ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 24

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Szkoły i fundacje prześciagają się w ofertach zajęć dodatkowych dla uczniów
 


Szkoły i fundacje prześciagają się w ofertach zajęć dodatkowych dla uczniów

Prawie 2,3 mld zł chce wydać UE na zajęcia dodatkowe dla polskich uczniów do 2013 r. Środki można pozyskać na wyrównywanie szans edukacyjnych oraz dodatkowe zajęcia z przedmiotów ścisłych i języków obcych. – Chodzi o to, by zwiększyć kadry inżynierskie i naukowo-techniczne w kraju – mówi Stanisław Krakowski z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.
Od tego roku rusza program skierowany do uczniów z klas I – III. Na zajęcia z logopedą, socjoterapeutą czy psychoedukatorem sejmiki wojewódzkie mają do wydania 623 mln zł. Każda szkoła może liczyć na 30 tys. zł i zdecydować, czy przekaże je fundacji, wyspecjalizowanej firmie, czy swoim nauczycielom.
Od 2007 r. Monika Banek, nauczycielka biologii ze Szkoły Podstawowej nr 28 w Legionowie, za pieniądze z UE prowadzi dodatkowe zajęcia dla najzdolniejszych uczniów. – Mogą przeprowadzać doświadczenia, poszerzać wiedzę i zaprezentować ją na szkolnym festiwalu nauki – opowiada.
Często unijne pieniądze trafiają wprost do nauczycieli. Tak było w gminie Puck, gdzie władze rozpisały konkurs na 800 tys. zł na dodatkowe zajęcia z matematyki i języków obcych. – Wybraliśmy stałych nauczycieli, bo byli tańsi niż szkoła językowa – mówi Małgorzata Makar z urzędu gminy.
Ale o fundusze walczą też z sukcesem fundacje edukacyjne. Federacja Inicjatyw Oświatowych wraz z czterema innymi fundacjami prowadzi projekt „Z małej szkoły w wielki świat”, dzięki któremu w ponad stu szkołach są prowadzone zajęcia matematyczno-przyrodnicze i społeczno-obywatelskie dla uczniów klas I – VI. Szkoły, które zechcą wziąć udział w programie, za darmo są wyposażane w komputery i pomoce multimedialne.

Unijne pieniądze na dokształcanie uczniów dostało nawet Ministerstwo Sprawiedliwości.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | Tomek dnia 01. października 2010
Fajny program, przed wakacjami wytyczne, po wakacjach nieco inne wytyczne, po oddaniu projektu znowu coś pozmieniali i do poprawki, tzn. ulepszenia. Miło jednak, że coś się w temacie dodatkowych zajęć dla uczniów dzieje.
#2 | is dnia 01. października 2010
Tylko tych uczniów jakby zaczynało nam brakować, słyszałam już o obowiązkowej świetlicy od 8.00 do 10. 00(żeby zrealizować karcianą).
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]