ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 15

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,702
bullet.png Najnowszy użytkownik: kstaskiewicz

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Wyniki badań PISA
 


Wyniki badań PISA



Polscy uczniowie należą do najlepszych w Unii Europejskiej - wynika z badań PISA. - Dziś polska szkoła nie potrzebuje rewolucji, a polski nauczyciel ma powód do satysfakcji - komentował premier Donald Tusk.
Polscy uczniowie lepiej niż uczniowie z pozostałych krajów OECD rozwiązują zadania dotyczące rozumowania i argumentacji oraz użycia i tworzenia strategii. Polska (razem z Holandią, Estonią i Finlandią) znalazła się na pierwszym miejscu w Unii Europejskiej w zakresie umiejętności matematycznych.
Pierwsze miejsce przypadło nam również w zakresie umiejętności czytania i interpretacji. Poza tym Polska jest na 3. miejscu w UE w zakresie rozumowania w naukach przyrodniczych - wyprzedzają nas tylko Finlandia i Estonia.
- Polska, która w 2003 r. była poniżej średniej OECD, a w kolejnych badaniach w 2006 r. i 2009 r. na poziomie średniej, w 2012 r. uzyskała wyniki znacznie powyżej średniej OECD. Żaden kraj na świecie nie osiągnął takiego wzrostu - podkreśla MEN w komunikacie.


Źródło: PAP



Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | maciekklima dnia 04. grudnia 2013
Ech, (patrząc na liczniki pod artykułem)Pozytywne wiadomości jakoś nie są chętnie czytane i komentowane a szkoda. To naprawdę świetny rezultat i sam jestem zaskoczony. Można mieć oczywiście obiekcje co do samego badania ale to jakby temat poboczny Kazimierzu dzięki za zamieszczenie tego artykułu.
#2 | ewka_jo dnia 04. grudnia 2013
posłuchałam informacji w faktach no i usłyszałam że nie ma co się zachwycać wynikami bo faktycznie nasi uczniowie niewiele potrafią a wyniki - jak zawsze gdy są pozytywne - są niemiarodajne i nieadekwatne do rzeczywistości. W tym właśnie miejscu nastąpiły wystąpienia nauczycieli ze szkól średnich, wykładowców uczelnianych mówiących jak kiepsko przygotowana młodzież do nich dociera. Niema jak to kopać pod sobą dołki. Gdy np. lekarze odniosą sukces w jakiejś dziedzinie to nie komentują ilu złych lekarzy popełniło błędy lekarskie i ile przez to przegrało sprawy w sądzie. Kiedy wreszcie zaczniemy się szanować !!!!!!!!!
#3 | Kazimierz dnia 04. grudnia 2013
Polskim nauczycielom powiedziano - oczywiście nie wprost - że nie chodzi o to, żeby młodym ludziom przekazywać wiedzę, ale żeby przygotować ich do dobrego napisania testów, sprawdzianów, egzaminów. Nauczyciele nie w ciemię bici, szybo "zakumali o co kaman". Efekty są, Hosanna!!!
A koń jaki jest - każdy widzi.
#4 | Ina dnia 05. grudnia 2013
oj widzi Wink
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [180]