ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 16

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,765
bullet.png Najnowszy użytkownik: Karin

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Szkoły specjalne: Jakie nowe zadania czekają nauczycieli w nowym roku szkolnym
 


Szkoły specjalne: Jakie nowe zadania czekają nauczycieli w nowym roku szkolnym

Od września 2012 roku zmiany w udzielaniu pomocy psychologiczno - pedagogicznej i kształceniu specjalnym obejmą również szkoły podstawowe i ponadgimnazjalne.
W zakończonej we wtorek ogólnopolskiej konferencji podsumowującej spotkania konsultacyjno - informacyjne z kadrą zarządzającą i pedagogiczną przedszkoli, szkół i placówek systemu oświaty, wzięło udział 270 osób, nauczycieli i liderów wdrażania zmian w systemie edukacji z ośmiu województw południowej Polski. Podczas dwudniowej konferencji, przedstawiono wnioski i postulaty nauczycieli, dotyczące wdrażania zmian.
"Nauczyciele mają pewne niepokoje związane z wdrożeniem nowego systemu, zastanawiają się jak to będą realizować, ale właśnie spotkania z liderami służą temu, aby rozwiewać wszystkie wątpliwości" - powiedziała PAP Wojdyła, zastępca dyrektora Departamentu Zwiększania Szans Edukacyjnych w Ministerstwie Edukacji Narodowej.
Podczas konferencji w Zakopanem nauczyciele zgłaszali wnioski dotyczące m.in. doskonalenia niektórych obszarów ich pracy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno - terapeutycznych dla uczniów czy planów działań wspierających, o których mowa w nowych przepisach. Nauczyciele zgłaszali również wnioski odnośnie interpretowania nowych przepisów prawa oświatowego.
Według propozycji resortu, każda szkoła będzie miała obowiązek skatalogowania i uwzględnienia w swych działaniach możliwości edukacyjnych wszystkich swoich uczniów. Nauczyciele oraz rodzice ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych, będą spotykać się i analizować jego indywidualne potrzeby oraz przedstawiać zalecenia edukacyjne. Po upływie czasu, który zaplanowany był na udzielenie uczniowi pomoc, nauczyciele z udziałem rodziców podsumują efektywność tej pomocy, i zaplanują dalsze działania.
Jeżeli dyrekcja szkoły uzna, że nauczyciele nie byli w stanie udzielić odpowiedniego wsparcia uczniowi, to do współpracy zostanie włączona poradnia psychologiczno-pedagogiczna, oraz szkoły i palcówki specjalne.
Do wprowadzenia nowych rozwiązań w systemie edukacji przeszkolonych zostało 500 liderów zmian, którzy już spotkali się z ponad 50 tys. nauczycieli. Z informacji przekazywanych podczas konferencji w Zakopanem wynika, że szkolenia będą organizowane z kolejnymi grupami nauczycieli.
Projekt MEN mający na celu wyrównanie szans edukacyjnych o wartości ponad 7 mln zł w 85 proc. sfinansowany jest z funduszy unijnych w ramach programu operacyjnego kapitał ludzki z trzeciego priorytetu pn. wysoka jakość systemu oświaty.(PAP)

Źródło: PAP




Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | Kazimierz dnia 15. grudnia 2010
Projekt MEN mający na celu wyrównanie szans edukacyjnych o wartości ponad 7 mln zł w 85 proc. sfinansowany jest z funduszy unijnych w ramach programu operacyjnego kapitał ludzki z trzeciego priorytetu pn. wysoka jakość systemu oświaty.(PAP)

Unio!!! Nie dawaj już kasy, bo nas zajadą reformami, póki nie skończą się finanse dla tych co je wymyślają, na szkolenia i materiały poglądowe (publikacje o tychże)!!!

Z uzasadnienia do rozporządzenia:
3. Wpływ projektu na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
Rozporządzenie nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

08. grudnia 2025 23:15
Kochani, uczeń z NI (bez opinii,orzeczenia o KS) -plan pracy prowadzących zdalne. Czy jakaś dokumentacja PP?

01. grudnia 2025 23:23
Dziękuję Wam za odpowiedzi❤️. W poradni do której dzwoniłam były one sprzeczne . Nauczyciele stwierdzili, że pismo brzydkie lecz czytelne . Dostosowania z komputerem RP nie uchwaliła.

21. listopada 2025 20:58
Poza tym kryterium powinno być to, czy rzeczywiście jego grafia jest tak zaburzona, że nie można absolutnie odczytać tego co napisał.

21. listopada 2025 20:56
Zgadzam się z Tomaszem. 8 lat pracował w szkole bez komputera, a tu nagle przy egzaminie musi. Rodzice mogą sobie naciskać. To jest decyzja rady pedagogicznej.

19. listopada 2025 22:41
lis - od dawna poradnie już nie wypowiadają się wprost ad. egzaminów; stwierdzają "tylko" czy ma dys-, itp. Więc zapisu być nie musi, ale powinien być wdrożony.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png jakie programy profi...
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum