ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 12

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Z najnowszego raportu OECD
 


Z najnowszego raportu OECD



Według najnowszego raportu Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), która skupia 34 rozwinięte, demokratyczne państwa, w latach 2005-2010, pomimo spadku liczby uczniów i studentów w Polsce na wszystkich poziomach edukacji, miał miejsce jeden z największych we wspólnocie wzrostów wydatków na szkolnictwo. Zarówno na poziomie podstawowym i ponadpodstawowym, jak i policealnym wzrost wydatków na jednego ucznia przekroczył 50 proc. Wciąż należą one jednak do najniższych wśród państw OECD, nawet po przeliczeniu na siłę nabywczą pieniądza w poszczególnych krajach.
Warto zauważyć, że w Polsce na wynagrodzenia nauczycieli w szkołach publicznych przeznaczane jest mniej niż 70 proc. ogółu wydatków na edukację – to jeden z najniższych wyników w OECD, gdzie średnia to 78,2 proc. Rekordzista, Meksyk, na pensje nauczycieli przeznacza ponad 93 proc. środków na edukację.


Oczywiście trudno przypuszczać, żeby informacje te znalazły się np. w kochającej nas Gazecie Prawnej, czy też, żeby pochyliły się nad nimi znane nam panie z Gazety Wyborczej.



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | timon dnia 04. lipca 2013
Nie pochyla się- dorobią do tego swoja własną, pasująca im ideologię. Jak zwykle zresztą....
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]