ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 18

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
List prezesa ZNP Sławomira Broniarza do pracowników oświaty z okazji zakończenia roku szkolnego 2010/2011
 


List prezesa ZNP Sławomira Broniarza do pracowników oświaty z okazji zakończenia roku szkolnego 2010/2011

Szanowni Państwo,

pragnę Wam podziękować za rok wytężonej pracy pedagogicznej i wychowawczej w szkołach, przedszkolach i placówkach oświatowych. Pracy trudnej, wymagającej poświęcenia i pasji, twórczego podejścia do problemów uczniów i uczennic, polegającej także na wdrażaniu kolejnych zmian w oświacie, których w mijającym roku nie brakowało.
Zakończenie roku szkolnego jest również dobrą okazją do podsumowań, co też pozwolę sobie - w krótkich słowach – uczynić, zwracając uwagę na najważniejsze wydarzenia ostatnich dziesięciu miesięcy.
1 września rok szkolny 2010/2011 dla nauczycieli i nauczycielek rozpoczął się 7-procentowym wzrostem wynagrodzeń. Tak będzie także 1 września 2011 roku, bowiem Związek Nauczycielstwa Polskiego od kilku lat skutecznie negocjuje podwyżki.
Po raz kolejny udało się nam wynegocjować wzrost wynagrodzeń pomimo trudnej sytuacji gospodarczej kraju i zamrożenia płac w sferze budżetowej. Zapewniam, że dołożymy wszelkich starań, by utrzymać wzrost wynagrodzeń w kolejnych latach. Ale przed nami jest także inne, niezmiernie ważne wyzwanie: zachowanie statusu zawodowego nauczycieli i nauczycielek.
W ostatnich miesiącach Związek Nauczycielstwa Polskiego intensywnie występował przeciw planom likwidacji Karty Nauczyciela oraz komercjalizacji i prywatyzacji publicznej oświaty, m.in. w ramach akcji „Czerwona kartka dla MEN”. Przypomnę, że w projekcie nowelizacji ustawy o systemie oświaty autorstwa MEN znalazł się bardzo groźny zapis, mówiący o „zlecaniu realizacji zadań oświatowych”, w wyniku którego samorządy będą mogły przekazywać prowadzone przez siebie placówki oświatowe fundacjom, stowarzyszeniom i związkom wyznaniowym. Jednak w szkołach prowadzonych przez inny niż samorząd podmiot, warunki zatrudnienia są na ogół gorsze, a płace niższe.
W wyniku naszych działań premier Donald Tusk na spotkaniu z Prezydium ZG ZNP w maju br. zadeklarował, że rząd nie będzie w szybkim tempie pracował nad nowelizacją ustawy oświatowej.
Z pełną świadomością tego, co może się wydarzyć po jesiennych wyborach parlamentarnych mogę powiedzieć, że na razie udało się odsunąć w czasie groźbę pogorszenia warunków pracy i płacy nauczycieli i nauczycielek zatrudnionych dotychczas w placówkach samorządowych. Nie oznacza to jednak, że nie nadejdzie dla nas chwila próby, kiedy - tak jak hiszpańska młodzież protestująca na Placu Puerta del Sol w Madrycie – będziemy skandowali „Nie jesteśmy towarem w rękach polityków!”, broniąc publicznej, samorządowej oświaty.
Jak już wielokrotnie podkreślaliśmy, publiczna edukacja jest i powinna być podstawą naszego sytemu oświatowego. Będziemy jej bronić, uświadamiając opinii publicznej, a przede wszystkim rodzicom, zagrożenia związane ze zlecaniem zadań oświatowych organizacjom pozarządowym lub innym podmiotom oraz sprowadzaniem działalności szkół i placówek do roli instytucji usługowych.
Na zakończenie pragnę podziękować także pracownikom szkolnej administracji i obsługi za ich pracę oraz dbałość nie tylko o sprawne funkcjonowanie szkoły, ale przede wszystkim za troskę o uczniów i uczennice!

Wszystkim Pracownikom oświaty,

Nauczycielom i Nauczycielkom

oraz Uczniom i Uczennicom

życzę długiego i udanego wypoczynku!

Sławomir Broniarz /-/

Prezes ZNP



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [181]