - powiedział.

Poinformował ponadto, że projektowane zmiany mają wejść w życie we wrześniu 2011 r. w przedszkolach i gimnazjach, a we wrześniu 2012 r. w szkołach podstawowych i ponadgimnazjalnych.

Polska


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | ewaja dnia 29. września 2010
Piękna idea... zespoły, karty, kolejne papiery...nam na pracę z uczniem zabraknie czasu, a szkole pieniędzy...
#2 | Tomek dnia 29. września 2010
Spokojnie, karty nauczyciela nie będzie, 40h dydaktyki ... czas się znajdzie, pieniądze teszzzzzz.
#3 | reszta dnia 30. września 2010
Tomasz jak możesz tak...się nabjać...ładnie to takShock. Ale ale nasza ministerka jest płodna pomysłowo, więc od września znowu jakieś zmany zmian do zmian.

ewaja przecież od paru lat już wiadomo wszystkim, że w pracy w szkole najważniejszy jest...papier
#4 | Tomek dnia 01. października 2010
reszta: Ta, ja od tego roku już jestem na zlecenie a nie etat, stąd pewnie mnie bierze na wisielczy humor :/
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. czerwca 2024 13:04
Proszę o informację z jakich materiałów Państwo korzystacie na zajęciach z doradztwa zawodowego w klasach 7-8?Jeśli oczywiście Państwo uczycie.

15. czerwca 2024 21:40
Tak będzie ale strasznie żal chłopca 😔

15. czerwca 2024 18:21
W trzeciej klasie ten argument odpada.

15. czerwca 2024 18:21
W klasie pierwszej lub drugiej rodzic zawsze może użyć argumentu, że dziecko ma trzy lata na opanowanie podstawy programowej. I będzie miał rację.

15. czerwca 2024 18:19
Nie kopcie się z koniem, przepuśćcie młodego człowieka i zostawcie (ewentualnie) w klasie trzeciej.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png baza narzędzi diagn...
bullet.png program wych - prof.
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png problem z uczniem
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [468]
bullet.png program wych - prof. [451]
bullet.png baza narzędzi di... [30]