ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 19

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,482
bullet.png Najnowszy użytkownik: Izolda1977

Ostatnie komentarze
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
bullet.png :(
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
 
Edukacyjna wartość dodana
 


Jak uczą w gimnazjach ?

Na stronie www.scholaris.pl Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała obliczenia tzw. Edukacyjnej Wartości Dodanej. Chodzi tu o określenie jak uczeń rozwinął się podczas pobytu w gimnazjum. Podstawową „miarą” jest porównanie wyników uczniów ze sprawdzianu pisanego na zakończenie szkoły podstawowej z wynikiem, jaki uzyskał po trzech latach nauki w gimnazjum.
Na ich podstawie CKE przydzieliła polskie gimnazja do pięciu kategorii:
szkoły neutralne - przyjmują średnich uczniów i takich wypuszczają,
szkoły sukcesu - trafiają do nich dobrzy uczniowie i ich potencjał nie zostaje zmarnowany,
szkoły wspierające - przyjmują słabych uczniów i wypuszczają ich z lepszymi wynikami,
szkoły wymagające pomocy - przyjmują i wypuszczają słabych uczniów,
szkoły zmarnowanych szans - przyjmują dobrych uczniów i marnują ich potencjał.

Na 72 przebadane krakowskie gimnazja 31 to szkoły sukcesu. Cztery gimnazja zostały zakwalifikowane do kategorii szkół niewykorzystanych możliwości, siedem do szkół wymagających pomocy. 30 to tzw. szkoły neutralne. W Krakowie nie ma ani jednej szkoły wspierającej, czyli takiej, która po trzech latach nauki wypuściła słabych wcześniej uczniów z dobrymi wynikami.
Zdaniem szefa CKE Krzysztofa Konarzewskiego nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ w dużych miastach trwa wyścig szczurów i szkoły biją się o dobrych uczniów, by ci pracowali na ich wyniki w rankingach. Słabsze dzieci z rejonu, które muszą przyjąć, traktowane są jako zło konieczne, nikomu nie chce się z nimi pracować, bo to nie przynosi spektakularnych efektów.

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | Kazimierz dnia 09. lipca 2009
O wiele lepiej jest w małych ośrodkach, gdzie "parcie na sukces" ( P O Z O R N Y !!!!!! ) nie jest tak duże.
#2 | is dnia 09. lipca 2009
Już samo określenie Edukacyjna Wartość Dodana najlepiej określa cały problem. Kojarzy mi się to z jakimś bilansem, suchymi zestawieniami. W dodatku ten ranking to przecież jakaś średnia , bo co to znaczy,że" w Krakowie nie ma ani jednej szkoły wspierającej", takie stwierdzenie krzywdzi na pewno tych, którzy doprowadzili do tego,że poszczególni uczniowie poprawili swoje wyniki, a ze średnia wyszła gorzej, to już inna sprawa.
#3 | Kazimierz dnia 09. lipca 2009
Ano tak to jest ze statystyką. Koń ma cztery nogi, człowiek dwie, to średnio mają po trzy.
#4 | krakowianka dnia 10. lipca 2009
czy w tym opracowaniu podane są konkretne gimnazja? Które gimnazjum jest np "szkołą sukcesu"?
#5 | Kazimierz dnia 10. lipca 2009
Według moich informacji nie ma w Krakowie takich gimnazjów ( w mniejszych ośrodkach i owszem ). Tzn., ewentualnie jak dostaną dobrych uczniów, to i dobrych wypuszczają. Cała "sztuka" polega na tym, żeby dostać słabych, a wypuścić lepszych.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

20. grudnia 2024 10:25
Czy orientujecie się od kiedy będzie obowiązywał zakaz posyłania specjalistów na zastępstwa w godzinach pracy?

20. grudnia 2024 10:22
Moim zdaniem nowe orzeczenie to nowy IPET.

19. grudnia 2024 12:53
Mam ucznia z orzeczeniem o spectrum autyzmu, od paru miesięcy nie chodzi do szkoły. Pojawiło się nowe orzeczenie o zagrożeniu niedostosowaniem i spektrum. Czy mamy nowy IPET, czy wystarczy aneks

13. grudnia 2024 17:47
Można, jestem pedagogiem i wychowawcą. Pierwszy zespół dostałam w zastępstwie, na chwilę i tak już od 13 lat pełnię z kolejnymi zespołami tą funkcję.

13. grudnia 2024 15:01
Można, ale nie jest to szczęśliwe rozwiązanie.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png egzamin ósmoklasist...
bullet.png hospitacja pedagoga
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png pedagog szkolny i sp...
bullet.png nowy IPE-T?
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum