Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.
29. października 2025
Jak rozumiec sytuację kryzysową na E8? Uczeń przewlekle chory, nie można wydłużyć czasu na egzaminie na podstawie zaświadczenia .Czy pogorszenie się stanu zdrowia to sytuacja kryz
22. października 2025
Organ tnie koszty, jak może.
22. października 2025
Jak z Dyrekcją rozmawiać? Mówię jej, że to absurd, zaprzeczenie idei ścieżki. Ona twierdzi, że organ prowadzący pozwala na takie rozwiązanie. ..
20. października 2025
Dyrekcją się myli 
20. października 2025
Dziękuję za odpowiedź. To jest zindywidualizowana ścieżka kszt. Mam już 4 uczniów razem, piąty ma dołączyć ;-( Dyrekcja twierdzi, że to zgodne z prawem.
20. października 2025
Kazimierz - dziękuję, mój błąd.
PS. Za dużo tego orzecznictwa ...
18. października 2025
Oczywiście trzeba tu odróżnić zindywidualizowaną ścieżkę od zajęć indywidualnych lub w grupie do 5 osób dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kszt. specjalnego. To dwie różne sprawy.
18. października 2025
Tomek, muszę się nie zgodzić. Przepisy dają tu możliwość albo z klasą albo indywidualnie. Nie ma mowy o łączeniu uczniów w pary, trójki itp.
17. października 2025
yasmin - w skrócie: tak, do 5 uczniów.
16. października 2025
Dzień dobry, czy zgodne z prawem jest łączenie w grupy dzieci na zindywidualizowanej ścieżce edukacyjnej w klasach 1-3. Jeden świetnie liczy, ale nie potrafi czytać, inni czytają, ale nie licz
08. października 2025
Dziękuję, Tomek. Rozumiem, że traktuje go jak każdego polskiego ucznia. Pozdrawiam!
06. października 2025
Uczycielka25 - jeśli uczeń wymaga pomocy pp i jest na to zgoda to jest ta pomoc udzielana. Rozporządzenie o pomocy pp opisuje, kto może to zainicjować.
06. października 2025
renja-13 jeśli niepubliczna poradnia (upraszczając) spełnia wymagania jak dla publicznych to - tak, respektuje; z wyłączeniem tego co prawo przyznaje tylko publicznym, np. opinia WWR.
06. października 2025
Czy w Waszych szkołach respektowane są opinie wydane przez niepubliczne/prywatne poradnie psych.-ped? Czy taki dokument może być podstawą dostosowań np. na egzaminie maturalnym?
06. października 2025
Darujcie moją natarczywość ale mam kolejne pytanie, czy uczniowi z Ukrainy zakładacie kartę pomocy p-p? Jeśli tak, czy do karty dostosowanie wymagań?
05. października 2025
Tomek-tak zagrożenie (niejasno napisałam).Dziękuję. Zetka, i Tobie dziekuję za odp. Dobrego!
03. października 2025
Tak, socjoterapia dla zagrożenia. Z tym, że dyrektor nie ma obowiązku jej organizować, jak to jest przy rewalidacji. My czasem występujemy do op o jedną godzinę.
03. października 2025
Uczycielka25 - chyba dla zagrożonego niedostosowaniem, bo niedostosowany jest w MOW. Robi się socjo-, nie ma rew. chyba, że np. dodatkowo ma też autyzm, lekką, itp.
02. października 2025
Specjaliści moi, czy dla ucznia z niedostosowaniem/zagrożeniem robi się rewalidację, czy socjo?
02. października 2025
Co jeżeli rewalidację mam jako g. nadliczbową, a ucznia nie ma w szkole. Do tej pory liczyła się gotowość do pracy, teraz podobno są zmiany i już taka godz. jest niepłatna.
|