ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 15

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,748
bullet.png Najnowszy użytkownik: asiamossakowska

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Raz tak, raz siak
 


Raz tak, raz siak


W Krakowie uznali, że niepełnosprawnym uczniom lepiej będzie w szkołach specjalnych niż w klasach integracyjnych z rówieśnikami. Psychologowie: To niebezpieczne!
- Chcemy pokazać szkołę specjalną jako miejsce dobrej edukacji dla dzieci z dysfunkcjami. Klasa integracyjna nie zawsze jest dobrym wyborem. Obserwujemy, że po dwóch, trzech latach niepowodzeń dzieci i tak idą do szkoły specjalnej - przekonuje Anna Okońska-Walkowicz, wiceprezydent Krakowa odpowiedzialna za oświatę.
Jej zdaniem nauczanie integracyjne (czyli szkoły i klasy, w których razem uczą się dzieci niepełnosprawne i w pełni sprawne) nie spełniło zadań. A poza tym zmieniły się przepisy. Np. ADHD nie jest zaliczane do niepełnosprawności, więc dzieci, które kwalifikują się do klas integracyjnych, będzie mniej i trzeba te szkoły wygaszać. - Mamy miejsca w dobrych szkołach specjalnych, które gwarantują przygotowanie do życia. Tymczasem nieraz dzieci z powodu próżności rodziców trafiają do szkół, w których sobie nie radzą - twierdzi wiceprezydent Krakowa. Dodaje, że to także opinia tych, którzy pracują z dziećmi niepełnosprawnymi.

Źródło: Gazeta Wyborcza

http://wyborcza.pl/1,75478,12402107,Krakow_zaprasza_do_szkol_specjalnych.html



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | Tomek dnia 02. września 2012
Wiceprezydent odpowiedzialna za oświatę ale zagadnienie zna "po łebkach". Każdy przypadek jest inny i takie odgórne sterowanie może być niebezpieczne (ale rozumiem, że pomysł zapewne wziął się z chęci pomocy dzieciom, rodzicom, nauczycielom i ... oszczędności).
#2 | Kazimierz dnia 02. września 2012
Tomaszu, jak wiesz w oświacie najpierw się szuka oszczędności,a potem pokrętnego ich tłumaczenia - najlepiej dobrem dziecka.
Słynne już twierdzenie jakoby liczne badania wskazywały, że liczebność klas nie ma żadnego wpływu na poziom nauczania i na osiągnięcia uczniów, jest tego najlepszym przykładem.
Można też przypomnieć, jak to wszyscy pracownicy świetlicy musieli mieć koniecznie ukończoną pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą, a jak się okazało, ze zamiast zatrudniać dodatkowo pracowników do świetlicy, taniej będzie wykorzystać nauczycieli w ramach karcianych, to już to wykształcenie okazało się zbędne. Itd., itp.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

03. listopada 2025 12:00
w szkole zatrudniony jest pedagog szkolny i pedagog specjalny, dyr każe pedagogowi realizować w ramach pensum 5 godzin rewalidacji, pedagog specjalny nie ma rewalidacji. Czy tak można?

29. października 2025 11:01
Jak rozumiec sytuację kryzysową na E8? Uczeń przewlekle chory, nie można wydłużyć czasu na egzaminie na podstawie zaświadczenia .Czy pogorszenie się stanu zdrowia to sytuacja kryz

22. października 2025 22:31
Organ tnie koszty, jak może.

22. października 2025 18:14
Jak z Dyrekcją rozmawiać? Mówię jej, że to absurd, zaprzeczenie idei ścieżki. Ona twierdzi, że organ prowadzący pozwala na takie rozwiązanie. ..

20. października 2025 22:45
Dyrekcją się myli Smile

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
bullet.png szkolenia l-learning
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum