Cztery pierwsze "słupki" dotyczą "ja podpisuję je w dzienniku", cztery kolejne (za pionową kreską) dotyczą "inna osoba podpisuje je w dzienniku".
Czyli np. 24% pedagogów twierdzi, że bardzo często ma darmowe zastępstwa, które podpisują sami w dzienniku, a 5% twierdzi, że bardzo rzadko ma takie zastępstwa i że ktoś inny je podpisuje itd.
Dziękuję Kazimierzu.
Chodziło mi o to, aby podać ilość osób a i b. Sam wyliczyłem.
a) Ja podpisuję je w dzienniku = 234 pedagogów
b) Inna osoba podpisuje je w dzienniku = 66 pedagogów.
A, rozumiem teraz o co Ci chodziło. Ale tak jak piszesz - łatwo wyliczyć. 300 osób wzięło udział w badaniu.
Zwracam tylko uwagę, że ostatni słupek wskazuje liczbę tych pedagogów, którzy w ogóle nie realizują nieodpłatnych zastępstw.
Tak więc:
78 % badanych realizuje częściej lub rzadziej nieodpłatne zastępstwa sygnując je swoim podpisem (234)
11% badanych realizuje częściej lub rzadziej nieodpłatne zastępstwa przy czym podpisuje się za nich ktoś inny (to już kryminał) (33).
11% badanych w ogóle nie ma zastępstw nieodpłatnych (33).
Mam nadzieję, że w większości wypadków podpisywania przez inne osoby chodzi o tak zwane "zastępstwa koleżeńskie". Też niedopuszczalne, ale jakoś tam po ludzku zrozumiałe ( "proszę cię weź za mnie jedną godzinę bo mam gardłową sprawę do załatwienia, a nie mogę (z jakiś tam powodów) wziąć zwolnienia" ).
Ja też mam płacone za zastępstwa zawsze. Taki dyrektor i taki asertywny pracownik. Oczywiście muszę godzinę dłużej pracować jeśli zastępstwo wypadło w ramach moich godzin pracy. To jednak wydaje mi się oczywiste.
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.
dyrektora).
Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 71,629,344 unikalne wizyty