Zgodnie z ostatecznym brzmieniem ustawy zatrudniony na podstawie kodeksu pracy asystent ma pomagać wychowawcy w świetlicy lub nauczycielowi klas I–III (także w placówkach specjalnych i integracyjnych). Do jego zadań ma należeć wspieranie w prowadzeniu zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Ma je wykonywać wyłącznie pod kierunkiem nauczyciela lub wychowawcy świetlicy.
Zwróćcie uwagę, że asystent musi pracować pod kierunkiem nauczyciela "karcianego". Zatrudnienie go więc zamiast (a nie "obok" ) nauczyciela - wychowawcy świetlicy, czy nauczyciela wspomagającego będzie technicznie raczej mało prawdopodobne. W drugim wypadku można by jedynie zatrudnić asystenta nauczyciela wspomagającego.
Oczywiście Kazimierzu masz rację, że pod kierunkiem, ale np w mojej szkole w godz. od 12 do 16 jest 2 lub 3 n-li i ilu z nich zostanie?? Jeśli chodzi o n-li wspomagających to: "Asystentowi nauczyciela, o którym mowa w ust. 1e, nie powierza się zadań określonych dla nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej zatrudnianych dodatkowo w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego oraz współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 71b ust. 7 pkt 3."
U nas w szkole będzie klasa pierwsza 25 osobowa, w tym 4 uczniów "trudnych". Czy są jakieś kryteria, które musi spełnić szkoła, aby zatrudnić asystenta do pomocy, czy to będzie dobra wola gminy????? Ciężko widzę taką przeprawę z gminą????
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.
dyrektora).
Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 71,632,431 unikalne wizyty