ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 7

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,071
bullet.png Najnowszy użytkownik: mwlekly

Ostatnie komentarze
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
bullet.png Im niższy indeks ty...
bullet.png Proszę o podpowied...
 
Edukacyjna wartość dodana
 


Jak uczą w gimnazjach ?

Na stronie www.scholaris.pl Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała obliczenia tzw. Edukacyjnej Wartości Dodanej. Chodzi tu o określenie jak uczeń rozwinął się podczas pobytu w gimnazjum. Podstawową „miarą” jest porównanie wyników uczniów ze sprawdzianu pisanego na zakończenie szkoły podstawowej z wynikiem, jaki uzyskał po trzech latach nauki w gimnazjum.
Na ich podstawie CKE przydzieliła polskie gimnazja do pięciu kategorii:
szkoły neutralne - przyjmują średnich uczniów i takich wypuszczają,
szkoły sukcesu - trafiają do nich dobrzy uczniowie i ich potencjał nie zostaje zmarnowany,
szkoły wspierające - przyjmują słabych uczniów i wypuszczają ich z lepszymi wynikami,
szkoły wymagające pomocy - przyjmują i wypuszczają słabych uczniów,
szkoły zmarnowanych szans - przyjmują dobrych uczniów i marnują ich potencjał.

Na 72 przebadane krakowskie gimnazja 31 to szkoły sukcesu. Cztery gimnazja zostały zakwalifikowane do kategorii szkół niewykorzystanych możliwości, siedem do szkół wymagających pomocy. 30 to tzw. szkoły neutralne. W Krakowie nie ma ani jednej szkoły wspierającej, czyli takiej, która po trzech latach nauki wypuściła słabych wcześniej uczniów z dobrymi wynikami.
Zdaniem szefa CKE Krzysztofa Konarzewskiego nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ w dużych miastach trwa wyścig szczurów i szkoły biją się o dobrych uczniów, by ci pracowali na ich wyniki w rankingach. Słabsze dzieci z rejonu, które muszą przyjąć, traktowane są jako zło konieczne, nikomu nie chce się z nimi pracować, bo to nie przynosi spektakularnych efektów.

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | Kazimierz dnia 09. lipca 2009
O wiele lepiej jest w małych ośrodkach, gdzie "parcie na sukces" ( P O Z O R N Y !!!!!! ) nie jest tak duże.
#2 | is dnia 09. lipca 2009
Już samo określenie Edukacyjna Wartość Dodana najlepiej określa cały problem. Kojarzy mi się to z jakimś bilansem, suchymi zestawieniami. W dodatku ten ranking to przecież jakaś średnia , bo co to znaczy,że" w Krakowie nie ma ani jednej szkoły wspierającej", takie stwierdzenie krzywdzi na pewno tych, którzy doprowadzili do tego,że poszczególni uczniowie poprawili swoje wyniki, a ze średnia wyszła gorzej, to już inna sprawa.
#3 | Kazimierz dnia 09. lipca 2009
Ano tak to jest ze statystyką. Koń ma cztery nogi, człowiek dwie, to średnio mają po trzy.
#4 | krakowianka dnia 10. lipca 2009
czy w tym opracowaniu podane są konkretne gimnazja? Które gimnazjum jest np "szkołą sukcesu"?
#5 | Kazimierz dnia 10. lipca 2009
Według moich informacji nie ma w Krakowie takich gimnazjów ( w mniejszych ośrodkach i owszem ). Tzn., ewentualnie jak dostaną dobrych uczniów, to i dobrych wypuszczają. Cała "sztuka" polega na tym, żeby dostać słabych, a wypuścić lepszych.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

14. kwietnia 2024 11:11
Tak, u mnie też kroją etaty specjalistów.

11. kwietnia 2024 08:58
w Olsztynie bardzo

11. kwietnia 2024 08:58
Cześć. Czy w waszych szkołach też są okrajane godziny specjalistów?

11. kwietnia 2024 07:22
Ja i tak się dziwię, że nie każą łączyć klas w jedną wielką klasę i prowadzić zajęć na sali gimnastycznej Wink

09. kwietnia 2024 06:55
Ja to bym 1go skarbnika na 2 gminy. Po pół etatu. To dopiero byłyby oszczędności

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png specjaliści od 1 wr...
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png awans pedagoga
bullet.png pedagog szkolny i sp...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum