ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 12

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,746
bullet.png Najnowszy użytkownik: Zuza1108

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Stanowiska związków
 


Stanowiska związków



Solidarność

Komunikat ze spotkania Zespołu Opiniodawczo-Doradczego do Spraw Statusu Zawodowego Nauczycieli

W dniu 15.12.2010 r. odbyło się kolejne spotkanie Zespołu Opiniodawczo-Doradczego do Spraw Statusu Zawodowego Nauczycieli przy Ministrze Edukacji, podczas którego zapoznano się z opiniami przedstawicieli różnych organizacji i ministerstw do przedstawionej na poprzednim spotkaniu prezentacji min. Hall. Strona związkowa odrzuciła prawie wszystkie pomysły przedstawione przez ministerstwo, wytykając niekonsekwencje propozycji i bardzo dużą i niebezpieczną dla polskiej oświaty decentralizację, która może doprowadzić do deregulacji systemu i obniżenia jakości nauczania polskiej młodzieży. Strony spotkania pozostały na swoich wcześniej przedstawionych stanowiskach i nie wniosły nowych rozwiązań. W związku z taką sytuacją ministerstwo złożyło wniosek o przedłużenie prac zespołu do 30.06.2011 r. Strona samorządowa poinformowała, że swoje stanowisko do propozycji MEN przedstawi w drugiej połowie stycznia 2011 r.

ZNP


Stanowisko ZG ZNP z dnia 14 grudnia 2010 r. w sprawie statusu zawodowego nauczycieli

Zarząd Główny Związku Nauczycielstwa Polskiego stwierdza, że propozycje Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczące zmian statusu zawodowego nauczycieli są nie do przyjęcia przez środowisko nauczycielskie. Proponowana głęboka decentralizacja w zakresie czasu pracy nauczycieli, wynagrodzeń, zatrudniania, awansu zawodowego doprowadzi do destabilizacji zawodu i osłabi jego prestiż.

ZNP zdecydowanie sprzeciwia się:

* objęciu Kartą Nauczyciela tylko tzw. nauczycieli "tablicowych",
* określaniu pensum dydaktycznego na poziomie szkoły,
* określaniu czasu pracy i urlopu dla nauczycieli innych niż "tablicowi" na poziomie lokalnym,
* włączeniu do systemu wynagrodzeń funduszu świadczeń socjalnych, dodatku wiejskiego i mieszkaniowego oraz środków przeznaczonych na urlopy dla poratowania zdrowia,
* dalszej decentralizacji systemu wynagradzania nauczycieli,
* zmianie zasad zatrudniania nauczycieli,
* zwiększeniu pensum dydaktycznego między innymi poprzez ustawowe określenie rocznej minimalnej liczby godzin dla nauczycieli "tablicowych",
* przedstawionej koncepcji uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

Związek Nauczycielstwa Polskiego jest gotowy do dalszych prac nad zmianami pragmatyki zawodowej nauczycieli, które przyczynią się do rzeczywistego wzmocnienia pozycji i autorytetu nauczyciela, w ramach powołanych przez Ministra Edukacji Narodowej zespołów: ds. statusu zawodowego nauczycieli, ds. warunków i czasu pracy nauczycieli oraz ds. struktury wynagrodzeń nauczycieli.

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | timon dnia 19. grudnia 2010
No cóż- jakby trochę powiało optymizmem. Żeby tylko nie doszło do porozumienia naszym kosztem- na zasadzie : wybieramy mniejsze zło.
#2 | is dnia 20. grudnia 2010
trochę mi ulżyło...
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

03. listopada 2025 12:00
w szkole zatrudniony jest pedagog szkolny i pedagog specjalny, dyr każe pedagogowi realizować w ramach pensum 5 godzin rewalidacji, pedagog specjalny nie ma rewalidacji. Czy tak można?

29. października 2025 11:01
Jak rozumiec sytuację kryzysową na E8? Uczeń przewlekle chory, nie można wydłużyć czasu na egzaminie na podstawie zaświadczenia .Czy pogorszenie się stanu zdrowia to sytuacja kryz

22. października 2025 22:31
Organ tnie koszty, jak może.

22. października 2025 18:14
Jak z Dyrekcją rozmawiać? Mówię jej, że to absurd, zaprzeczenie idei ścieżki. Ona twierdzi, że organ prowadzący pozwala na takie rozwiązanie. ..

20. października 2025 22:45
Dyrekcją się myli Smile

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
bullet.png szkolenia l-learning
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum