ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 7

bullet.png Użytkowników online: 2
Anna-2020, elutka11

bullet.png Łącznie użytkowników: 27,293
bullet.png Najnowszy użytkownik: anna_rembacz-burniak

Ostatnie komentarze
bullet.png Zgadza się. Dodam j...
bullet.png jestem wspomagający...
bullet.png Witam! Po raz pierws...
bullet.png Bardzo trafne spostr...
bullet.png Po prostu brak słó...
bullet.png I Nowak też:)
bullet.png Nooo nieeee, dają i...
bullet.png No, jak widać:) A j...
bullet.png 500+ zostało wliczo...
bullet.png Tradycyjnie...niszow...
 
Edukacyjna wartość dodana
 


Jak uczą w gimnazjach ?

Na stronie www.scholaris.pl Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała obliczenia tzw. Edukacyjnej Wartości Dodanej. Chodzi tu o określenie jak uczeń rozwinął się podczas pobytu w gimnazjum. Podstawową „miarą” jest porównanie wyników uczniów ze sprawdzianu pisanego na zakończenie szkoły podstawowej z wynikiem, jaki uzyskał po trzech latach nauki w gimnazjum.
Na ich podstawie CKE przydzieliła polskie gimnazja do pięciu kategorii:
szkoły neutralne - przyjmują średnich uczniów i takich wypuszczają,
szkoły sukcesu - trafiają do nich dobrzy uczniowie i ich potencjał nie zostaje zmarnowany,
szkoły wspierające - przyjmują słabych uczniów i wypuszczają ich z lepszymi wynikami,
szkoły wymagające pomocy - przyjmują i wypuszczają słabych uczniów,
szkoły zmarnowanych szans - przyjmują dobrych uczniów i marnują ich potencjał.

Na 72 przebadane krakowskie gimnazja 31 to szkoły sukcesu. Cztery gimnazja zostały zakwalifikowane do kategorii szkół niewykorzystanych możliwości, siedem do szkół wymagających pomocy. 30 to tzw. szkoły neutralne. W Krakowie nie ma ani jednej szkoły wspierającej, czyli takiej, która po trzech latach nauki wypuściła słabych wcześniej uczniów z dobrymi wynikami.
Zdaniem szefa CKE Krzysztofa Konarzewskiego nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ w dużych miastach trwa wyścig szczurów i szkoły biją się o dobrych uczniów, by ci pracowali na ich wyniki w rankingach. Słabsze dzieci z rejonu, które muszą przyjąć, traktowane są jako zło konieczne, nikomu nie chce się z nimi pracować, bo to nie przynosi spektakularnych efektów.

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | Kazimierz dnia 09. lipiec 2009
O wiele lepiej jest w małych ośrodkach, gdzie "parcie na sukces" ( P O Z O R N Y !!!!!! ) nie jest tak duże.
#2 | is dnia 09. lipiec 2009
Już samo określenie Edukacyjna Wartość Dodana najlepiej określa cały problem. Kojarzy mi się to z jakimś bilansem, suchymi zestawieniami. W dodatku ten ranking to przecież jakaś średnia , bo co to znaczy,że" w Krakowie nie ma ani jednej szkoły wspierającej", takie stwierdzenie krzywdzi na pewno tych, którzy doprowadzili do tego,że poszczególni uczniowie poprawili swoje wyniki, a ze średnia wyszła gorzej, to już inna sprawa.
#3 | Kazimierz dnia 09. lipiec 2009
Ano tak to jest ze statystyką. Koń ma cztery nogi, człowiek dwie, to średnio mają po trzy.
#4 | krakowianka dnia 10. lipiec 2009
czy w tym opracowaniu podane są konkretne gimnazja? Które gimnazjum jest np "szkołą sukcesu"?
#5 | Kazimierz dnia 10. lipiec 2009
Według moich informacji nie ma w Krakowie takich gimnazjów ( w mniejszych ośrodkach i owszem ). Tzn., ewentualnie jak dostaną dobrych uczniów, to i dobrych wypuszczają. Cała "sztuka" polega na tym, żeby dostać słabych, a wypuścić lepszych.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

25. wrzesień 2020 22:50
Czy nauczyciel wspolorganizujacy,
który nie ma wczesnoszkolnej może uczyć dziecko w klasie 1 zajęć indywidualnie lub do 5 w grupie?

25. wrzesień 2020 10:26
Drodzy koleżanki i koledzy, sytuacja się wyjaśniła. Oczywiście zgodnie ze stanem mojej wiedzy. Oczywiście , że specyficzne trudności "idą" za uczniem, a pomoc może raz być koniecz

24. wrzesień 2020 22:15
Wzajemnie Smile

24. wrzesień 2020 22:05
Tymczasem życzę spokojnej nocy Smile

24. wrzesień 2020 22:02
Chętnie się jeszcze w tej kwestii wypowiem, ale faktycznie lepiej na forum. Tu się trzeba strasznie gimnastykować Wink

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zwolnienie z nauki d...
bullet.png dziennik
bullet.png nowy IPE-T?
bullet.png Internet, facebook, ...
bullet.png ewaluacja programu p...
Najciekawsze tematy
bullet.png dziennik [701]
bullet.png nowy IPE-T? [443]
bullet.png wymiar czasu peda... [418]
bullet.png zwolnienie z nauk... [171]
bullet.png zajęcia (nie)spe... [138]