ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 2

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,655
bullet.png Najnowszy użytkownik: martamlo

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Raz tak, raz siak
 


Raz tak, raz siak


W Krakowie uznali, że niepełnosprawnym uczniom lepiej będzie w szkołach specjalnych niż w klasach integracyjnych z rówieśnikami. Psychologowie: To niebezpieczne!
- Chcemy pokazać szkołę specjalną jako miejsce dobrej edukacji dla dzieci z dysfunkcjami. Klasa integracyjna nie zawsze jest dobrym wyborem. Obserwujemy, że po dwóch, trzech latach niepowodzeń dzieci i tak idą do szkoły specjalnej - przekonuje Anna Okońska-Walkowicz, wiceprezydent Krakowa odpowiedzialna za oświatę.
Jej zdaniem nauczanie integracyjne (czyli szkoły i klasy, w których razem uczą się dzieci niepełnosprawne i w pełni sprawne) nie spełniło zadań. A poza tym zmieniły się przepisy. Np. ADHD nie jest zaliczane do niepełnosprawności, więc dzieci, które kwalifikują się do klas integracyjnych, będzie mniej i trzeba te szkoły wygaszać. - Mamy miejsca w dobrych szkołach specjalnych, które gwarantują przygotowanie do życia. Tymczasem nieraz dzieci z powodu próżności rodziców trafiają do szkół, w których sobie nie radzą - twierdzi wiceprezydent Krakowa. Dodaje, że to także opinia tych, którzy pracują z dziećmi niepełnosprawnymi.

Źródło: Gazeta Wyborcza

http://wyborcza.pl/1,75478,12402107,Krakow_zaprasza_do_szkol_specjalnych.html



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | Tomek dnia 02. września 2012
Wiceprezydent odpowiedzialna za oświatę ale zagadnienie zna "po łebkach". Każdy przypadek jest inny i takie odgórne sterowanie może być niebezpieczne (ale rozumiem, że pomysł zapewne wziął się z chęci pomocy dzieciom, rodzicom, nauczycielom i ... oszczędności).
#2 | Kazimierz dnia 02. września 2012
Tomaszu, jak wiesz w oświacie najpierw się szuka oszczędności,a potem pokrętnego ich tłumaczenia - najlepiej dobrem dziecka.
Słynne już twierdzenie jakoby liczne badania wskazywały, że liczebność klas nie ma żadnego wpływu na poziom nauczania i na osiągnięcia uczniów, jest tego najlepszym przykładem.
Można też przypomnieć, jak to wszyscy pracownicy świetlicy musieli mieć koniecznie ukończoną pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą, a jak się okazało, ze zamiast zatrudniać dodatkowo pracowników do świetlicy, taniej będzie wykorzystać nauczycieli w ramach karcianych, to już to wykształcenie okazało się zbędne. Itd., itp.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

02. lipca 2025 21:09
Czy to Wasza prośba o wgląd w sytuację rodziny, czy to odpowiedź na monit sądu......

02. lipca 2025 21:08
To zależy w jakiej sprawie, to pismo, z czyjej inicjatywy itd.

02. lipca 2025 17:18
Witam. Jakie informacje o dziecku w szkole powinny być zawarte w piśmie do sądu. Jak wygląda szablonowo takie pismo?

16. czerwca 2025 07:52
zajęcia - 45 min

13. czerwca 2025 21:39
Ile wynosi etat terapeuty pedagogicznego? Praca 45 min czy 60 min?

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zastępstwa realizow...
bullet.png awans pedagoga
bullet.png nauczanie indywidualne
bullet.png dzieco w kl.3 pisze ...
bullet.png poszukuję pracy - s...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum