ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 13

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,703
bullet.png Najnowszy użytkownik: annakk

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Albo Karta nauczyciela, albo likwidacja szkoły
 


Albo Karta nauczyciela, albo likwidacja szkoły

Wczoraj prezes Związku Nauczycielstwa Polskiego Sławomir Broniarz spotkał się z premierem Donaldem Tuskiem. Związkowcy chcą zablokować możliwość przekazywania samorządowych szkół i przedszkoli stowarzyszeniom, fundacjom i związkom wyznaniowym. Przewiduje to projekt nowelizacji ustawy o systemie oświaty, którym jutro zajmie się Komitet Stały Rady Ministrów.
Związki obawiają się, że osoby, które przejmą szkoły, będą zatrudniać nauczycieli na niekorzystnych warunkach – z pominięciem karty. Martwi ich też, że będą musieli pracować dłużej niż 18 godzin pensum i nie będą mieli prawa do 78-dniowego urlopu wypoczynkowego.
– Premier zdania w tym zakresie nie zmienił. Ale zapewnił nas, że sposób przekazywania szkół stowarzyszeniom będzie z nami konsultowany – mówił po spotkaniu Sławomir Broniarz. Dodał, że premier nie jest też zwolennikiem, aby za wszelką cenę nowelizacja ustawy była uchwalana w ekspresowym tempie, do końca wakacji.
To już druga próba ZNP zablokowania możliwości przekazywania przez gminy szkół stowarzyszeniom. Rząd w 2008 r. chciał wprowadzić takie rozwiązanie. Wtedy z obawy przed prezydenckim wetem ustalono ostatecznie, że można przekazywać tylko małe szkoły, w których uczy się do 70 uczniów.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

i jeszcze

Premier spotkał się z przedstawicielami ZNP, jakie żądania usłyszał?




Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [181]