ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 5

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,755
bullet.png Najnowszy użytkownik: ewagra33@

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Zmiany w nadzorze pedagogicznym
 


Zmiany w nadzorze pedagogicznym

MEN kończy prace nad projektem zmian w nadzorze pedagogicznym. Kuratoria najprawdopodobniej pozostaną, jednak ich rola zostanie ograniczona.
Choć prace nad projektem jeszcze trwają, wiadomo, że kuratoria przejdą gruntowną przebudowę i utracą większość obecnych kompetencji. Według Domiceli Kopaczewskiej (PO), szefowej podkomisji zajmującej się zmianami przygotowanymi przez MEN, kompetencje kuratoriów zostaną zrewolucjonizowane.
Wizytatorzy nie będą już mogli brać udziału w posiedzeniach komisji decydujących o awansie, kuratoria stracą prawo do organizacji konkursów przedmiotowych, przetargów, czy też projektów finansowanych z UE. – Chcemy też przenieść obowiązek szkoleń, w tym również dyrektorów, z zakresu zarządzania szkołą, do ośrodków doskonalenia nauczycieli – wylicza Kopaczewska. Główną zmianą będzie jednak napisanie od nowa uprawnień wizytatorów. Przestaną oni wspomagać nauczycieli w codziennej pracy, doradzać, wspierać. Ich rola ograniczy się jedynie do zadań kontrolnych.
Pomysły MEN i PO krytykują zarówno związkowcy, ja i opozycja. – Przecież wspomaganie pracy szkół jest kluczową rolą kuratora – tłumaczy Jolanga Gałczyńska, dyrektor Biura Zarządu Głównego ZNP. – Autorzy chyba pogubili się w ocenie przyczyn zapaści w kuratoriach – dodaje Lech Sprawka, poseł PiS i były kurator.

źródło: Głos Nauczycielski

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

21. listopada 2025 20:58
Poza tym kryterium powinno być to, czy rzeczywiście jego grafia jest tak zaburzona, że nie można absolutnie odczytać tego co napisał.

21. listopada 2025 20:56
Zgadzam się z Tomaszem. 8 lat pracował w szkole bez komputera, a tu nagle przy egzaminie musi. Rodzice mogą sobie naciskać. To jest decyzja rady pedagogicznej.

19. listopada 2025 22:41
lis - od dawna poradnie już nie wypowiadają się wprost ad. egzaminów; stwierdzają "tylko" czy ma dys-, itp. Więc zapisu być nie musi, ale powinien być wdrożony.

19. listopada 2025 19:40
Doradźcie proszę czy w opinii o dysgrafii musi być wprost zapis że uczeń może pisać egzamin E8 na komputerze? Uczeń nie wdrożony do komputera rodzice naciskają a ja nie mam pewności

18. listopada 2025 09:10
Dzień dobry, Czy może się ktoś podzielić doświadczeniami w pracy z uczniem zdolnym z matematyki klasa 2 SP, chodzi mi o kwestię realizacji indywidualnego programu czy też toku nauki. Dzięku

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
bullet.png szkolenia l-learning
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum