Biedni biednieją, bogaci się bogacą
Gorąco polecam lekturę rozmowy Wirtualnej Polski z prof. Göranem Therbornem, socjologiem Uniwersytetu Cambridge, autorem książki "Nierówność, która zabija".
A oto jej fragment.
Co doprowadziło do rosnącej w ostatnich dziesięcioleciach nierówności dochodowej na świecie?
- Nie jest to jeszcze pewne, dyskusja nadal trwa, ale wydaje się, że wynika to z dwóch procesów. Pierwszy z nich to finansjalizacja kapitalizmu, to znaczy gigantyczny wzrost branży finansowej, czyli np. banków inwestycyjnych i funduszy hedgingowych. To instytucje finansowe, które zarządzają ogromnym kapitałem, w części pochodzących z funduszy emerytalnych, które wypłacają samym sobie gigantyczne wynagrodzenia. Mają dostęp do coraz większych środków, jednocześnie są w coraz większym stopniu oderwane od społeczeństwa. Równocześnie stanowią model dla menedżerów również z innych branż. Drugi proces to osłabienie związków zawodowych i praw pracowniczych. I ten proces trwa w prawie wszystkich krajach od 20 lat. Oznacza to, że zwyczajny człowiek ma coraz mniej władzy i coraz mniej praw. Przywrócenie praw pracowniczych i obywatelskich w warunkach kapitalizmu jest niezbędnym warunkiem jakiegokolwiek ograniczenia nierówności. To, że w krajach kapitalistycznych trzeba znowu o te prawa walczyć, oznacza, że nie są one dane na zawsze. Przecież kiedyś już je przyjęliśmy i ograniczyliśmy. To pokazuje, jak wiele pola oddaliśmy od 1980 roku.
Wiele osób nie zdaje sobie także sprawy kto jest właścicielem rozpoznawalnych marek. W skrócie - kiedyś firma zajmowała się jakąś działką, miała kilka produktów, usług. Teraz często jest własnością jakiegoś funduszu, którego jedynym celem jest zarabianie pieniędzy.
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.
dyrektora).
Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 71,625,108 unikalne wizyty