ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 12

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,767
bullet.png Najnowszy użytkownik: spustelnik

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Z bloga Pani Minister
 


Z bloga Pani Minister


19-12-2010
Jak doceniać nauczycieli?
Ostatnio w mediach pojawiła się znowu dyskusja o Karcie Nauczyciela. Chciałabym, żeby to był dokument z którym nauczyciele czują się dobrze i który daje możliwość jak najlepszego motywowania ich do wyróżniającej się pracy. Natomiast od czasu jak tu poinformowałam, że ruszyły prace Zespołu zajmującego się Kartą, bardzo niewiele się w tej sprawie zmieniło. Zespół spotyka się i próbuje dojść do porozumienia. Ja na to porozumienie czekam.

Często, również za pośrednictwem tej strony, dostaję listy od nauczycieli którzy chcieliby czuć się bardziej doceniani w swojej pracy, którzy martwią się o publiczny wizerunek swojego zawodu. Skarżą się na różne zapisy Karty nauczyciele i dyrektorzy szkół, samorządowcy i związkowcy. Dlatego proszę Zespół o dobre pomysły i szukanie zgody. Tymczasem łatwo się narzeka, zaś konstruktywnie proponuje trudno. Każdy, nawet drobny, pojawiający się na forum Zespołu pomysł jest gruntownie krytykowany. Ostatnio prosiłam o nie powtarzanie już uwag krytycznych, tylko jedynie proponowanie lepszych pomysłów. Zobaczymy co to przyniesie.

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | Tomek dnia 26. grudnia 2010
Czytaj - wybieramy mniejsze zło.
Reformy, nowe zapisy. Problem jest z egzekwowaniem i sensownym wdrążaniem tego co już jest. Zmiany prawa nie załatwią sprawy jeśli problem jest na etapie wdrążenia.

Zadanie dla Ministerstwa: Co zrobić, aby to co wymyślimy na papierze miało "ręce i nogi", tj. służyło dobrze W PRAKTYCE?

PS. Nowa karta ma promować najlepszych. Najlepszych jest garstka, większość to przeciętni pedagodzy, garstka jest też złych. Z założenia nowa karta chce zabrać tym przeciętnym (większości) i dać najlepszym (mniejszości). Przy cichym założeniu, że po takim manewrze Ci przeciętni będą chcieli być najlepsi. Moim zdaniem jest to błędne założenie! - będą chcieli, ale dostawać kasy tyle co Ci najlepsi.

Już teraz istnieje sporo mechanizmów do promowania najlepszych nauczycieli (choćby dodatek motywacyjny, nagrody dyrekcji, organu, itd.) - ale te są często wykorzystywane w praktyce, delikatnie mówiąc, nieefektywnie.
Szykuje się kolejne "zbieranie papierków" :/
#2 | biedroneczka dnia 27. grudnia 2010
Zgadzam się z Tomkiem - system motywowania n-li jest, tylko źle wykorzystywany. Przykładowo u mnie: kasy na nagrody mało, toteż wiadomo, że ów nagrodę dostaję się raz na 2-3 lata. Nagroda "przysługuje", tzn. n-l, niezależnie od zaangażowania wie, ze jak 2 lata nagrody nie dostał, to w tym ją otrzyma, bo mu "przysługuje". Wniosek (mimo świadomości, że właśnie tak to działa): nie ma znaczenia to, co robię! ew. motywacyjny, którego wysokość mnie demotywuje, bo wcześniej robiłam dodatkowe te rzeczy dla satysfakcji (tak zwyczajnie!), a teraz zastanawiam się czy ta moja praca jest tak niewiele warta... Podsumowując: wiedza dyrektorów dot. zarządzania ludźmi, motywowania, "sterowania" nagrodą jest hmmm...niska...

Co do pomysłów pani minister, aby wesprzeć n-li, błagam, niech ta pani już nam nie pomaga...!!!
#3 | lanelka dnia 27. grudnia 2010
Ja ze swojego podwórka wiem, że nagrody dostają Ci, którzy niewiele robią ale za to mają dobre układy z dyrekcją. Wiele załatwiają przy papierosie, przy kawie. Gdy dyrektor ma "gumowe" ucho to swoich ulubieńców musi docenić. Pozostali naprawdę dużo robią, ale tego nie widać w systemie motywacyjnym. I jak tu zdaniem naszej minister dać najlepszym, kto będzie o tym decydować? Wiadomo kto. I potem nauczyciel widząc taką niesprawiedliwość ma po prostu dosyć. I też nie chce mu się nic więcej robić. I nie dziwię się! U mnie są takie osoby, które dostały za to samo działanie przez 3 lata nagrodę. To jest promowanie najlepszychSad
#4 | biedroneczka dnia 29. grudnia 2010
U nas akurat odwrotnie (znaczy w bibliotece chętniej). Tak cy inaczej dzieci chętnie spędziłyby wakacje w szkole. Dotąd jednak robiły to w ramach półkolonii, za prowadzenie których dostawano wynagrodzenie... oszczędności... Sad
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

08. grudnia 2025 23:15
Kochani, uczeń z NI (bez opinii,orzeczenia o KS) -plan pracy prowadzących zdalne. Czy jakaś dokumentacja PP?

01. grudnia 2025 23:23
Dziękuję Wam za odpowiedzi❤️. W poradni do której dzwoniłam były one sprzeczne . Nauczyciele stwierdzili, że pismo brzydkie lecz czytelne . Dostosowania z komputerem RP nie uchwaliła.

21. listopada 2025 20:58
Poza tym kryterium powinno być to, czy rzeczywiście jego grafia jest tak zaburzona, że nie można absolutnie odczytać tego co napisał.

21. listopada 2025 20:56
Zgadzam się z Tomaszem. 8 lat pracował w szkole bez komputera, a tu nagle przy egzaminie musi. Rodzice mogą sobie naciskać. To jest decyzja rady pedagogicznej.

19. listopada 2025 22:41
lis - od dawna poradnie już nie wypowiadają się wprost ad. egzaminów; stwierdzają "tylko" czy ma dys-, itp. Więc zapisu być nie musi, ale powinien być wdrożony.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png jakie programy profi...
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum